דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
15.5°תל אביב
  • 12.5°ירושלים
  • 15.5°תל אביב
  • 16.8°חיפה
  • 16.4°אשדוד
  • 13.7°באר שבע
  • 20.0°אילת
  • 15.7°טבריה
  • 12.8°צפת
  • 14.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
קרן זיבנר

ריו 2016: סיכום יום / היום הראשון בריו: אכזבה ותקווה ישראלית

יום ראשון בריו: הישראלים - שטילוב מעד וסיים את התחרות, שירה ראשוני הודחה ע"י השופטים, והשחיינים מתאקלמים בבריכה האולימפית. שיא עולם ראשון נשבר, ומה מצפה לנו היום.

אלכס שטילוב באליפות ישראל בהתעמלות (צילום: יונתן זינדל \ פלאש 90)
אלכס שטילוב באליפות ישראל בהתעמלות (צילום: יונתן זינדל \ פלאש 90)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

הופעות ראשונות מאכזבות וכואבות לישראלים ביום התחרויות הראשון, אך יש תקווה שההמשך רק ישתפר. לאחר טקס הפתיחה המרגש והססגוני, יום התחרויות הראשון של המשלחת הישראלית החל בג'ודו עם הפסד מרגיז לשירה ראשוני לאחר החלטת שיפוט אכזרית, בהופעה הראשונה של נציגת המשלחת הישראלית בריו.

שירה ראשוני

שירה ראשוני בת ה-25 עלתה למזרן, לקרב השני במוקדמות במשקל עד 48 ק"ג מול האוקראינית מרינה צ'רניאק, העדיפה עליה בדירוג וגבוהה ממנה ב-15 סנטימטרים. למרות כל זאת, ראשוני ניצחה אותה בעבר בגראנד סלאם פריז שהקנה לה מדלית ארד, שזהו הישג השיא שלה עד כה.

משלחת ישראל בטקס פתיחת המשחקים האולימפיים. צילום: סוכנות AP
משלחת ישראל בטקס פתיחת המשחקים האולימפיים. צילום: סוכנות AP

הקרב נפתח באנרגיה גבוהה של שירה שהרבתה לתקוף בנחישות. עם תחילת הקרב, שתי היריבות קיבלו אזהרה ראשונה על אגרסיביות, ולא עברו 2 דקות וחצי מתחילת הקרב ושירה אוזהרה להפתעתה בפעם השנייה לאחר שהשופטים טענו כי ביצעה באמצעות המרפק שלה נעילה לא חוקית לרגלה של יריבתה האוקראינית. האזהרה השנייה חרצה את גורל הקרב מוקדם מהצפוי, ושלחה את שירה מאוכזבת הביתה כבר אחרי קרב אחד.

אלכס שטילוב מבצע תרגיל במקצה הגברים במוקדמות התעמלות קרקע, אמש. צילום: AP
אלכס שטילוב מבצע תרגיל במקצה הגברים במוקדמות התעמלות קרקע, אמש. צילום: AP

אלכס שטילוב

בהתעמלות מכשירים נרשמה אכזבה גדולה לאלכס שטילוב שמעד בתרגיל הקרקע, ולא יופיע בגמר אולימפי שלישי ברציפות.

התקווה הראשונה של ישראל למדליה, אלכס שטילוב בן ה-29, שעבורו זו האולימפיאדה השלישית, לאחר שהעפיל לגמרים אולימפיים בתרגיל הקרקע בשתי האולימפיאדות הקודמות בבייג'ין ובלונדון. שטילוב המנוסה והמוערך, החליט הפעם להתמקד בשני המקצועות החזקים שלו, הקרקע והמתח וקיווה להתברג בין שמונת המתעמלים הטובים במכשיר, ולהעפיל לגמר בו יוכל להתמודד על המדליה בקרקע.

התרגיל הראשון של שטילוב היה תרגיל המתח, במהלך התרגיל שטילוב נראה טוב ומרוכז, הוא ביצע את האלמנטים שלו בצורה חלקה, כולל מספר עזיבות נקיות. אולם בנחיתה כופף שטילוב מעט את הרגליים, ולא נראה מרוצה מהתרגיל. בסופו של דבר קיבל ציון פושר של 14.066 נקודות, כאשר דרגת הקושי הייתה 6.7 נק' ועל הביצוע קיבל 7.366 נק', ציון שלא העניק לו מקום בגמר המתח.

האכזבה הגדולה ביותר עד כה נרשמה בתרגיל קרקע, המקצוע החזק ביותר של אלכס אשר נחשב לאחד המתעמלים הטובים בעולם. שטילוב פתח את התרגיל באלמנט נקי למדי, אך כבר באלמנט השני הוא מעד בצורה גסה, והיה אפשר לראות על פניו שהאולימפיאדה הזו גמורה מבחינתו. הוא קיבל ציון חלש של 13.500 נק' שהשאיר אותו מחוץ לגמר. לאחר סיום התחרות אמר שטילוב: "הרגשתי מצויין, לא הלך כפי שרציתי שילך, אבל זה הספורט. אין מה לעשות, צריך להתמודד עם אכזבות. אני מאוכזב מההופעה שלי אבל החיים ממשיכים."

גל נבו

בערב הגיע תורם של השחיינים להיכנס למעגל התחרויות. הראשון להתחרות היה גל נבו בן ה-29, מוותיקי הספורטאים האולימפיים של ישראל, שזינק למים בבריכה האולימפית בריו למשחה מוקדמות ה-400 מטרים מעורב אישי וקיווה להתברג בין שמונה הראשונים שיתחרו בגמר שייערך בלילה. גל זינק טוב למקצה מהמסלול הרביעי, אך הגיע בסופו של דבר למקום השישי כשעצר את השעון על 4:18.29 דקות, תוצאה רחוקה משיאו האישי, שדירג אותו במקום ה-19.

נבו יתחרה גם בהמשך התחרות ב-200 ו-400 מעורב אישי, כאשר המטרה המרכזית תהיה להגיע לחצי הגמר ב-200 מ'. בבייג'ין דורג נבו במקום ה-11 במקצה זה ובלונדון, כעבור 4 שנים, התקדם למקום העשירי הכללי. בשני המקרים הוא גם העפיל לחצי הגמר ב-200 מעורב.

עמית עברי. צילום: סוכנות AP.
עמית עברי. צילום: סוכנות AP.

עמית עברי

השחיינית השנייה שקפצה לבריכה הייתה עמית עברי ששחתה במוקדמות ה-100 מטרים פרפר. עברי קיוותה לסיים בין 16 הראשונות ובכך להעפיל לחצי הגמר, אך זו לא הייתה משימה קלה בכלל לשחיינית שזינקה מהמקצה השני והלא מדורג. עמית שחתה טוב ואפילו ניצחה את המקצה שלה עם תוצאה של 59.42 אך דורגה רק במקום ה27 בדירוג הכללי ולא התברגה לחצי הגמר.

עברי לקחה חלק גם במוקדמות ל4X100 מטרים חופשי ביחד עם נבחרת השליחות הישראלית, שכללה את אנדי מורז, זוהר שיקלר וקרן זיבנר.

קרן זיבנר, זוהר שיקלר, אנדי מורז

נבחרת השליחות התחרתה במקצה הראשון מבין שניים במוקדמות, קרן זיבנר, בהופעת בכורה במשחקים האולימפיים, הייתה הראשונה לזנק למים. הישראלית, שהגיע לברזיל במיוחד למקצה הזה, סיימה את החלק שלה עם 55.60 שניות, לאחר מכן הגיע תורן של זוהר שיקלר (55.29 שניות) עמית עברי (55.71 שניות) ואנדי מורז, שעד אתמול היה ספק אם תהיה כשירה למשחה, הייתה האחרונה שנגעה בקיר כששחתה 55.37 שניות. הבנות סיימו במקום האחרון במקצה שלהן בזמן של 3:41.97 דקות, תוצאה האיטית בשתי מאיות בלבד מהשיא הישראלי. בכך קרן זיבנר סיימה את דרכה בריו, יתר הבנות ימשיכו להתחרות בימים הקרובים.

דודי סלע

הטניסאי הישראלי הבכיר היה אולי נקודת האור הישראלית ביום התחרויות הראשון, כשהעפיל לסיבוב השני של טורניר הטניס האולימפי, לאחר שניצח את יריבו הבוסני, דאמיר דז'והמור, 4-6, 4-6 בשתי מערכות.

שיא עולם

יום התחרות סיפק לנו גם שיא עולם אחד פנטסטי, כשאדם פיטי מבריטניה שבר את שיא העולם ב-100 מטרים חזה, כאשר עצר את השעון על 57.55 שניות, שיפור של 37 מאיות לשיא שקבע לפני שנה וחצי.

המשלחת הישראלית – יום שני בריו

היום צפוי יום חשוב למשלחת שלנו, הוא יחל על מזרן הג'ודו כשגילי כהן תתחרה בקטגוריה של עד 52 ק"ג וגולן פולק יתמודד בקטגוריה עד 66 ק"ג. בנוסף אליהם בשעה 18:30 שני בלוך תחל להתמודד בתחרות אופני הכביש.

בבריכת השחייה יתחרו החל מהשעה 19:00: אנדראה מורז במוקדמות 100 מטר גב, עמית עברי ב-100 מטר חזה ויעקב טומרקין יזנק לראשונה למוקדמות ה-100 מטר גב בניסיון להביא קצת נחת למשלחת הישראלית, ולנו.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!