דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.1°תל אביב
  • 19.0°ירושלים
  • 20.1°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 21.9°אשדוד
  • 18.6°באר שבע
  • 25.8°אילת
  • 21.4°טבריה
  • 21.3°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ג'נט יילן

ארצות הברית / ג'נט ילן: "חבילת הסיוע יכולה להחזיר את ארה"ב לתעסוקה מלאה עד 2022"

מסתמן: העלאת שכר המינימום ל-15 דולר לשעה לא תאושר כחלק מחבילת התמריצים, ביידן מתחייב כי זה יקודם בנפרד

הנשיא ג'ו ביידן ושרת האוצר ג'נט ילן במשרד הסגלגל של הבית הלבן, 29 בינואר 2021. (צילום: AP/Evan Vucci)
הנשיא ג'ו ביידן ושרת האוצר ג'נט ילן במשרד הסגלגל של הבית הלבן, 29 בינואר 2021. (צילום: AP/Evan Vucci)
דניאל צ'רד

"אם חבילת הסיוע תעבור נגיע לתעסוקה מלאה בשנה הבאה" כך אמרה אתמול (ראשון) שרת האוצר האמריקאית ג'נט ילן בראיון ל-CNN, בהתייחסה לחבילה אותה מנסה לאשר ממשל ביידן. עוד הוסיפה שאין סיבה לסבול מהחלמה ארוכה ואיטית ויש לנקוט צעדים עכשיו ולא לחכות עד 2025, כפי שנכתב בתחזית של משרד התקציבים של הקונגרס האמריקאי.

שיעור האבטלה בארה"ב זינק לשיא של 14% עם פרוץ המגיפה, וכעת הוא עומד על 6.3%. זאת לעומת 3.5% לפני פרוץ המגיפה. לפי ילן נתון זה לא צפוי להשתנות בשנים הקרובות ללא צעדי מדיניות, ולכן יש להעביר בהקדם חבילת סיוע גדולה.

חבילת הסיוע כוללת תמריצים שונים לכלכלה, ביניהם: מענקים לכלל האזרחים על סך 1,400 דולר לאדם (לעומת 1000 דולר בתוכנית שהציעו הרפובלקנים) , העברה של 350 מיליארד דולר למדינות ולממשל המקומי בארה"ב לטובת מאבק במגיפה (לעומת שום תוספת בהצעה של הרפובליקנים), והגדלת של דמי האבטלה ב-400 דולר לשבוע.

מה שנראה לא יהיה בחבילת הסיוע הוא העלאת שכר המינימום ל-15 דולר לשעה, אחת ההבטחות של קמפיין ביידן. בראיון ל-CBS אמר הנשיא ביידן כי הוא מעריך שהצעד לא יכנס לחבילת התמריצים, אבל הוא כן מאמין שזה צעד הכרחי שצריך לעשות בנפרד, ובאופן מדורג.

שכר המינימום הפדרלי עומד היום על 7.25 דולר לשעה. הכפלתו יכולה לסייע לעובדים החלשים ביותר שנפגעו. לפי מחקר שנעשה על ידי משרד התקציבים של הקונגרס האמריקני ב-2019, העלאת שכר המינימום ל-15 דולר יכולה לחלץ רבים מעוני.

צעד זה לא יתממש, ככל הנראה, דרך חבילת הסיוע, בעקבות התנגדות בסנאט והצעת חוק של הסנאטורית ג'וני ארנסט מהמפלגה הרפובליקנית שאוסרת על העלאה של שכר המינימום הפדארלי בזמן המגיפה. לטענתה צעד זה יהיה הרסני לכלכלה ובעיקר לעסקים הקטנים.

גם במפלגה הדמוקרטית אין תמימות דעים לגבי אופן העלאת השכר. הסנטור הדמוקרטי ברני סנדרס, שתמך בהצעת חוק של ארנס, הסביר: "אף אחד לא מדבר על הכפלת שכר המינימום בזמן המגיפה אלא להעלות אותו בהדרגה במהלך תקופה של חמש שנים". כמו כן הגיש ברני סנדרס הצעת חוק להעלאת שכר המינימום באופן הדרגתי עד 2025.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!