דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.1°תל אביב
  • 19.0°ירושלים
  • 20.1°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 21.9°אשדוד
  • 18.6°באר שבע
  • 25.8°אילת
  • 21.4°טבריה
  • 21.3°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אל על

משבר התעופה / ועדת הכלכלה דנה במשבר בענף התעופה: "תודה לאוצר על סיוע שלא עלה לו שקל"

בדיון עלו דרכים לסייע לחברות התעופה, בהן הלוואה לאל על והעדפת חברות ישראליות | יו"ר הוועדה, יעקב מרגי: "התנהלות האוצר והבנקים שערורייתית"

אל על  (צילום: פלאש 90)
אל על (צילום: פלאש 90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ועדת הכלכלה של הכנסת דנה היום (שני) בסיוע לחברות התעופה הישראליות בתקופת משבר הקורונה.

יו"ר הוועדה יעקב מרגי (ש"ס) מתח ביקורת על הבנקים שטרם אישרו באופן סופי את ההלוואה לאל על. מרגי כינה את התנהלות האוצר והבנקים בנושא "שערורייתית" והוסיף: "הוועדה קוראת לשר האוצר, לנגיד ולמפקח על הבנקים להיכנס לעובי הקורה ולסיים את סוגיית ההלוואה לאל על בתוך חודש, וקוראת לממשלה לאשר מענקי עידוד השקעות הון לחברות התעופה".

יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת ח"כ יעקב מרגי. "האוצר מביא לפשיטת רגל של אל על" (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת ח"כ יעקב מרגי. "האוצר מביא לפשיטת רגל של אל על" (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

לדבריו, האוצר מביא לפשיטת רגל של אל על, שמחזיקה בסכומי עתק של הציבור הישראלי. עוד קרא מרגי לרוכשי הכרטיסים להתארגן לתביעת ענק נגד החברה, והוסיף כי אולי צעד כזה יניע את האוצר להגיש סוף סוף לאל על את הסיוע הנדרש לה.

ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו) קרא למדינה לרכוש כבר מעכשיו כרטיסי טיסה עתידיים מחברות התעופה הישראליות, עבור נציגיה הרשמיים. "לא יכול להיות שמדינת ישראל תשלח את נציגיה לחו"ל באמצעות חברות זרות", אמר פורר. ח"כ יבגני סובה (ישראל ביתנו) קרא ללמוד ממדינות שמעניקות סיוע של מאות מיליוני דולרים לחברות התעופה. יו"ר הוועדה הצטרף לקריאה זו, והפנה אותה לחשב הכללי, יהלי רוטנברג.

ח"כ קרן ברק (ליכוד) אמרה שהממשלה הייתה צריכה לקבוע תוכנית פעולה ייעודית ליציאה מהמשבר עבור כל מגזר וענף. לדבריה, הקורונה לימדה אותנו שצריך להסתמך על חברות מקומיות בכל ענף, ובוודאי בענף התעופה המדינה צריכה לדאוג לכך, גם אם האוצר לא מסכים. ברק הדגישה שחברת תעופה לאומית ישראלית היא נכס אסטרטגי.

מטוסי אל על בנתב"ג. "לא יכול להיות שהמדינה תשלח את נציגיה לחו"ל באמצעות חברות זרות" (צילום: פלאש90)​
מטוסי אל על בנתב"ג. "לא יכול להיות שהמדינה תשלח את נציגיה לחו"ל באמצעות חברות זרות" (צילום: פלאש90)​

ח"כ רות וסרמן-לנדה (כחול לבן) ביקשה לראות תכנית עבודה הכוללת משמעויות תקציביות, והשוואה לסיוע שניתן במדינות אחרות.

מנכ"ל ישראייר: "הגיע הזמן שגם אנחנו נקבל מענקים"

רפרנט תעופה באגף התקציבים באוצר, חיים בורובסקי, השיב שגם האוצר רואה חשיבות בתעופה הישראלית. הוא התייחס להלוואה לאל על ואמר שהמדינה עשתה את חלקה בכל הנוגע להגדלת הסכום ושיעור הערבות. מרגי אמר בציניות שהוא מודה לאוצר על סיוע שלא עלה לו שקל, והוסיף שלא ניתן להגדיר את זה כתכנית סיוע ממשלתית.

מנכ"ל ארקיע, גדי טפר, ביקש לתת עדיפות לתעופה הישראלית כשנתב"ג ייפתח. מנכ"ל אל על, אביגל סורק, אמר שצריך לסיים את עניין ההלוואה לחברה בשבועיים הקרובים ולהתקדם הלאה. מנכ"ל ישראייר, אורי סירקיס, ציין שההלוואה שהחברה קיבלה הייתה מתאימה למצב אחר לגמרי, וכעת צריך תכניות סיוע חדשה. "הגיע הזמן שהתעשייה שלנו תקבל מענקים", אמר סירקיס.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!