דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
21.5°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 21.5°תל אביב
  • 18.3°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 19.2°באר שבע
  • 25.1°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 14.1°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תחבורה ציבורית

עובדים מותקפים / שרת התחבורה תקדם הכרה בנהגי אוטובוסים כעובדי ציבור, תחמיר את הענישה של תוקפיהם

השרה מירי רגב באירוע הענקת תעודות הוקרה לנהגי התחבורה הציבורית: "לנהגים מגיע יחס של כבוד, הערכה והוקרת תודה. בטח לא פגיעות פיזיות, קללות ואלימות"

שרת התחבורה מירי רגב מעניקה תעודות הוקרה לנהגי אוטובוסים. (צילום: מירי שמעונוביץ)
שרת התחבורה מירי רגב מעניקה תעודות הוקרה לנהגי אוטובוסים. (צילום: מירי שמעונוביץ)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

שרת התחבורה מירי רגב הודיעה היום (רביעי) כי בכוונתה לקדם שינוי חקיקה שיכיר בנהגי אוטובוס כעובדי ציבור, ויחמיר באופן משמעותי את הענישה כלפי תוקפיהם. "נהגי האוטובוס במשך שנים הפכו לשק אגרוף של עבריינים, אבל זה לא יימשך", אמרה רגב באירוע הענקת תעודות הוקרה לנהגים ולנציגיהם בוועדי העובדים על שירותם לציבור במהלך תקופת הקורונה.

עוד אמרה השרה כי פנתה לשרי המשפטים ובטחון הפנים בדרישה להגביר את האכיפה כנגד מתפרעים המשתמשים באלימות כנגד  נהגי התחבורה הציבורית וגורמים נזק לרכוש. לדבריה, ברשות הארצית לתחבורה ציבורית מונתה לאחרונה ממונה למיגור התופעה של אלימות כלפי נהגים, שתעבוד בשיתוף פעולה מול המשטרה ומפעילי התחבורה הציבורית.

שרת התחבורה מירי רגב מעניקה תעודות הוקרה לנהגי אוטובוסים. (צילום: מירי שמעונוביץ)
שרת התחבורה מירי רגב מעניקה תעודות הוקרה לנהגי אוטובוסים. (צילום: מירי שמעונוביץ)

רגב ציינה שעד כה הותקנו מחיצות מגן בלמעלה מ-3,800 אוטובוסים, וכי הנחתה את החברות להאיץ את התהליך. לדבריה, עד סוף אפריל יושלמו ההתקנות בכל צי האוטובוסים בישראל.

על פי רגב, היא הנחתה את הרשות הארצית לתחבורה ציבורית לפעול לקידום מעמד הנהגים גם בהיבט של שמירה על תנאי תעסוקת הנהגים, בין היתר במעבר בין חברות. בנושא זה הנחתה את הרשות לעבוד גם מול ועדי העובדים בתחום.

"17 אלף נהגי האוטובוסים הם הפנים של התחבורה הציבורית בישראל, והם מסיעים כ-750 מיליון נוסעים בשנה. על כך מגיע לכל אחד מכם ציון לשבח", אמרה רגב, "לצערי, בתקופה האחרונה אנחנו עדים להתגברות מעשי האלימות בתחבורה הציבורית ונגד האוחזים בהגה. זהו מצב בלתי נסבל מבחינתי. נהגי האוטובוסים משרתים את הציבור בנאמנות ובמסירות, ומגיע להם יחס של כבוד, הערכה והוקרת תודה. בטח לא פגיעות פיזיות, קללות ואלימות".

באירוע השתתפו מנכ"ל משרד התחבורה עופר מלכה, המנהל הנכנס של הרשות הארצית לתחבורה ציבורית יעקב נתניהו, נציגי נהגי האוטובוסים מכל החברות ונהגים שסבלו ממקרי אלימות בתקופה האחרונה.

יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, אמר כי הוא שמח ששרת התחבורה אימצה את עמדת ההסתדרות שיש להגדיר את נהגי התחבורה הציבורית כעובדי ציבור ולהחמיר את הענישה כנגד תוקפיהם. "המהלך יצור הרתעה מלתקוף נהגים ויאפשר לבתי המשפט להחמיר עם התוקפים", אמר.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!