דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
22.2°תל אביב
  • 22.6°ירושלים
  • 22.2°תל אביב
  • 21.5°חיפה
  • 19.1°אשדוד
  • 25.1°באר שבע
  • 22.7°אילת
  • 20.1°טבריה
  • 18.0°צפת
  • 22.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עסקים

כלכלת הקורונה / בעלי העסקים הודיעו שיפתחו ביום חמישי על אף המתווה שהציגה הממשלה

ענפי המסעדנות, התרבות והתיירות מתכוונים להצטרף למרכזי הקניות ולחזור לפעילות החל מיום חמישי הקרוב | הממשלה הציגה מתווה פתיחה מדורג וראשי הפורום הגיבו כי הם "דוחים את המתווה בשאת נפש" וכי הוא מונע משיקולי בחירות

מלצרית במסעדה בירושלים (צילום: יונתן זינדלFlash90)
מלצרית במסעדה בירושלים (צילום: יונתן זינדלFlash90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

פורום ראשי ארגוני העסקים שהודיע מוקדם יותר היום (ג') על פתיחת העסקים ביום חמישי, הגיב להחלטת הממשלה על פתיחה מדורגת של המסחר כי הוא "דוחה בשאת נפש" את החלטה שלטענתם "מונעת משיקלוי בחירות".

הודעת הפורום התייחסה לכך שהממשלה החליטה לעשות אבחנה בין חנויות רחוב לבין החנויות במרכזים הפתוחים ובקניונים. אנו מודיעים בזאת שכל המתווה הזה והתאריכים הנקובים בו מונעים משיקולי בחירות ואנו דוחים את המתווה בשאת נפש ומודיעים שאנו פותחים ביום חמישי, כפי שהודענו".

החלטת הממשלה ותגובת הפורום מגיעות לאחר שמוקדם יותר היום התקיימה מסיבת עיתונאים בה הצהירו ראשי אירגונים בענפי התרבות המסעדנות התיירות והמסחר כי בכוונתם לקדם פתיחה רחבה של ענפים התרבות המסעדנות כבר מיום חמישי הקרוב, זאת תוך הקפדה על תנאי התו הסגול והצגת תעודת מתחסן בכניסה לבתי העסק. את ענף התיירות הם מתכוונים לפתוח בשבוע הבא.

"כל המסחר על אקמו. לא נחכה עוד יום אחד", אמר שחר תורג'מן יו"ר התאגדות רשתות המסחר. "הרכבת יצאה מהתחנה לא מחכים לממשלת החידלון. המתווה לא מושלם, אבל הוא יותר טוב מהכלום של הממשלה".

התוכנית שהוצגה מציעה לאפשר את הכניסה לעסקים למי שנמנה על אחת מהקבוצות הבאות: אנשים מתחת לגיל 60 שקיבלו את מנת החיסון הראשונה, אנשים מעל גיל 60 שקיבלו את שתי מנות החיסון, מחזיקי תעודת מחלים, אנשים שיציגו בדיקת קורונה שלילית משלושת הימים האחרונים, וילדים מתחת לגיל 16.

"אנחנו כבר מזמן הבנו שאנחנו לא יכולים יותר לחכות לממשלה שתקבל החלטות בשבילנו ותקדם פתיחה בריאה ואחראית של כלל המשק", אמר רמי בז'ה, יו"ר פורום העצמאים בהסתדרות. "כבר מזמן הבנו – אם אין אנחנו לנו-מי לנו? אנחנו בטח לא בראש סדר העדיפויות של הממשלה הזו שעסוקה רק בעצמה ובפוליטיקה מביכה שאת תוצאותיה כבר ראינו".

"אנחנו לא פורעי חוק, אלא נוטלי אחריות", הוסיף בז'ה "הגיע הזמן שלנו לקחת את האחריות בידיים כדי לדאוג לפרנסתנו, משפחתנו וכמובן לקהל לקוחותינו. יחד נחזיר את השפיות מיד בזהירות ואחריות. אין לנו יותר רזרבות להמשיך ולחכות".

השף חיים כהן שייצג את ענף המסעדנות מול הממשלה במספר פגישות אמר: "אין פה מרד. הממשלה לא פעלה במשך חודשים. אנחנו גם אזרחים במדינה הזאת. אנחנו אומרים לממשלה: הנה התו הירוק על התו הסגול".

עוד השתתפו במסיבת העיתונאים: יו"ר פורום הקניונים, אופיר שריד, יו"ר איגוד האמרגנים ומפיקי הבמה בישראל, יוני פיינגולד, יו"ר התאחדות בתי המלון, אמיר חייק, יו"ר איגוד השווקים, טלי פרידמן והשף אסף גרניט.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!