דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
24.0°תל אביב
  • 21.9°ירושלים
  • 24.0°תל אביב
  • 21.8°חיפה
  • 24.8°אשדוד
  • 27.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 27.0°טבריה
  • 21.4°צפת
  • 24.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך

חינוך / "לחזור לאנושיות": בבתי הספר שנפתחו הבוקר (ה') מתרגשים להיפגש וחוששים מסגר נוסף

הגנים ובתי הספר נפתחו חלקית | ברשויות המקומיות מתארגנים בהתאם לצבעי הרמזור: בגבעתיים הצהובה משנים קבוצות בצהרון, בשדרות האדומה נערכים למפגשים בחוץ

חזרה ללימודים לאחר הסגר השלישי בבית הספר 'השלום' במבשרת (צילום: דוד טברסקי)
חזרה ללימודים לאחר הסגר השלישי בבית הספר 'השלום' במבשרת (צילום: דוד טברסקי)
דוד טברסקי

בשערי בית הספר היסודי השלום במבשרת ציון המתינו הבוקר (חמישי) מאות תלמידים והוריהם. העיר, המוגדרת כתומה, הורשתה לפתוח את שערי בית הספר לתלמידי א'-ד'. "אני מאוד מתרגשת, כבר מחכה לראות את החברים", אומרת עמית אקל, תלמידת כיתה ד'. רגע לפני שהיא רצה במדרגות שמובילות לבית הספר סיפרה חן כהן, גם היא תלמידת כיתה ד', על תקופת הסגר: "הסתובבתי הרבה עם חברות, אבל אני שמחה לחזור. כל כך נמאס לי ללמוד בזום, אני מקווה שלא נחזור לזה".

כעשירית מתלמידי ישראל חזרו היום לבתי הספר ולגנים לאחר חמישה שבועות של למידה מרחוק בלבד. החזרה היא ביישובים שבהם מתגוררת כחמישית מאוכלוסיית ישראל והם מוגדרים כצהובים וירוקים לפי מודל הרמזור, וכן בחלק קטן מהיישובים הכתומים בהם שיעור המחוסנים גבוה וציון הרמזור נמוך יחסית. מי שחוזרים ללמידה פיזית הם רק ילדי הגנים, ותלמידי כיתות א'-ד'. שאר התלמידים ימשיכו בלמידה מרחוק לפחות שבוע נוסף, אך בכל הארץ יתאפשרו מפגשים באוויר הפתוח לקבוצות של תשעה תלמידים ומורה.

חלק מהמקומות התמודדו עם בלבול וקשיים בעקבות הנחיות סותרות של גופים שונים. בעיריית ירושלים, שבה היו אמורים להיפתח מוסדות החינוך רק בחלק מהשכונות, הודיעו אמש כי כלל המסגרות בעיר לא ייפתחו עקב הנחיות סותרות שקיבלו מהממשלה ומפיקוד העורף. הרשויות שפתחו היום התארגנו במהירות, ובאלו שבהן המוסדות סגורים נערכים לקיום מפגשים פתוחים שלא התאפשרו עד כה.

"יש חשש בריאותי, אבל זו היתה ההחלטה הנכונה לחזור"

שון גודפראיינג הגיע ביחד עם סבו, מיכאל, ושני הכלבים שלהם. לשאלה האם הצליח ללמוד בזום הוא אומר: "אני חושב שלא פספסתי חומר, למרות שזה היה קצת יותר משעמם". הסב, מיכאל אומר ש"יש חשש מהחזרה, אבל אני מאוד מקווה שלא יהיה עוד סגר. גם בשביל הילדים, אבל גם בשביל ההורים. הבת שלי, אמה של שון, השתגעה בבית, לכן טוב שיש סבא."

חזרה ללימודים בית הספר 'השלום' במבשרת ציון (צילום: דוד טברסקי)
חזרה ללימודים בית הספר 'השלום' במבשרת ציון (צילום: דוד טברסקי)

"בעלי ואני חיוניים, מזל שהיו ההורים שלי ששמרו על הילדים", אומרת לינור ואקנין, אמה של הדר, תלמידת כיתה ד', "הפחד העיקרי שלי שהילדה תידבק. וזה באמת מלחיץ". ועד ההורים העירוני, קרא לכל ההורים לחסן את עצמם ודרש את התחסנותם של כל הצוותים החינוכיים.

"קשה ללמוד בזום אבל פספסתי רק קצת חומר", אומרת שחר טל-שני, תלמידת ג'. היא וחברותיה מצטופפות בשער הצפוף של בית הספר ומחכות להיכנס. "יש חשש בריאותי, לא אשקר, זה מלחיץ", אומר אביה של שחר, שגיא, "אבל בסיטואציה הנוכחית אני חושב שזו הייתה ההחלטה הנכונה לחזור, והכי חשוב בקפסולות".

"יותר מאשר חזרה מחופש גדול, זה מרגיש כמו חזרה ממבצע צבאי" אומרת ורדית דינמן, מורה ומחנכת בבית הספר, "יש הרבה התרגשות ואנחת רווחה, לחזור לאנושיות, לראות ולהיראות". לדבריה התקופה הקרובה תהיה בסימן של חזרה על החומר, כמו גם חזרה על ההרגלים של בית הספר, שנשחקו. "כל התקופה הזו זה מין אחורה קדימה", היא אומרת, ומספרת על חשש מסגר נוסף: "עוד פעם אחת וסיימנו, זה מצב מאוד קשה, מכל הבחינות".

"ההורים מיואשים ורוצים לחזור לעבודה"

בגבעתיים, העירייה החלה להתארגן עוד בתחילת השבוע לפתוח את כיתות מא' עד ד' "המעברים האלו לא פשוטים עבור הצוותים אבל מתארגנים, אין פה הפתעות גדולות, התכוננו להכל מראש" אומרת ל'דבר' אירית אהרנסון, ראש אגף החינוך בעיר גבעתיים, שתפתח מחר את הלימודים בתור עיר צהובה. "יש קושי במעבר לצהרונים והמועדוניות בהגבלה של מספרי תלמידים, אבל אנחנו נדע לתת לזה מענה".

"ההורים מיואשים, רוצים מענה ולחזור לעבודה אבל אצלנו יש חשש גדול מהדבקות, במיוחד מהבית" מוסיפה אהרונסון, ומספרת שבבתי הספר רוב הצוותים התחסנו, אך בגני הילדים שיעור המתחסנים נמוך יותר. "מנסים לעשות שיווק אגרסיבי אבל כרגע אי אפשר לכפות".

בת ים ושדרות: מתווים מותאמים למפגשים בחוץ

בבת ים, המוגדרת עיר אדומה, הלימודים לא יחלו מחר בשום מסגרת ובעירייה בונים מתווה מותאם על פי ההנחיות שיצא לפועל כנראה בתחילת השבוע הבא. "מאוד רוצים שהילדים יחזרו ללימודים, וקשה לתכנן תכניות" מספר אבי דרמר, הורה מהעיר "גם המתווה של מפגשים מחוץ לבית הספר הוא קשה, יש הרבה חשש בקרב הרבה הורים"

בשדרות, שגם מוגדרת כעיר אדומה, הלימודים יתחילו מחר בהדרגה בפעילויות שונות בשטח הפתוח וכל גננת ומורה תפגוש את תלמידיה לפחות פעם אחת עד יום שלישי.

רעננה: 80% מהמורים התחסנו, מי שלא נדרש להיבדק

רעננה היא אחת מהערים המובילות בשיעור המחוסנים בישראל: 92% מתושבי העיר בגיל 50 ומעלה התחסנו. בעירייה מספרים שהשקיעו מאמצים רבים בווידוא ובדאגה לכך שכמה שיותר עובדי חינוך יתחסנו, ו-80% מהם חוזרים ללימודים לאחר שקיבלו חיסון. העירייה גם הנחתה את כלל המורים ועובדי החינוך שלא התחסנו להציג אישורי בדיקת קורונה לצורך ביצוע עבודתם. ברעננה, הוד השרון וכפר סבא ירחיבו את תכנית "מגן חינוך" לביצוע בדיקות קורונה שבועיות לצוותי החינוך והתלמידים בבתי הספר.

בנוסף לכך בעירית רעננה ורמת גן הודיעו שהתקיימו מפגשים בקבוצות קטנות לתלמידי כיתות ה' עד ח' במרחב הפתוח, בהתאם לסדר העדיפויות של כל בית ספר.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!