דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ל' בניסן תשפ"ד 08.05.24
14.9°תל אביב
  • 11.3°ירושלים
  • 14.9°תל אביב
  • 16.5°חיפה
  • 14.6°אשדוד
  • 12.9°באר שבע
  • 18.2°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 11.7°צפת
  • 13.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך

חינוך בקורונה / קבינט הקורונה אישר: מוסדות החינוך יישארו סגורים עד חמישי

רה"מ נתניהו: "מערכת החינוך תיפתח בזהירות בימים הקרובים, באזורים צהובים וירוקים. את היתר נפתח בהדרגה על ידי רמזור חדש משולב גם של תחלואה וגם של חיסונים"

כיתה ריקה (צילום אילוסטרציה: יונתן זינדל/פלאש90)
כיתה ריקה (צילום אילוסטרציה: יונתן זינדל/פלאש90)
אסף צבי
דוד טברסקי

בתי הספר וגני הילדים יישארו סגורים עד יום חמישי ויקיימו למידה מרחוק בלבד – כך החליט הערב (שני) קבינט הקורונה. השרים האריכו את התקנות שקובעות סגירה של מערכת החינוך עד מחר ב-7:00 ביומיים נוספים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הערב כי מערכת החינוך תיפתח "בזהירות" בימים הקרובים, באזורים צהובים וירוקים. לדבריו, "את היתר נפתח בהדרגה על ידי רמזור חדש משולב גם של תחלואה וגם של חיסונים. זה יאפשר לנו לפתוח באמצעות דרכון ירוק גם את הכלכלה, המסחר, התרבות, יתרת מערכת החינוך אבל בזהירות."

נתניהו הוסיף שבאפריל יתקבלו תוצאות הניסויים שערכו חברות פייזר ומודרנה על החיסונים שלהן בילדים. "כך נוכל לחסן את יתרת האוכלוסייה", אמר, "אנחנו יכולים לצאת מזה, אבל לצאת מזה בזהירות".

ישיבת הממשלה שהסתיימה אתמול בחצות עסקה במתווה פתיחת המשק והחינוך והסתיימה ללא החלטה. נקבע כי הדיונים יימשכו היום, אך בפועל קיים ראש הממשלה בנימין נתניהו התייעצות עם שר הביטחון ורה"מ החליפי בני גנץ, שר הבריאות יולי אדלשטיין, שר החינוך גלנט ומומחי משרד הבריאות בנושא התפשטות המוטציה הבריטית והשלכותיה. ב-19:30 קיימו השרים התייעצות נוספת בהשתתפות שרת התיירות, אורית פרקש.

בתום ישיבת הממשלה אתמול בחצות אמר גלנט, כי בריאות התלמידים עומדת בעדיפות הראשונה וייתכן שיידרש עיכוב בפתיחת בתי הספר. "אני יודע שמאוד לא קל כאשר אין לימודים, כבר חודש ואפילו יותר", אמר גלנט בסרטון שהעלה לחשבון הטוויטר שלו, "אנחנו קיימנו ישיבת ממשלה שהופסקה עכשיו בחצות, והדבר הראשון שאני שמתי לנגד עיניי, וציינתי אותו, זה את החשיבות של שמירת בריאותם של התלמידים. זה הדבר הכי חשוב בשבילם, בשביל ההורים, עם כל המערכת הזאת, וכמובן מניעת התחלואה. יש לנו מלחמה מאוד קשה בקורונה, ועכשיו, עם הווריאנט הבריטי, הדבר נהיה הרבה יותר קשה.

"חייבים לחסן את כולם, ובמקרה הזה נעשה כל מה שנדרש, ועלול להיות שזה יעכב גם את פתיחת הלימודים. אני מצטער ומתנצל על זה. אני מבין את מצבכם, ואומר לכם, יותר חשוב במצב הזה שלא יהיו לנו חולים ושנתגבר על המחלה הקשה והארורה הזאת, ולאחר מכן נוכל לעשות כל מה שצריך".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!