דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
38.1°תל אביב
  • 35.0°ירושלים
  • 38.1°תל אביב
  • 37.1°חיפה
  • 33.8°אשדוד
  • 39.6°באר שבע
  • 39.4°אילת
  • 40.5°טבריה
  • 32.4°צפת
  • 40.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

נשים בספורט / "עם הפנים לאליפות": עמית ביילין, שוערת קרית גת, שלא ספגה מתחילת העונה

השוערת בת ה-20 היא אחת מנקודות המפתח בהצלחה של הקבוצה הדרומית העונה | בראיון ל'דבר' היא אומרת לקראת המשחק החמישי העונה: "המטרה לסיים עם כל התארים ומשם לצאת לחו"ל"

עמית ביילין שוערת מ.ס. קרית גת: "נמשכתי לתחושה של לעצור כדור, עם על הלחץ שזה שם על הכתפיים" (צילום: נועם רווחה)
עמית ביילין שוערת מ.ס. קרית גת: "נמשכתי לתחושה של לעצור כדור, עם על הלחץ שזה שם על הכתפיים" (צילום: נועם רווחה)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

עמית ביילין, שוערת מ.ס 'גלרום תעופה' קרית גת, מובילת ליגת העל לנשים בכדורגל, שומרת כבר ארבעה משחקים על שער נקי. הקבוצה מהדרום תארח הערב (חמישי, 19:00) את מכבי כישרונות חדרה שנמצאת במקום ה-7 בטבלה עם 4 נקודות, במטרה להמשיך את רצף הניצחונות. בראיון ל'דבר' מסמנת ביילין את המטרה לסיום העונה: "בשנה שעברה סיימנו במקום השני, העונה אנחנו עם הפנים קדימה לאליפות".

"אני בכלל רקדתי עד גיל 10"

ביילין (20) היא אחת מנקודות המפתח בהצלחת הקבוצה הדרומית וחלק מדור של שוערות איכותיות שצמחו כאן בשנים האחרונות. השוערת הצעירה גדלה בקרית גת, כילדה שיחקה כדורגל עם הבנים בשכונה ובגיל 10 התגלתה על-ידי אחד מאנשי הקבוצה שעבר במקרה והתלהב מהילדה שזינקה בין הקורות.

"לא ידעתי אז שיש בכלל דבר כזה כדורגל נשים" אומרת ביילין "הוא אמר לי שהם פותחים קבוצה של ילדות ושאל אותי אם אני רוצה להצטרף. כל כך התלהבתי, שכמובן בלי לשאול אפילו את אימא שלי עניתי 'כן בטח, תגיד לי איפה, אני באה'. אמא שלי הייתה מורה למחול, בהתחלה היא חשבה לעצמה 'מה עכשיו הילדה שלי משחקת כדורגל', אני בכלל רקדתי עד גיל 10, בלט ג'אז, היפ הופ".

עמית ביליין שעורת מ.ס. קרית גת מנסה לעצור את שירלי אוחנה מאס"א תל אביב (צילום: מושיק אושרי, אס"א ת"א)
עמית ביליין שעורת מ.ס. קרית גת מנסה לעצור את שירלי אוחנה מאס"א תל אביב (צילום: מושיק אושרי, אס"א ת"א)

עבור ביילין, הבחירה לעמוד בין הקורות הייתה דבר טבעי, "נמשכתי לאזור הזה של השער, לעצור כדור עם כל האדרנלין והלחץ שזה שם על הכתפיים שלי".

"זה נתן לי דחיפה להראות להם שהם טועים"

מתחילת דרכה ועד היום התמודדה ביילין, כמו שאר שחקניות הכדורגל, עם תגובות מזלזלות על בחירתה להיות שחקנית כדורגל. "תמיד היו תגובות, לא נראה לי שתשמע ממישהי שהיא לא קיבלה תגובות מזלזלות. גם עכשיו שואלים 'מה, אתן משחקות 90 דקות? יש לכן מגרש? אתן משחקות על מגרש מלא?'. זה נתן לי דחיפה שאני יכולה ומסוגלת להראות להם שהם טועים ואני בטוחה שאשנה את הדעה שלהם".

הכישרון של ביילין בשער הביא אותה לקבל הזמנה בגיל 15 לאקדמיית הכדורגל לנערות בוינגייט. לאחר ארבע שנים באקדמיה, חזרה בעונה הקודמת לקבוצת האם שלה, השנה הראשונה בקבוצה הבוגרת הסתיימה כסגנית האלופה והשנה המטרה היא מקום אחד גבוה יותר.

למען המטרה, בקבוצה הדרומית גייסו לעונה שנייה ברציפות את אחת מהשחקניות הזרות המרשימות שנחתו בישראל, שחקנית נבחרת קמרון ג'נביב נגו מבלאק, שהגיעה לקרית גת מספורטינג הואלבה מהליגה הבכירה בספרד.

מבלאק בת ה-27 הגיעה לישראל, לאחר ששיחקה עם נבחרתה במונדיאל בצרפת 2019. "היא שחקנית מעולה ומביאה המון ביטחון וניסיון למגרש" אומר ביילין. "אנחנו סומכות עליה, היא לא מרגישה שהיא מעלינו היא מאוד תומכת, מתקנת ומסבירה".

שחקניות מ.ס. קרית גת. מימין: עמית ביילי, נגו מבלאק, ניקול רנטיסי, סומאילה שוריפטו ורעות רווחה (צילום: מ.ס. גלרום תעופה קרית גת)
שחקניות מ.ס. קרית גת. מימין: עמית ביילי, נגו מבלאק, ניקול רנטיסי, סומאילה שוריפטו ורעות רווחה (צילום: מ.ס. גלרום תעופה קרית גת)

שחקנית ההתקפה רעות רווחה עזבה בחלון העברות של ינואר את קרית גת והצטרפה לקבוצת ק.ק.פ. בידגושץ' מהליגה הבכירה בפולין. ביילין מכוונת גם היא לצאת ולהתפתח בחו"ל, "זאת חוויה מטורפת ולפעמים השינוי שגרה, לחוות משהו חדש זה טוב לשחקנית, זה עוד צבירת ניסיון. אני גם מתכננת לצאת לקולג' בעונה הבאה. לסיים את העונה עם אליפות ומשם לצאת לחוויה חדשה".

התחלתן את העונה במצב של סגר, איך זה משפיע עליכן?
"התחושה היא מפחידה. בלי קשר, הקורונה היא מאוד מפחידה. אנחנו מאוד נזהרות, אנחנו מאוד שומרות על הכללים של ההתאחדות. אנחנו מנסות לא להיפגש עם אף אחד. אנחנו מנסות להתעלם ממה שקורה עכשיו בחוץ ולהתמקד במטרה שלנו. זה מצליח לנו לא רע בינתיים".

"כשאת רואה מישהי נלחמת, את רוצה להילחם בשבילה"

קרית גת פתחה בסערה את העונה ונראית כמועמדת לאליפות. מבחינת ביילין, סוד ההצלחה של הקבוצה הוא חדר ההלבשה חזק: "כל אחת רוצה לנצח בשביל השנייה, כשאת רואה מישהי נלחמת, אז את רוצה להילחם בשבילה, כדי שזה לא יהיה לחינם".

עמית ביילין במדי נבחרת ישראל. "לסיים את העונה עם אליפות ולצאת לחוויה חדשה" (צילום: אוקסנה דניסוב)
עמית ביילין במדי נבחרת ישראל. "לסיים את העונה עם אליפות ולצאת לחוויה חדשה" (צילום: אוקסנה דניסוב)

כמה רחוק תגיעו העונה?
"המטרה העיקרית לקחת אליפות, גביע וגביע הליגה. כל משחק בשבילי הוא המטרה, אני מתמקדת בכאן ועכשיו ורוצה גם ליהנות".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!