דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
26.5°תל אביב
  • 26.0°ירושלים
  • 26.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 25.9°אשדוד
  • 25.7°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 30.6°טבריה
  • 26.6°צפת
  • 27.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלה

שוק ההון / משקיעי גיימסטופ משתפים מסכים אדומים ומתלבטים: האם להשאר עד הסוף

המשקיעים צריכים להחליט האם לחתוך הפסדים, לצפות לשינוי מגמה או לטבוע עם הספינה לקראת פתיחת המסחר היום (ב׳) | משקיע בגיימסטופ: ״אני רק רוצה להוכיח לכולם שהם טעו״

דניאל צ'רד

חברים בפורום וולסטריט בטס מתלבטים האם להחזיק במניית גיימסופט עד הסוף המר או לנסות לחתוך בהפסדים ולמכור כמה שיותר מהר, וזאת לקראת פתיחת המסחר היום (שני) ובעקבות צניחת המנייה בימי המסחר האחרונים בשבוע שעבר. במקביל נקבעו דיונים לבחינת הרגולציה של שוק המניות, ועל פי דיווחים נשקלים צעדי אכיפה נגד אחד הסוחרים הבולטים במנייה, שהתגלה כברוקר.

"בשלב הזה אני רוצה רק להוכיח לכולם שהם טעו" כתב אחד החברים הפורום. גולשים רבים בפורום החלו משתפים צילומי מסך של גרפים אדומים המראים את סכומי כסף האדירים שהפסידו, ולצדם קריאות להחזיק במניות כמה שיותר. "חברה, אתם חוזרים בשבילי נכון?" כתב משקיע שאיבד 131 אלף דולר בשבוע האחרון.

משתמש אחר הפציר באנשים למכור כדי לא לאבד את כל כספם ויצא נגד אנשים שמעודדים להחזיק במנייה הקורסת. חלק מהמשתמשים קוראים לאנשים למכור רק חלק מהמניות שלהם ולהתכונן לסבב שני של עלייה מניה שאותו הם יתאמו בהמשך.

מניית גיימסטופ שבאפריל האחרון נסחרה ב-3.29 דולר למנייה, זינקה בשבועות לאחר שגולשים בפורום החלו בקמפיין לקניית מניית כדי לגרום הפסדים לחברות שקנו מניות שלה בשורט. בשיאה הגיעה המניה ל-483 דולר. בשבוע האחרון צנחה המניה ועם סגירת המסחר בחמישי היה ערכה 63.77 דולר למנייה. ביום חמישי לבדו ירדה המניה ב-42%. רבים מעריכים כי המניה תמשיך ליפול עד שתחזור לסכום דומה לערכה המקורי.

קית' גיל, דמות בולטת בפרשת גיימסטופ הידוע בכינוי "Roarin Kitty" בפורום וולסטריט בטס, עשוי להיות מואשם בהפרה של חוקים פדרליים , כך לפי דיווח בעיתון וול סטריט ג'ורנל. זאת לאחר שהתגלה כי הוא ברוקר רשום שעבד עבור חברת ביטוח. גיל היה מהראשונים לזהות את העלייה בערך המנייה והמליץ על השקעה בה בפורמים השונים ובכך הפר את תקנות רגולטוריות. חברת הביטוח גם היא עלולה לשאת בתוצאות של מעשיו לאחר שכשלה לפקח עליו כפי שהיא מחויבת.

הלחץ לרגולציה גובר

לצד הירידה בערך המנייה מתחזק הלחץ לבחון את הרגולציה של שוק ההון סביב הפרשה, ודיונים ראשונים בנושא כבר נקבעו. אפליקציית המסחר 'רובין הוד' בה נעשה חלק משמעותי מהסחר במנייה חסמה את האפשרות לסחור במניות שונות בהם מניית גיימסטופ באופן זמני, זאת לאחר שנאלצה ללוות  מיליארדי דולרים על מנת לתווך את העסקאות. לאחר צעד זה האשימו סוחרי מניות קטנים את האפליקציה שהיא מצדדת בקרנות הגידור.

שרת האוצר האמריקאית ג'נט ילן הגיבה בראיון לרשת ABC " ואמרה "שיבדקו האם האירועים שקרו לאחרונה דורשים צעדים נוספים". בהמשך הודיעה לתקשורת שלאחר פגישה עם גופים רגולטורים שונים שמצאו כי "התשתית הרגולטורית הייתה חסינה בזמן של חוסר יציבות גבוה".

מוקדם יותר בשבוע הודיע גם כן מקסין ווטרס מהמפלגה הדמוקרטית כי בכוונתה לכנס שימוע בנושא ב-18 לפברואר. לאחר מכן ביקרה את קרנות הגידור והשורטיסטים על התנהלותם ואמרה שבכוונתה לדון בכך בשימוע. קריאתה של חברת הקונגרס הדמוקרטית אלכסנדריה אוקסיו-קורטז לחקור מדוע מונעת האפליקציה מסחר בשעה שקרנות הגידור חופשיות לסחור כראות עיניהם זכתה לתמיכה מפתיעה, כשחבר הסנאט הרפובליקני טד קרוז הגיב שהוא מסכים לחלוטין.​

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!