דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת כ"ו בניסן תשפ"ד 04.05.24
24.3°תל אביב
  • 22.6°ירושלים
  • 24.3°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 24.5°אשדוד
  • 28.5°באר שבע
  • 32.7°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 18.9°צפת
  • 25.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
סגר שלישי

סגר שלישי / ישיבת הממשלה שנועדה לדון על מתווה היציאה מהסגר נדחתה למועד לא ידוע

הישיבה תוכננה להתקיים היום (ד') ב-18:00 | משרד הבריאות תכנן להציע לממשלה הארכת הסגר עד יום ראשון ומתווה יציאה מדורג | ללא החלטה אחרת, בשישי ב-7:00 יסתיים הסגר

ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש הממשלה החלופי בני גנץ. (צילום: דוברות הכנסת - יניב נדב)
ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש הממשלה החלופי בני גנץ. (צילום: דוברות הכנסת - יניב נדב)
אסף צבי

ישיבת הממשלה על הארכת הסגר ומתווה היציאה ממנו, שתוכננה להתקיים היום (רביעי) ב-18:00, נדחתה למועד לא ידוע. ללא החלטה אחרת, בשישי הקרוב ב-7:00 יפקע הסגר.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר אתמול כי ידרוש להאריך את הסגר בשלושה ימים נוספים, עד יום ראשון בחצות, ולאחר מכן יציע לפתוח את ענפי המשק הסגורים ומערכת החינוך בצורה מדורגת וזהירה. במקביל אמר כי היעד המרכזי לשבועיים הקרובים יהיה מיצוי ההתחסנות בקרב בני 50 ומעלה. "כל יום קובע. המשמעות של עוד שלושה ימי סגר, זה עוד כ-200 אלף אנשים מוגנים. כלומר, אנשים שקיבלו את החיסון השני פלוס שבוע. מתוכם, 120 אלף אנשים מעל גיל 50. פשוט הצלת נפשות. חיסון גילאי 50+ מאפשר לנו לצאת בהדרגה מהסגר, להציל חיים רבים ולפתוח את הכלכלה.

"אני יודע שאנחנו לא מתכוונים לעשות את זה בלחכות עם הפתיחה, אנחנו נתחיל בפתיחה הדרגתית כבר בשבוע הבא, אבל נצא בצורה זהירה. אני אביא את היעד הלאומי הזה לממשלה, ואנחנו נביא את זה יחד עם תכנית היציאה שלנו."

שרי כחול לבן, שהתנגדו להארכת הסגר עד יום ראשון, צפויים להתנגד להארכה נוספת של הסגר. שרת התיירות אורית פרקש הכהן כתבה אתמול בחשבון הטוויטר שלה: "כ 200 אלף איש בגילאי הסיכון שישים ומעלה טרם התחסנו ומתחסנים בקצב נמוך ממש . כאן צריך לרכז מאמץ יזום. *כוח משימה לעידוד חיסונים*. הענין הוא לא ״עוד שלושה ימים״ יותר או פחות. הענין הוא שיבחרו להתחסן ולייצר תמריצים לכך."

קבינט המומחים ממליץ: חינוך תחילה, מסחר בעוד שבועיים

קבינט המומחים המייעץ לפרויקטור הקורונה ממליץ להתחיל את היציאה מהסגר הנוכחי החל מהשבוע הבא, בשתי פעימות, שהמרווח ביניהן יהיה לפחות שבועיים ויחייב הגעה ליעד של ירידה בתחלואה.

הקבינט, בראשות פרופ' רן בליצר, ממליץ לבטל את מגבלת היציאה מהבית ושהות בבתי אחרים, ולהשאיר את מגבלת ההתקהלות של עד חמישה אנשים בחלל סגור. בנוסף הם ממליצים לאפשר פתיחה של עסקים המציעים טיפולי 'אחד על אחד' (כמו מספרות ומכוני יופי), ומקומות עבודה שאינם מקבלים קהל. בנוסף המליצו חברי הקבינט לפתוח את מערכת החינוך עד כיתה ב' ביישובים ירוקים וצהובים, תוך הפעלת מערך בדיקות במוסדות החינוך ביישובים הצהובים. עוד המליצו המומחים כי מורים שלא התחסנו ילמדו מרחוק בלבד.

רק בשלב השני, שייערך תוך שבועיים, ממליצים המומחים לפתוח חנויות, ולאפשר פעילויות תרבות ופעילויות דתיות שיתבססו על 'דרכון ירוק' – כלומר לאנשים שהחלימו, התחסנו או הציגו בדיקת קורונה שלילית.

לפי המלצת המומחים, שלב א' של היציאה יכול לכלול שורת פעילויות שיאפשרו חזרה לשגרה תוך צמצום למינימום של הסיכון המצרפי להדבקה, בעזרת שילוב היבטים אזוריים (מודל הרמזור), סביבתיים (תו סגול), ואישיים (שימוש בדרכון ירוק שיאפשר השתתפות בפעילויות מסוימות למתחסנים, מחלימים ואנשים שיציגו בדיקה שלילית, וכן בדיקות מהירות).

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!