דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
23.1°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 19.6°חיפה
  • 22.2°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 32.2°אילת
  • 27.4°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 24.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אלימות כלפי נשים

אלימות כלפי נשים / דיאנה רז נרצחה על ידי בעלה השוטר, מעצרו הוארך בתשעה ימים

אמיר רז, המחזיק אקדח ברישיון הודה ברצח: "היה ויכוח סתמי, לא יודע מה קרה לי" | מעצרו הוארך בתשעה ימים, למרות בקשת מח"ש להאריכו ב-15 ימים

דיאנה דדבייב ז"ל (מתוך רשתות חברתיות)
דיאנה דדבייב ז"ל (מתוך רשתות חברתיות)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

דיאנה רז בת ה-32 נרצחה על פי החשד על ידי בעלה השוטר אמיר רז. צוות מד"א שהוזעק לזירה מצא את דיאנה ללא רוח חיים בבית ביישוב נעלה שבמועצה האזורית מטה בנימין. בית משפט השלום בראשון לציון החליט להאריך את מעצרו של החשוד בתשעה ימים נוספים. החשוד לא הגיע לדיון, מאחר שהוא שהה ליד חולה קורונה מאומת. הוא יישלח בהמשך לבדיקה פסיכיאטרית

"מעיון בתיק החקירה עולה כי קיימת תשתית ראייתית, המבססת חשד סביר נגד החשוד, שקשר את עצמו למעשה", אמרה השופטת אושרית הובר היימן, "מדובר במקרה טרגי וקשה, שנסיבותיו טרם נתבררו עד תום. הנסיבות הידועות עד כה מקימות עילות מעצר של מסוכנות וחשש לשיבוש חקירה באופן שמחייב את התרת החשוד במעצר מאחורי סורג ובריח".

זירת הרצח ביישוב נעלה. (צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
זירת הרצח ביישוב נעלה. (צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

במחלקה לחקירות שוטרים ביקשו להאריך את המעצר ב-15. נציג המלקה אמר לבית המשפט כי  "מדובר באירוע טראגי ומזעזע. יש לנו הרבה פעולות חקירה לבצע, שאמורות לשפוך אור על האירוע. החשוד מסר גרסה ראשונית ואנחנו נצטרך לבדוק אותה".

במחלקה גם הכחישו את הידיעות לפיהן ביקשו להטיל צו איסור פרסום על שמו של החשוד ברצח. "בשל צרכי החקירה אשר נמצאת בראשיתה, החשש לשיבוש והעובדה כי לזוג ארבעה ילדים קטינים, ביקשה מח"ש מבית המשפט להטיל צו איסור פרסום על כל פרטי החקירה ולקיים את הדיון בבקשה זו בדלתיים סגורות", הבהירו.

חקירה ראשונית העלתה כי הבעל, ששימש כשוטר סיור באחת מתחנות המשטרה באזור, התקשר מיד לאחר המעשה למפקדו וסיפרו לו: "יריתי באשתי". הבעל הודה ברצח בחקירה, וביצע שיחזור אתמול בלילה.

"היה ויכוח סתמי בנינו ואני לא יודע מה נכנס לי לראש", אמר השוטר החשוד ברצח בחקירתו הראשונית. "הוויכוח הוביל לצעקות ואני לא יודע להסביר את זה. שלפתי את האקדח ויריתי שני כדורים. אחד פגע בראשה. אז התקשרתי למוקד 100 וביקשתי שיגיעו".

ב-14 השנים האחרונות עבדה רז כמנטורית לזוגיות. על עצמה העידה שהייתה בעבר במערכת יחסים פוגענית ואלימה, אך הצליחה לצאת ממנה באמצעות הידע שלמדה בעבודתה המקצועית.

הדיווח על התקרית התקבל בשעה 15:43 במוקד 101 של מד"א במרחב איילון. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהוזעקו לזירה דיווחו על אישה ללא סימני חיים וקבעו את מותה במקום.

חובש רפואת חירום במד"א יריב רייס סיפר: "כשהגענו למקום הובילו אותנו לתוך הבית. האישה הייתה מחוסרת הכרה, ללא דופק וללא נשימה. ביצענו בדיקות רפואיות אבל היא הייתה ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותה".

יו"ר נעמת, חגית פאר, אמרה בתגובה לרצח: "משטרת ישראל מחויבת בבירור מקיף כיצד קורה שמי שאמור להגן בנשקו על חייהם של אזרחים מפנה אותו על פי החשד כלפי זוגתו. כל רצח דורש חקירה מעמיקה, אך במקרה שבו מדובר בשוטר נושא נשק יש לבחון האם לא מדובר במחדל מערכתי והאם היו סימנים מקדימים שאמורים היו להדליק נורות אדומות".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!