דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
20.3°תל אביב
  • 13.0°ירושלים
  • 20.3°תל אביב
  • 14.9°חיפה
  • 20.0°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 21.0°טבריה
  • 16.9°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ג'ו ביידן

ארצות הברית / נשיא ארה״ב: ״הממשל שלנו תומך באיגודים, מעסיקים צריכים לתת לעובדים להתאגד״

איגודי העובדים ציינו לטובה שני צעדים שעשה הנשיא השבוע: פיטורי 10 אנשים שמינה טראמפ לגוף שמטרתו ליישב סכסוכי עבודה אך קידמו מדיניות נגד איגודים, ועצירת ההיתר להאיץ קווי ייצור בתעשיית העופות שסיכנה עובדים

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן משוחח עם עובדי מפעל בארצות הברית (צילום: REUTERS/Mark Makela)
נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן משוחח עם עובדי מפעל בארצות הברית (צילום: REUTERS/Mark Makela)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

"לכל אמריקאי מגיע הכבוד העצמי שמגיע עם הזכות להתאגד ולנהל משא ומתן קיבוצי על תנאי עבודתו" כתב השבוע הנשיא ג'ו ביידן בחשבון הטוויטר שלו. "המדיניות של הממשל שלנו היא לעודד התאגדויות בעבודה, מעסיקים צריכים להבטיח לעובדים שלהם אפשרות חופשית והוגנת להצטרף לאיגוד".

במהלך הקמפיין שלו הרבה הנשיא ביידן לדבר עד הזכות להתאגד, והצהיר כי בכוונתו לקדם רפורמה משמעותית לקידום איגודים מקצועיים. שני צעדים שעשה הנשיא בשבוע האחרון הראו סימנים ראשונים לכך שביידן מתכוון לקיים את ההבטחה. במקביל ניצב ביידן במבחן משמעותי סביב היחס לאיגודים המורים והחזרה ללימודים.

השבוע פיטר ביידן 10 חברים במועצה ליחסי עבודה שמינה טראמפ לתפקיד. מטרת המועצה היא ליישב סכסוכים בין איגודים מקצועיים לגופי המגזר הציבורי האמריקני – הסוכנויות הפדרליות, אך לפי האיגודים, האנשים שמינה טראמפ השתמשו בחברותם בגוף זה לכתוב מחדש הסכמים קיבוציים כך שיהיו פחות טובים לעובדים.

האיגודים הריעו לביידן על החלטה זו, ואמרו כי ההטיה האנטי איגודית של הפאנל הייתה חלק מהתקפה רחבה על זכויות העובדים במגזר הציבורי.

ביידן גם פעל השבוע לטובת העובדים בענף העופות, ועצר רפורמה שהוביל קודמו בתפקיד להתיר הגברה של מהירות העבודה במפעלים בענף. לפי איגוד עובדי המזון מפעלים בהם העלו את מהירות הקווים נדבקו יותר בקורונה, ונגרמו בהם יותר פציעות לעובדים.

נשיא איגוד עובדי המזון מארק פרנו: "הנשיא ביידן כבר מראה את סוג המחויבות לבריאות ולבטיחות של עובדי המזון לה מצפים וזכאים האמריקנים, כולל הפעולות שלו להגביר בטיחות במקומות עבודה ולהפסיק את הניסיון המסוכן להגביר את המהירות בקווי הייצור".

יחסו של הנשיא ביידן לאיגודים נמצא במבחן משמעותי סביב הדיון על החזרת הלימודים. בשבועות האחרונים הפגינו מורים במספר ערים בדרישה כי פתיחת בתי הספר תעשה בצורה בטוחה, ותוך כדי חיסון הצוותים הרפואיים, או שתדחה. עם זאת, בכיר במשרד למניעת מחלות מדבקות אמר כי חיסון מורים "איננו תנאי מוקדם לפתיחת בתי הספר". הבית הלבן לא גיבה אמירה זאת, ואמר אותו בכיר הביע את דעתו האישית.

באיגודי המורים האמריקנים 3 מילון חברים, ביניהם גם ג'יל ביידן אשת הנשיא, שבמהלך הקמפיין שלה פרסמה הודעות תמיכה מהאיגוד. ביידן הבטיח לפתוח מחדש את בתי הספר במהלך מאה הימים הראשונים שלו בתפקיד, וכדי לחסן את המורים הוא חייב לקדם את אישור תכנית הסיוע שלו בהקדם. בינתיים נראה כי למרות המתח הגובר לא נוצרה מחלוקת בין האיגודים לנשיא החדש.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!