דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
25.8°תל אביב
  • 24.8°ירושלים
  • 25.8°תל אביב
  • 23.3°חיפה
  • 22.0°אשדוד
  • 25.1°באר שבע
  • 25.9°אילת
  • 20.1°טבריה
  • 20.2°צפת
  • 23.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בחירות 2021

בחירות 2021 / לקראת סגירת הרשימות לכנסת: שלח וחולדאי פרשו מהמירוץ

נמשך המו"מ בין הבית היהודי לסמוטריץ' | פיצול ברשימה המשותפת: רע"מ צפויה לרוץ בנפרד | כחול לבן, יש עתיד ותקווה חדשה הגישו רשימות

יאיר לפיד, רון חולדאי, גדעון סער ובצלאל סמוטריץ' (צילומים: גיל יערי/מרים אלטשר/יונתן זינדל/שריה דיאמנט/פלאש90)
יאיר לפיד, רון חולדאי, גדעון סער ובצלאל סמוטריץ' (צילומים: גיל יערי/מרים אלטשר/יונתן זינדל/שריה דיאמנט/פלאש90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

הגשת הרשימות לכנסת ה-24 תסתיים הערב (חמישי). המפלגות הקטנות בימין ובשמאל מנהלות מגעים לאיחודים, שיוכרעו ככל הנראה ברגע האחרון.

נכשלו המגעים בין מפלגתו של רון חולדאי, 'הישראלים', ומפלגתו של עופר שלח, 'תנופה' לאיחוד עם מפלגת העבודה על ריצה משותפת. שלח הודיע על פרישה ואמר: "בנסיבות האלה אני חייב לעמוד במה שהבטחתי לרבים ולמנוע אובדן קולות למחנה".

חולדאי אמר לאחר פרישתו: "בנסיבות הפוליטיות שנוצרו – אני יודע שהמעשה האחראי ביותר מצדי הוא לקחת צעד אחורה, לפרוש ולתת לאחרים להוביל את המאמץ של כולנו לשיקום המדינה".

מפלגת מרצ הגישה את רשימתה, והפעם היא תתמודד לבדה. מיד אחריה פרופ' ירון זליכה הגיש גם הוא את רשימת המפלגה "הכלכלית" בראשותו.

מפגלת הבית היהודי, בראשות חגית משה, נמצאת במו"מ עם מפלגת הציונות הדתית בראשות בצלאל סמוטריץ', שהודיע על חבירה למפלגות הימין הקיצוני 'עוצמה יהודית' בראשות איתמר בן גביר ומפלגת נועם. משה ביקשה את אישור מרכז המפלגה לניהול מו"מ ללא הבאת התוצאות למרכז המפלגה, עקב צפי לסגירה ברגע האחרון.

הרשימה המשותפת צפויה להתפצל. מפלגות חד"ש, בל"ד ותע"ל חתמו על הסכם לריצה משותפת, ללא מפלגת רע"ם בראשות מנצור עבאס.

שר העבודה והרווחה, איציק שמולי, הודיע אתמול כי הוא פורש מהממשלה ולא יתמודד בבחירות הקרובות. לדבריו, "הייתי משוכנע שבזמן שמגפה קטלנית משתוללת והכלכלה מפורקת, זוהי באמת טובתה של המדינה. במבחן התוצאה זו הייתה טעות. ומנהיגי ציבור צריכים לדעת גם להודות בטעותם ולקחת אחריות. לכן, אין בכוונתי להמשיך ולהתמודד בבחירות הקרובות- לא במפלגת 'העבודה' ולא במסגרות פוליטיות אחרות שהיו פתוחות בפני. החלטתי לקחת פסק זמן מהפוליטיקה כדי לשקול את המשך דרכי קדימה. לבי מורה לי שזהו הדבר הנכון לעשות עתה."

יש עתיד, ימינה וכחול לבן הגישו רשימות

הגשת הרשימות נפתחה אתמול (רביעי). מפלגת 'יש עתיד' הייתה הראשונה להגיש את רשימתה, ואחריה 'ימינה'. גם 'כחול לבן' הגישה את רשימתה לוועדת הבחירות. מאחר שרשימות שהוגשו לא יוכלו להתאחד, נסתם הגולל על איחוד שלה עם רשימות אחרות.

ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, ייאלץ להגיש את רשימתו תחת שם אחר. מפלגה בשם 'הישראלים', שהתמודדה בבחירות לכנסת ה-18 וה-19, הספיקה להגיש היום את רשימתה לוועדת הבחירות המרכזית. מכיוון שהיא מפלגה ותיקה יותר, היא תוכל להשתמש בשם.

אשתו של רוצח ראש הממשלה יגאל עמיר, לריסה טרימבובלר, תתמודד גם הפעם לבחלירות במסגרת מפלגה שתדרוש את שחרורו.

יש עתיד

אחרי יו"ר המפלגה יאיר לפיד מוצבים בעשירייה הראשונה ח"כ אורנה ברביאי, יו"ר הסיעה מאיר כהן, ח"כ קארין אלהרר, השרה לשוויון לשעבר מטעם כחול לבן מירב כהן, ח"כ יואל רזבוזוב, ח"כ אלעזר שטרן, ח"כ מיקי לוי, ח"כ לשעבר מירב בן ארי וח"כ רם בן ברק. את העשירייה השנייה פותח ח"כ יואב סגלוביץ', ואחריו ח"כ בועז טופורובסקי, ח"כ עידן רול, ח"כ יוראי להב הרצנו, ח"כ ולדימיר בליאק, רון כץ, נירה שפק, טניה מזרסקי ויסמין סאקס פרידמן.

כחול לבן

שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ יעמוד בראש הרשימה,  אחריו יוצבו שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה, שר התרבות והספורט חילי טרופר, השר לנושאים אסטרטגיים מיכאל ביטון, שרת התיירות אורית פרקש, שר החקלאות אלון שוסטר וח"כ איתן גינזבורג.

הגשת רשימת כחול לבן לכנסת ה-24. מימין: יעל רון משה, השרה פנינה תמנו-שטה ואיתן גינצבורג (צילום: ועדת הבחירות המרכזית)
הגשת רשימת כחול לבן לכנסת ה-24. מימין: יעל רון משה, השרה פנינה תמנו-שטה ואיתן גינצבורג (צילום: ועדת הבחירות המרכזית)

ש"ס

במקום הראשון יוצב יו"ר המפלגה השר אריה דרעי, ואחריו: יעקב מרגי, יואב בן צור, מיכאל מלכיאלי, חיים ביטון, משה ארבל, ינון אזולאי, משה אבוטבול, אוריאל בוסו, יוסף טייב, אברהם בצלאל ואפרים חייק.

לקראת הגשת הרשימות הודיעו יצחק כהן ומשולם נהרי, מוותיקי המפלגה, על פרישה מהכנסת.

על פי הודעת המפלגה, מועצת חכמי התורה הסמיכה את היו"ר אריה דרעי להשלים את סדר הרשימה עד מספר 20 לקראת הגשת הרשימות.

תקווה חדשה

אחרי ראש הרשימה, גדעון סער, הוצבו יפעת שאשא ביטון, זאב אלקין, יועז הנדל, שרן השכל, בני בגין, מאיר יצחק הלוי, צבי האוזר, מיכל שיר, הילה שי וזאן, דני דיין, מישל בוסקילה, עופר ברקוביץ', אבי גנון ומיכל דיאמנט.

הגשת רשימת 'תקווה חדשה' לכנסת ה-24 . במרכז חברי הכנסת יפעת שאשא ביטון, ויועז הנדל (צילום: ועדת הבחירות המרכזית)
הגשת רשימת 'תקווה חדשה' לכנסת ה-24 . במרכז חברי הכנסת יפעת שאשא ביטון, ויועז הנדל (צילום: ועדת הבחירות המרכזית)

שאשא ביטון: "יש לנו רשימה מגוונת עם אנשים מכל חלקי הארץ, ציונים ועם עשייה משמעותית, ובראש הרשימה יש לנו את גדעון סער, מנהיג אמיתי שיהיה ראש הממשלה של מדינת ישראל, כי הוא האלטרנטיבית השלטונית היחידה שיכולה להביא ליציבות במדינה".

ישראל ביתנו

אחרי יו"ר המפלגה אביגדור ליברמן יוצבו עודד פורר, יבגני סובה, אלי אבידר, יוליה מלינובסקי, חמד עמאר ואלכסנדר קושניר. פרופ' יוסי שיין נמצא במקום השמיני, אחריו עו"ד לימור מגן-תלם וד"ר אלינה ברדץ'-יאלוב סוגרת את העשירייה הראשונה.

ימינה

בעשירייה הראשונה, אחרי יו"ר הרשימה נפתלי בנט, הוצבו איילת שקד, אלון דוידי, מתן כהנא, עמיחי שיקלי, ניר אורבך, אביר קארה, עידית סילמן, שירלי קדוש פינטו, ושי מימון.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!