דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
18.2°תל אביב
  • 11.9°ירושלים
  • 18.2°תל אביב
  • 17.4°חיפה
  • 18.7°אשדוד
  • 15.5°באר שבע
  • 22.2°אילת
  • 18.7°טבריה
  • 13.3°צפת
  • 17.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
רשות שדות התעופה

יחסי עבודה / נמנעה השביתה ברשות שדות התעופה

ההחלטה התקבלה בעקבות הפגישה שהתקיימה בין ועד רשות שדות התעופה ונציגי האוצר בתיווכו של יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן. הצדדים ישובו ויפגשו בימים הקרובים על מנת להגיע לסיכום סופי.

נמל תעופה בן גוריון. צילום: Nova13 / ויקיפדיה
נמל תעופה בן גוריון. צילום: Nova13 / ויקיפדיה
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

בעקבות הפגישה שהתקיימה אתמול (חמישי) בערב בין נציגי האוצר לוועד עובדי רשות שדות התעופה בתיווכו של יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, הגיעו הצדדים להתקדמות בדיונים שהביאה למניעת השביתה שתוכננה להיום. הצדדים ישובו ויפגשו בימים הקרובים במטרה להגיע לסיכום הסופי בליווי היועצים המשפטיים.

בפגישה שהתקיימה במשרדו של יו"ר ההסתדרות נכחו מנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד, הממונה על התקציבים באוצר אמיר לוי, הממונה על השכר באוצר יוסי כהן, מנכ"ל רשות שדות התעופה יעקב גנות, יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות אבי אדרי ויו"ר ועד עובדי רשות שדות התעופה פנחס עידן. 

ועד עובדי רשות שדות התעופה (רש"ת) הכריז אתמול (חמישי) כי ישבית את ההמראות מנמל התעופה בן גוריון במהלך השבת הקרובה, זאת בתגובה להודעת משרד האוצר כי ימשוך לקופתו דיבידנד בגובה שני מיליארד ש"ח מקופת הרשות. יש לציין כי לפני שנה משך האוצר דיבידנד על סך חצי מיליארד ש"ח מקופת רש"ת, לאחר משא ומתן בו התחייב האוצר באופן מפורש, לדברי ועד העובדים, כי מדובר בצעד חד פעמי.

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן. צילום: אורן כהן, דוברות ההסתדרות
יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן. צילום: אורן כהן, דוברות ההסתדרות

"יש לשמר את חוסנה של רשות שדות התעופה", מסרו בהסתדרות טרם התקיימה הפגישה, "במקום למשוך את הכסף, יש לקלוט את עובדי הקבלן הרבים ברשות שדות התעופה להעסקה ישירה".

"רשות שדות התעופה היא לא הפרה החולבת למימון ההסכמים הקואליציוניים" מסרו מוועד העובדים. לדבריהם, האוצר מתעלם מההוצאות הכבדות העומדות לפתחה של הרשות, כגון הקמת נמל תעופה בין-לאומי בתמנע. עוד נמסר מוועד העובדים כי משיכת שני מליארד ש"ח מקופת הרשות עלולה להובילה למצוקה כלכלית ולפגוע קשות באיתנותה הכלכלית.

ממשרד האוצר נמסר בתגובה טרם התקיימה הפגישה כי הם מצרים על פעולות הוועד, אותן הגדירו כ"מיליטנטיות", זאת על אף שלדבריהם לא מתוכננת פגיעה בעובדים, והם צפויים לקבל בונוס בחודש אוגוסט. "מאחר שאין כל כוונה לפגוע בתנאיהם, אנו סמוכים ובטוחים שהבעיה תיפתר במסגרת הדיאלוג עם העובדים וההנהלה שיתקיים היום".

עוד ציינו באוצר כי "כספי הרשות, שהיא תאגיד סטטוטורי שנמצא בבעלות המדינה, הם כספי חברה ולא כספי העובדים", והוסיפו כי העליה ברווחי רש"ת נובעת מהגידול החד במספר הנוסעים הודות להוזלת מחירי כרטיסי הטיסה בעקבות רפורמת השמיים הפתוחים שהוביל האוצר. "מן הראוי שהמדינה תמשוך אותם כדיבידנד כדי להרחיב את השירותים לאזרח".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!