דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.3°תל אביב
  • 13.0°ירושלים
  • 20.3°תל אביב
  • 14.9°חיפה
  • 20.0°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 21.0°טבריה
  • 16.9°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כבאים

עבודה מאורגנת / יו"ר ההסתדרות ונציב הכבאות הגיעו להבנות המאפשרות את סיום העיצומים במערך הכבאות

במסגרת ההבנות יוקם צוות משותף שייבחן את מודל הכשירות המבצעית, מבחני הכשירות יוקפאו, הכבאים לא יחויבו להתחסן ויחזרו לעבוד במתכונת מלאה

כבאים בבית שמש (צילום: גיא אסייג / פלאש 90).
כבאים בבית שמש (צילום: גיא אסייג / פלאש 90).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד נציב הכבאות דדי שימחי וארגון הכבאים הגיעו להסכמות שסיימו את סכסוך העבודה, לאחר כחודש של עיצומים במערך הכבאות. בין הצדדים תיווך מנכ"ל המשרד לביטחון פנים משה (צ'יקו) אדרי.

על פי ההסכמות מודל הכשירות המבצעית שביקש הנציב להחיל באופן חד צדדי, יידון תחילה בצוות שיכלול את נציגי הההסתדרות, ארגון הכבאים ואגף כוח אדם. זאת במטרה לבחון בין היתר את השלכות המודל החדש על העובדים. הצוות יציג המלצותיו ליו"ר ההסתדרות ולנציב הכבאות עד תחילת חודש יולי. ובמידה ולא יצליח להגיע להסכמות, ידונו השניים בנושא. עד אז יוקפאו מבחני הכשירות המבצעית החדשים במערך.

יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד (צילום: אגף דוברות ההסתדרות)
יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד (צילום: אגף דוברות ההסתדרות)

עוד הוסכם כי לא חלה על עובדי מערך הכבאות החובה להתחסן – אך עובדים שלא יתחסנו ידרשו להציג אחת לשבועיים תוצאות בדיקת קורונה שלילית עדכנית. לצד זאת, המכללה הלאומית לכבאות ולהצלה תוגדר כ'אי ירוק', וההשתתפות בקורסים תותנה בהצגת תעודת חיסון או לחילופין – הצגת בדיקת קורונה שלילית שנערכה עד 72 שעות לפני מועד תחילת הקורס או טרם חזרתו לקורס מביתו. קורס הסמלים שנדחה על ידי ההנהלה, יפתח במועד מוקדם ככל שניתן.

מנגד, הוסכם כי כל הצעדים הארגוניים יופסקו, והכבאות תחזור לעבודה במתכונת מלאה.  כלל המסמכים שהוכנסו לתיקם האישי של הכבאים בגין העיצומים שנקטו בחודש האחרון יוקפאו.  באשר לשאלת השימוש במצלמות הביטחון שהוצבו בתחנות הכיבוי,  בעניינן טענה ההסתדרות כי נעשה בהן שימוש פסול למעקב אחר עובדים ולצורך הליכים משמעתיים, הוסכם כי הנושא ייבחן בבית הדין לעבודה, ועד להכרעתו לא יעשו כל צעדים חד צדדיים.

נציב הכבאות רב טפסר דדי שמחי (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
נציב הכבאות רב טפסר דדי שמחי (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

ההסכמות הושגו בישיבה רחבה שנערכה אתמול, לבקשת השר לביטחון פנים אמיר אוחנה, בה השתתפו מלבד יו"ר ההסתדרות, מנכ"ל המשרד, ונציב הכבאות גם יו"ר הסתדרות המעו"ף גיל בר טל, יו"ר ארגון עובדי הכבאות אבי אנקורי וסגנו קובי דדון, וראש אגף כח אדם בכבאות.

יו"ר ארגון עובדי הכבאות אבי אנקורי אמר לעובדי המערך: "יצאנו למאבק צודק למען כל הכבאים בארגון, שעושים עבודת קודש, בתנאים לא פשוטים, בכיבוי והצלה, בתרומה לחברה ובקהילה. מדובר בהישג אדיר למען העובדים בארגון, זכויותיהם ותנאי עבודתם, אבל זהו רק עוד שלב במאבק שלנו. כולי תקוה שנצליח להביא עוד הישגים לרווחת העובדים ולמען המערכת, שחשובה לכולנו כשהיעד המרכזי שלנו – הסכם חדש ומכבד לכל עובדי מערך הכבאות!"

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!