דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
20.5°תל אביב
  • 15.0°ירושלים
  • 20.5°תל אביב
  • 19.3°חיפה
  • 21.6°אשדוד
  • 19.1°באר שבע
  • 30.4°אילת
  • 21.7°טבריה
  • 17.7°צפת
  • 20.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חיסון לקורונה

חיסון לקורונה / בעקבות פניית 'דבר': נתוני ההתחסנות לקורונה של המורים נחשפים, מעל 53% חוסנו

לפי משרד הבריאות, 166,745 עובדי הוראה קיבלו את המנה הראשונה של החיסון, וייתכן כי המספרים גבוהים יותר | בשבוע שעבר מחתה הסתדרות המורים נגד שר הבריאות שאמר כי רק שליש מהמורים התחסנו

מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דוד ושר הבריאות יולי אדלשטיין (צילום: תומר ניוברג/ פלאש 90)
מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דוד ושר הבריאות יולי אדלשטיין (צילום: תומר ניוברג/ פלאש 90)
דוד טברסקי
דפנה איזברוך

מעל מחצית מעובדי ההוראה ומערכת החינוך התחסנו לקורונה – כך עולה מנתונים של משרד הבריאות שהועברו ל'דבר'. לפי נתוני המשרד נכון לאתמול (רביעי), מתוך 310,803 עובדי צוותי הוראה שפרטיהם הועברו למשרד הבריאות ממשרד החינוך ומהרשויות המקומיות, 166,745 (53.6%) קיבלו את המנה הראשונה של החיסון לקורונה. מתוכם, 83,438 (26.8%) כבר קיבלו את המנה השנייה של החיסון. לפי המשרד, ישנם צוותי הוראה שהתחסנו אשר לא סווגו ככאלו, ולכן "סביר להניח שהמספרים גבוהים יותר".

נתוני המשרד התקבלו לאחר שבשבוע שעבר אמר שר הבריאות, יולי אדלשטיין, כי רק 34% מהמורים התחסנו. התבטאותו עוררה ביקורת ציבורית נגד המורים, בטענה שדרשו להשבית את מערכת החינוך עד שיקבלו חיסונים ובפועל רבים מהם לא התחסנו. מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד, טענה שהנתונים נמוכים בהרבה ולא ברור כיצד נאספו, ואף הציגה סקר שערכה הסתדרות המורים בקרב מעל 15 אלף עובדי הוראה, לפיו 80 אחוזים מהם התחסנו. לדברי בן דויד, אדלשטיין 'שלהב את ההורים נגד ציבור עובדי ההוראה'.

מבצע חיסוני המורים החל רשמית לפני שלושה שבועות. חלק מהמורים התחסנו עוד קודם לכן, עקב היותם מעל גיל 60, קבלת חיסונים על בסיס מקום פנוי, או במסגרת מבצעים של רשויות מקומיות כמו תל אביב או רמת גן שזימנו עובדי הוראה להתחסן מתוך עודפי חיסונים, בניגוד לדעת משרד הבריאות.

אל המתחסנים יש להוסיף את המחלימים מקרב עובדי ההוראה, שאינם זכאים לחיסון כרגע. פרויקטור הקורונה, פרופ' נחמן אש, אמר בתדריך שנערך השבוע בתגובה לשאלת 'דבר' כי 8-9% מהמורים החלימו, ולכן מעל 60% מהמורים 'חסינים' לקורונה. "זה אחוז יפה", אמר אש, "אבל אנחנו רוצים להגיע לאחוזים גבוהים יותר, ואני קורא למורים להתחסן".

קבינט המומחים המייעץ לפרויקטור הקורונה המליץ אתמול כי בחזרת מוסדות החינוך מהסגר, מורים שלא התחסנו ילמדו בזום מהבית. לדברי מומחי הקבינט, מקור הדרישה לכך הוא חובת ההגעה לבתי הספר, שמחייבת את המדינה להעניק הגנה מקסימלית לילדים, בניגוד למקצועות אחרים המשרתים קהל כמו שוטרים או קופאיות בסופר.

שר החינוך, יואב גלנט, אמר בשני האחרון שמשרד הבריאות מסרב להעביר למשרדו נתונים על כמות המורים שחוסנו. שר החינוך האשים את משרד הבריאות שאינו מעביר את מספרי תעודות הזהות של המורים שהתחסנו, ובכך מונע ממערכת החינוך לעקוב אחר שיעור המתחסנים. על העברת הנתונים למשרד החינוך אמר אש כי "ההעברה הפרטנית של המורים נמצאת בבחינה היועץ המשפטי, ונעביר כשיותר לנו. אנחנו מעבירים נתונים מקובצים."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!