דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
19.2°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 27.3°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 16.6°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בחירות 2021

בחירות 2021 / בדקה התשעים: הבית היהודי חוברת לבנט, אורלי לוי בליכוד

36 מפלגות הגישו רשימות מועמדים לבחירות | מפלגות "הישראלים" של חולדאי ו"תנופה" של עפר שלח פרשו מהמרוץ, חולדאי כתב בהודעת הפרישה שלו: "לצערי לא הצלחנו במשימה"

נפתלי בנט (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
נפתלי בנט (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

הרשימות לכנסת ה-24 נסגרו הערב (חמישי), עם שינויים של הדקה התשעים: הבית היהודי חוברת לבנט, אורלי לוי בליכוד. 36 מפלגות הגישו רשימות מועמדים לבחירות.

מפלגת הבית היהודי לא תתמודד בבחירות, ותתמוך מבחוץ במפלגת ימינה בראשות נפתלי בנט. לפי הסיכום בין יו"ר הבית היהודי חגית משה לבין בנט, משה תמונה לשרה במידה וימינה תהיה שותפה בממשלה, ותהיה אמונה על נושאים הקשורים לציונות הדתית. משה חברה לבנט לאחר כשלון במגעים עם מפלגת 'הציונות הדתית' בראשות בצלאל סמוטריץ', שהתאחד גם עם מפלגות הימין הקיצוני עוצמה יהודית ונועם. בשעות הצהריים הודיעה המפלגה שתתמודד עצמאית, אך נסוגה מכך ולראשונה מהקמת המדינה, סיעת המפד"ל ההיסטורית לא תתמודד כלל בבחירות.

סיעת הליכוד הציגה שישה שריונים ברשימתה בהחלטת יו"ר הליכוד וראש הממשלה בנימין נתניהו. השריונים: הסופרת ומנחת הטלוויזיה גלית דיסטל אטבריאן במקום העשירי, חברת הכנסת והשרה אורלי לוי אבקסיס שרצה בבחירות יחד עם מרצ וגשר במקום ה-26, וח"כ אופיר סופר מהאיחוד הלאומי במקום ה-28. במקום ה-36 יאיר גבאי. במקום ה-39 הוצב לראשונה בתולדות הליכוד מועמד מוסלמי – איש החינוך נאיל זועבי. במקום ה-40 הוצב בוריס אפלצ׳וק.

השריון של ח"כ אופיר סופר מהאיחוד הלאומי בליכוד הוא חלק מהסכם בין המפלגות,  שבמסגרתו אוחדו רשימת הציונות הדתית (האיחוד הלאומי לשעבר) בראשות בצלאל סמוטריץ' עם מפלגות הימין הקיצוני עוצמה יהודית ונועם. כדי לקדם את המהלך כזה, שהליכוד מעוניין בו כדי למנוע הצבעה למפלגות שייתכן שלא יעברו את אחוז החסימה ויגרמו לאובדן קולות לגוש הימין, הוצע לאיחוד הלאומי 'פיצוי' על צמצום חברי הכנסת מטעמם בעקבות האיחוד – שריון לאחר מהם ברשימת הליכוד. מהלך דומה נעשה בבחירות באפריל 2019, שם שוריין מקום בליכוד לחבר הכנסת אלי בן דהן בעקבות איחוד הבית היהודי, האיחוד הלאומי ועוצמה יהודית.

יו"ר מפלגת הישראלים, רון חולדאי, הודיע מוקדם יותר הערב שלא יתמודד לכנסת. "אינני בא בטענות לאיש ואני לוקח את מלוא האחריות", כתב בדף הפייסבוק של מפלגת "הישראלים".

"עשיתי כמיטב יכולתי", כתב בהודעת הפרישה, " הקמתי את מפלגת הישראלים. חברו אליי שותפות ושותפים – אנשי עשייה ערכיים מתחומים שונים – שהתגייסו למשימה החשובה הזו. עבדתי עם אנשים מצוינים שאכפת להם ואני מודה מקרב לב לכל אחת ואחד מהם על כך. לצערי – לא הצלחנו במשימה".

ח"כ עפר שלח (צילום ארכיון: יונתן זינדל/ פלאש 90)
ח"כ עפר שלח (צילום ארכיון: יונתן זינדל/ פלאש 90)

גם עפר שלח הודיע על פרישת מפלגתו מהתמודדות בבחירות לכנסת ה-24. שלח אמר: "תנופה לא תרוץ בבחירות הקרובות וכך גם אני אישית". לדבריו, "עשיתי כל מאמץ שחיבור עם העבודה יקום ויצלח. זה לא קרה, ולא בגלל שום דרישה שלי. בנסיבות האלה אני חייב לעמוד במה שהבטחתי לרבים ולמנוע אובדן קולות למחנה המבקש להחליף את נתניהו".

יו"ר מפלגת העבודה ח"כ מרב מיכאלי הודיעה הערב כי לא תתאחד עם מפלגותיהם של עפר שלח ורון חולדאי. מיכאלי אמרה: ״רון חולדאי איש יקר ורב זכויות והוא בשר מבשרה של מפלגת העבודה. למרות פרישתו מהמרוץ, אני קוראת לו לחזור להיות חבר מפלגת העבודה וציינתי בפניו שאשמח לכל עצה בדרך ולכל סיוע שהוא רק יכול לתת".

מיכאלי הגיבה גם לפרישתו של שלח וכתבה: "לצערי הרב, המו"מ לא הסתייע. אני מודה לעפר שלח על הדיאלוג. עפר הוא חבר מוערך ופוליטיקאי מצוין, אני מקווה לראות אותו מצטרף בקרוב למפלגת העבודה ובטוחה שעוד נשתף פעולה בעתיד".​

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!