ההסתדרות יוצאת בקמפיין לחיזוק המגזר הציבורי בהשתתפות איש הטלוויזיה והחידונאי איתי הרמן. הקמפיין שיעלה במוצאי שבת ידגיש את חשיבותו ותרומתו של המגזר הציבורי לחברה הישראלית, בדגש על התמודדות עם משבר הקורונה.
בסרטון שהפיק אגף ההסברה בהסתדרות, באמצעות חברת הפרסום BBR Saatchi & Saatchi, חושף הרמן את פני המגזר הציבורי, שעובדיו הפכו לראש החץ בהתמודדות עם מאבק הקורונה.
יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: "המשבר הכלכלי והבריאותי שטלטל את המשק הוכיח שוב את תרומתם החשובה של עובדי המגזר הציבורי להבטחת חוסנה של החברה הישראלית. לא נאפשר לפגוע בהם ונמשיך לחזק אותם בעבודתם החיונית".
בהסתדרות מסבירים שמטרת הקמפיין לחשוף את הפנים והשמות מאחורי הכותרת 'המגזר הציבורי': ״חלק גדול מאנשי המקצוע שמקיפים אותנו ביומיום ונותנים לנו שירותים חיוניים״. הסרטון מסתיים באמירה: ״המגזר הציבורי הוא עמוד השדרה של המשק הישראלי והוא נוגע בחיים של כולנו. מגזר ציבורי חזק מחזק את כולנו".
המגזר הציבורי בישראל מונה כ-800 אלף עובדות ועובדים, בהם צוותי סיעוד ורפואה שמנהלים את הטיפול בחולי הקורונה ואחראים למבצע החיסונים היעיל בעולם, עובדות ועובדים סוציאליים, סייעות בגני הילדים, עובדי מעבדה, עובדי הרשויות המקומיות, הביטוח הלאומי ומשרדי הממשלה אשר המשיכו לתת שירות ולחזק את אזרחי ישראל גם בשעת החירום, לעתים אף תוך נטילת סיכון אישי.
בהסתדרות הדגישו שהקמפיין עולה על רקע ההסתה הקשה שמופנית במשך שנים כלפי מגזר זה, מצד גורמים המבקשים להחליש את העבודה המאורגנת בישראל. לדבריהם, כנגד עובדי המגזר הציבורי מנוהל מסע דמוניזציה שיטתי שאף החריף בתקופת המשבר הבריאותי והכלכלי, כחלק מניסיון לשסות קבוצות עובדים אלו באלו ולהסיט את תשומת הלב מכישלונות ניהוליים ומנהיגותיים בתקופה זו. זאת בשעה שמדינות אחרות רבות בעולם בוחרות דווקא לחזק את עובדי המגזר הציבורי שהיו לשחקנים מרכזיים בתהליכי היציאה מהמשבר.
שיתוף הפעולה בין הרמן להסתדרות החל עם השתתפותו של הרמן בסדרת סרטוני הרשת שהפיקה ההסתדרות לציון 100 שנים להקמתה. גם הפעם, היוצרים שביימו את הווידיאו הם יואב ודורון פז.