דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
24.3°תל אביב
  • 24.5°ירושלים
  • 24.3°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 22.9°אשדוד
  • 26.6°באר שבע
  • 34.8°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 25.4°צפת
  • 24.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך בקורונה

חינוך בקורונה / הלימודים לא יתחדשו לפני שלישי; הנהגת ההורים: "ילדינו לא בסדר העדיפויות"

הממשלה תדון היום (א') במתווה פתיחת מוסדות החינוך | מרכז השלטון המקומי קרא להעניק לראשי הרשויות את הסמכות לנהל את פתיחת המערכת

עבודות ניקוי וחיטוי בבית הספר "לובה אליאב" בראשון לציון (צילום: פלאש 90)
עבודות ניקוי וחיטוי בבית הספר "לובה אליאב" בראשון לציון (צילום: פלאש 90)
דוד טברסקי

הממשלה צפויה להתכנס היום (ראשון) לדיון במתווה החזרה המדורגת לפעילות של מערכת החינוך. אמש, קבע קבינט הקורונה כי בתי הספר וגני הילדים יישארו סגורים בראשון ושני, ויקיימו למידה למידה מרחוק בלבד.  בתי הספר שפעלו במהלך הסגר, כגון מוסדות חינוך מיוחד, מסגרות חינוך לנוער בסיכון יישארו פתוחים.

על פי החלטת הקבינט, התקנות לסגירת מוסדות החינוך, שהיו בתוקף עד ראשון, יוארכו עד לשלישי בשעה 7:00. לצד המשך סגירת מוסדות החינוך נקבע כי המורים יוכלו להגיע אליהם כדי ללמד מרחוק החל מראשון בבוקר. בנוסף, בוטלה חובת הישארות התלמידים בפנימייה למשך 30 ימים לפחות, ובוטל איסור הגעת תלמיד לפנימייה במידה ושהה בבית מגורים אחר.

"קבינט הקורונה הגדיר מחדש את סדרי העדיפויות. מסחר תחילה" אמר אמש מירום שיף, יו"ר הנהגת ההורים הארצית. הנהגת ההורים מתחה ביקורת על כך שהממשלה אפשרה יציאה מהסגר בלי תכנית פתיחה למוסדות החינוך. "האם אי אפשר היה להחליט, בין ההחלטות על ההקלות בסגר, גם על פתיחת מערכת החינוך בערים ירוקות וצהובות? בוודאי שאפשר היה, אבל ילדינו, לא נמצאים בסדר העדיפות של מקבלי ההחלטות", אמר מירום. בתחילת השבוע שעבר קראה הנהגת ההורים לפתוח את כלל מערכת החינוך, ללא עדיפות לשכבות גיל, בערים ירוקות וצהובות.

במרכז לשלטון מקומי תמכו בהצעת ההורים, וקראו לממשלה להיצמד לתכנית הרמזור המקורית עם התחשבות באחוז המחוסנים והמחלימים. "מוסדות לימוד בהם שיעור ההתחסנות של הצוותים ואוכלוסיית השכונה גבוה, ומצב התחלואה שם נמוך יוכלו לפעול גם בעיר אדומה", מסרו. עוד קראו לקבינט הקורונה לאפשר לראשי הרשויות את הסמכות לנהל את פתיחת ושיגרת מערכת החינוך בשטחם.​

משרד הבריאות ויתר על מתווה הקפסולות בכיתות א'-ב'

המתווה עליו תדון הממשלה יקבע, ככל הנראה, שהראשונים לחזור לפעילות יהיו המסגרות לגיל הרך וכיתות י"א-י"ב, אחרי שמעל לשבוע שתלמידי הכיתות אלו הוזמנו לקבל חיסון. בגלל שרוב היישובים בארץ עדיין מסווגים כאדומים וכתומים, שוקלים בקבינט לאשר פתיחתם של מסגרות לגיל הרך גם בהם.

בנוסף, לאחר הפעלת לחץ של משרד החינוך, משרד הבריאות החליט לוותר על החזרת מתווה הקפסולות לכיתות א'-ב'. במשרד החינוך טענו שהמתווה לא ישים מבחינה כלכלית ומבחינת כוח האדם שהיה נדרש ליישום מערך קפסולות של עד 12 תלמידים בשכבות הלימוד התחתונות.

פרויקטור הקורונה נחמן אש ציין, בשבוע שעבר שמשרד החינוך קיבל את האחריות לבצע את מבצע 'מגן לחינוך' (בדיקות קורונה שבועיות במערכת החינוך), שהחל בערים כתומות עוד לפני הסגר השלישי, אך עדיין לא פרסם מתווה בעניין.

בדיקת הקורונה בבתי הספר תתבצע בשיטת איגום המטושים (פולינג), כדי לבדוק עשרות תלמידים בכל פעם, אחת לכמה ימים. במסגרת שיטה זו, הדגימות של קפסולה מאוגדות לתוך מבחנה אחת, ותוצאה חיובית מוכנסים כל חברי הקפסולה לבידוד ונערכות בחינות יחידניות.

מטרת השיטה לאפשר את חזרתם של כלל התלמידים למוסדות החינוך במהרה. אש אמר כי "הכוונה היא לאפשר לימודים של כיתות י"א וי"ב", ציין שכבר החלו בדיקות מול המשרדים בנושא.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!