דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
26.1°תל אביב
  • 23.4°ירושלים
  • 26.1°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 23.9°אשדוד
  • 21.6°באר שבע
  • 27.4°אילת
  • 24.4°טבריה
  • 22.5°צפת
  • 25.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עובדי קבלן

עובדים במאבק / עובדי טבע המאוגדים מנעו פיטורים של 13 עובדי ניקיון

העובדים שלחו עשרות מכתבי מחאה להנהלת החברה | יו"ר הוועד ויו"ר האיגוד הבהירו: "לפטר עובדי ניקיון זה הפתרון הקל. לא ניתן שהם ילכו הביתה"

אלירן קוזליק (צילום: יונתן בלום)
אלירן קוזליק (צילום: יונתן בלום)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

"הגיעה לאוזנינו שמועה על כך שאמורים להעביר את שני האחראים על הניקיון במעבדה שלנו למקום אחר", כך נפתח מייל שנשלח להנהלת חברת טבע בשבוע שעבר על ידי אחד העובדים.  "אלו עובדים מוערכים מאוד שחבל לאבד. עושים את עבודתם על הצד הטוב ביותר, בשקט, באווירה נעימה וברצון גדול", כתב עובד אחר. "אני לא יכולה לדמיין את הקומה בלעדי ש'. היא זמינה לכל שאלה ויודעת תמיד איפה כל דבר נמצא" במייל נוסף.

כך, בעשרות מיילים שנשלחו להנהלת החברה הביעו עובדי טבע מחאתם על ההחלטה לפטר 13 עובדי ניקיון, המועסקים בטבע באמצעות קבלן. העובדים לא נשארו אדישים לעמיתיהם שנחשבים במקרים רבים כשקופים.

עובדי טבע הסבירו להנהלה כי: "מדובר בעובדים עם ניסיון רב בתחום העבודה. אחראיים, חרוצים, בעלי ידע בחומרים כימיים ובדרישות הבטיחות. בתחום שלנו זה חשוב מאוד כי מבצעים עבודות עם כמות גבוהה של ממיסים אורגניים רעילים וצריך להביא בקבוקים וחומרים לאחר הסיום למקום הנכון להשמדה. זו לא רק עבודה פיזית קשה אלא גם חשובה מאוד מבחינת הבטיחות ואיכות הסביבה".

על הפעולה הזו ניצח יו"ר ועד עובדי טבע, אלירן קוזליק שהחליט שבטבע לא יהיו עובדים שקופים. "אלה עובדים קשי יום, בגיל של ההורים שלנו. חלקם עובדים כאן למעלה מעשור. כשהם קיבלו את מכתבי השימוע לפני פיטורין חרב עליהם עולמם. אני לא אתן שהם ילכו הביתה", אומר קוזליק לדבר.

"עובדי טבע מוכנים להביע סולידריות כלפי העובדים הללו, והעובדה שהשטח אצלנו מדבר ככה היא גאווה עבורי כוועד עובדים" אומר קוזליק. "תמיד אמרתי לעובדים, ש'בטבע אין עובדים שקופים'".

לדבריו, בימים אלה הציג וועד העובדים להנהלה תכנית ייעול שבנו, במטרה לחסוך בהוצאות. "לפטר עובדי ניקיון זה הפיתרון הקל. אנחנו הצגנו הצעות במיליוני דולרים לחיסכון בחשמל וחיסכון במקומות אחרים. לעצור למשל שיפוצי משרדים והחלפת רכבים. התייעלות היא לא מילה גסה, והיא מתחילה קודם כל בדוגמא אישית, ולכן אנחנו מקווים לשיתוף פעולה אמיתי מצד ההנהלה למען הצלחת האתר והעובדים כאחד.

"אלה אנשים שאחראים לניקוי במעבדות ובמתחמי הייצור שלנו. זה דבר שעשויות להיות לו השלכות רוחביות שישפיעו גם על עובדי המפעל הישירים, בוודאי בתקופה של מגיפה עולמית, ובפרט בחברת תרופות".

אל המהלך של עובדי טבע הצטרף גם יו"ר איגוד עובדי השמירה והניקיון בהסתדרות, יוסי ברבי, שפנה לחברת הקבלן המעסיקה את העובדים, והבהיר כי במכתבי הזימון לשימוע נפל פגם מהותי, שכן על השימועים ככל שיתקיימו להיערך במשותף עם הנהלת חברת הקבלן והנהלת מזמין השירות חברת טבע.

נראה שבטבע הבינו את המסר ולעת עתה הצליחו העובדים למנוע את הפיטורין. בעקבות פניה של  יו"ר איגוד עובדי המזון והפרמצבטיקה אליעזר בלו, הקבלן הונחה על ידי הנהלת החברה לעצור את הליכי השימוע לעובדים. בשבוע הבא יתקיים דיון בנושא, בו ישתתפו האיגוד, וועד העובדים והנהלת המפעל.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!