דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ההסתדרות

אלימות נגד נשים / במחאה על רצח נשים: עשרות אלפי עובדים ישבתו היום (ד') ל-10 דקות

למהלך שיזמו ההסתדרות וחברת החשמל הצטרפו, בין היתר, התעשייה האווירית, פלאפון, טבע ונמלי חיפה ואשדוד | יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: "אסור לעבור לסדר היום על גל טרור נפשע ורצחני נגד נשים"

מיצג 'די לאלימות' בתחנת הכח רידינג בתל אביב (צילום: דוברות חברת החשמל)
מיצג 'די לאלימות' בתחנת הכח רידינג בתל אביב (צילום: דוברות חברת החשמל)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

עשרות אלפי עובדים יעצרו את עבודתם היום (רביעי) למשך עשר דקות, במחאה על רצח נשים ובמטרה להגביר את המודעות למאבק באלימות נגד נשים. יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, קרא לוועדי העובדים ולחברות גדולות במשק להצטרף למהלך, שהחל ביוזמה משותפת של הנהלת חברת החשמל וארגון עובדי החברה. כחלק מהיוזמה, בזמן ההמתנה למוקד הטלפוני 103 של חברת החשמל תושמע הקלטה עם שמות הנשים שנרצחו בשנה האחרונה על ידי בני זוגן.

דיאנה רז ז״ל, נרצחה על ידי עלה השוטר (מתוך הרשתות החברתיות)
דיאנה רז ז״ל, נרצחה על ידי עלה השוטר (מתוך הרשתות החברתיות)

בר-דוד קרא לראשי האיגודים והוועדים בהסתדרות להצטרף ליוזמה. "אסור לעבור לסדר היום על גל טרור נפשע ורצחני נגד נשים", אמר, "הירתמות העובדים והחברות המובילות במשק למאבק באלימות נגד נשים היא אמירה נחרצת שיכולה להציל חיי אדם".

בין הגופים שעובדיהם יעצרו היום את עבודתם למשך עשר דקות: עובדי התעשייה האווירית, נמל אשדוד וחיפה (מנהלה), פלאפון, טבע, אסם, שטראוס מים, שטראוס ישראל, אל על, ממן, רכבת ישראל (מנהלה), פיליפ מוריס, פרי גליל, טמבור, טסנת, תש"ן, אלטמן, סאפ, קבוצת מוצרי מעברות, ביופט, מדילינק, אנליט, חברת Dayzz וחברות נוספות.

את הפעילות יזמו יו"ר חברת החשמל, יפתח רון-טל, ויו"ר ארגון העובדים בחברה, מיקו צרפתי. עובדי החברה יפסיקו את פעילותם לעשר דקות ובזמן ההמתנה למוקד השירות יושמעו במהלך כל היום שמות הנשים שנרצחו. בתמיכה ובעידוד של ההסתדרות תתקיים פעילויות גם בחברות נוספות, ביניהן אירועי זום בלבוש שחור והרצאות בנושא מניעת אלימות.

בעקבות העלייה המטרידה בדיווחים על מספר מקרי האלימות מאז פרוץ משבר הקורונה, ההסתדרות בשיתוף נעמת העלו בשנה האחרונה קמפיין ארצי שנועד לסייע לנשים ולגברים לצאת ממעגל האלימות במשפחה ולקבל את הסיוע הנדרש.

בחברת החשמל נבנה בשנים האחרונות מודל ייחודי שמציע כלי התמודדות שונים עם התופעה, החל בהגברת המודעות ועד לסל שירותים רחב שמעמידה החברה לרשות העובדות והעובדים, שכולל בין היתר ליווי וייעוץ מקצועי ומשפטי.

יפתח רון-טל, יו"ר דירקטוריון חברת החשמל: "דווקא בימים מאתגרים אלו, בהם כולנו מתמודדים עם מגפת הקורונה והשלכותיה החמורות, אנו קוראים לכל החברות להצטרף ולעצור את עבודתן למשך עשר דקות, על מנת להעביר מסר ברור – לא ניתן יד לאלימות בתוך המשפחה וכלפי נשים בפרט. חלה על כולנו, מנהלים ואנשי ציבור החובה הלאומית, המוסרית והערכית, לפעול בנחישות למיגור מקרי אלימות אלו. נמשיך ונפעל בכל האמצעים על מנת למנוע את הרצח הבא. אני רוצה להודות ליו"ר ההסתדרות על המחויבות שלו לנושא."

יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, ציין כי: "ההסתדרות תמשיך להשקיע מאמצים ומשאבים רבים כדי לעקור את תופעת האלימות נגד נשים. עוצמתה של העבודה המאורגנת, חייבת לבוא ביתר שאת, כשמדובר בסוגיה כמו זו. אני מודה לחברת החשמל, על כך שנרתמה לתת דוגמה אישית לגופים רבים אחרים במשק. חשוב לזכור שאלימות במשפחה היא לא בעיה של מישהו אחר, אלא עניין שצריך להדאיג את כל החברה הישראלית. אני קורא לכל אחת ואחד מהעובדים, להפגין מעורבות ולתמוך בכל פעילות הסברתית שיכולה לסייע בשינוי המציאות".

מיקו צרפתי, יו"ר ארגון העובדים בחברת החשמל: "תקופת הקורונה הביאה לגידול במספר הנשים ששילמו בחייהן על ידי בני זוגן. בכל פעם מחדש אנו מזדעזעים מאד מקרה רצח או אלימות בתוך המשפחה, ורגע אחרי ממשיכים בשגרת חיינו. חובתנו כחברה לעצור את התופעה המזעזעת הזו ולהרים קול זעקה על מנת למנוע את המקרה הבא. אני קורא לכל אחד ואחת להשבית את ענייניו ביום רביעי הקרוב ל-10 דקות על מנת להעביר מסר חד וברור שנשים אינן שק החבטות של אף אחד וחייבים לעצור את תופעת האלימות במשפחה ונגד נשים בפרט".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!