דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
21.5°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 21.5°תל אביב
  • 18.3°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 19.2°באר שבע
  • 25.1°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 14.1°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תאונת עבודה

תאונות עבודה קטלנית / עובד משאית פינוי אשפה נמחץ למוות בנוף הגליל

תאונת עבודה קטלנית בנוף הגליל גרמה למותו של אוהד לוי, בן 36, עובד משאית לפינוי אשפה | לוי הוא ההרוג הרביעי בתאונות במהלך העבודה בישראל ב-2021

משאית לפינוי אשפה. אילוסטרציה (צילום: גילי יערי  פלאש90)
משאית לפינוי אשפה. אילוסטרציה (צילום: גילי יערי פלאש90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

אוהד לוי, בן 36, עובד משאית לפינוי אשפה בנוף הגליל, נהרג הבוקר (חמישי) לאחר שנלכד בין משאית האשפה שעליה עבד לבין רכב פרטי ברחוב תבור בעיר. זהו ההרוג הרביעי בתאונות במהלך העבודה מאז תחילת השנה. האירוע נמצא בחקירת המשטרה.

התאונה התרחשה בשעות הבוקר המוקדמות ברחוב תבור בעיר. לוי עמד מאחורי המשאית כאשר התנגדה בה המונית, ולכדה אותו בין כלי הרכב. צוותי הצלה חילצו אותו הוא פונה לבית החולים רמב"ם תוך ביצוע פעולות מצילות חיים, אך הרופאים נאלצו לקבוע את מותו שעות ספורות לאחר הגעה לבית החולים.

אמבולנס. "חייו של בחור צעיר ומלא תכניות נגדעו באיבם" (צילום אילוסטרציה: הדס פרוש/פלאש 90)
אמבולנס. "חייו של בחור צעיר ומלא תכניות נגדעו באיבם" (צילום אילוסטרציה: הדס פרוש/פלאש 90)

חובש רפואת חירום במד"א, שובל דגן, סיפר: "הפצוע נלכד בין המשאית לרכב כשהוא בהכרה וסובל מחבלות קשות מאוד בגפיים התחתונות. תוך כדי פעולות החילוץ המורכבות הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים, שכלל הנחת חוסמי עורקים, מתן נוזלים ותרופות. מיד כשהתאפשר, העברנו אותו לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותו לבית החולים".

ראש עיריית נוף הגליל, רונן פלוט, כתב לתושבי העיר: "התפללנו חזק ובכל הכוח, אך למרבה הכאב והצער, אוהד נפטר והוא רק בן 36. זוהי אבידה גדולה וכואבת. אוהד יצא הבוקר לעבודה בפינוי האשפה בעיר, כמו בכל יום בחצי שנה האחרונה. הוא קם מוקדם, בבוקר גשום וקר, על מנת להביא פרנסה לשני ילדיו ולשלישי שבדרך. למרבה הטרגדיה, הוא לא חזר. חייו של בחור צעיר ומלא תכניות נגדעו באיבם".

העובדים חשופים לסכנות רבות

"עובדים במשאיות אשפה חשופים לסכנות רבות הכרוכות בעמידה חשופה ופגיעה בחלקה האחורי של המשאית, עבודה על הכביש, וסכנת היפגעות והילכדות במדחס האשפה של המשאית", אומרת ל'דבר' ד"ר הדס תגרי, מנהלת הקבוצה למאבק בתאונות בניין ותעשייה. "תאונות קטלניות וקשות רבות מתרחשות בעבודה זו. לפני שנה בדיוק נהרג חוסאם אלקוז ז"ל, לאחר שנפל ממקום עומדו על משאית אשפה בשירות עיריית גן יבנה בעת שזו נסעה בסיבוב".

תגר מוסיפה שיש בעולם פתרונות שונים להגברת בטיחותם של העובדים על משאיות אשפה, כמו הצבת מקום עמידתם בצדי המשאית ולא בחלקה האחורי, הפגיע יותר לפגיעות רכבים.

לדבריה, תחום פינוי האשפה מצוי באחריותן של הרשויות המקומיות, האחראיות גם על בטיחות העובדים. לפיכך, קראה למרכז השלטון המקומי לבחון, בשיתוף מינהל הבטיחות התעסוקתית, באילו דרכים ניתן להגביר את בטיחות העובדים על משאיות האשפה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!