דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.0°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 21.4°חיפה
  • 18.4°אשדוד
  • 17.5°באר שבע
  • 24.5°אילת
  • 19.4°טבריה
  • 20.1°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
דאעש

מערב אפריקה / אירופה תעביר חבילת סיוע לטיפול במשבר ההומניטרי במערב אפריקה

החבילה, בגובה 12.5 מיליון אירו, מיועדת לניגריה, קמרון וניג'ר, שנקלעו למשבר עקב פעולת דאע"ש באזור. בארגוני זכויות האדם קוראים להרחיב את הסיוע גם למדינות השכנות.

עקורים בצפון ניגריה לאחר מתקפות בוקו-חראם. צילום: סוכנות AP.
עקורים בצפון ניגריה לאחר מתקפות בוקו-חראם. צילום: סוכנות AP.
אוריאל לוי

משבר הרעב באזורים בהם פועלת שלוחת דאע"ש במערב אפריקה נמשך. המועצה האירופית החליטה ביום שישי האחרון לשלוח חבילת סיוע של 12.5 מיליון אירו (כ-53.1 מיליון ש"ח) למדינות מוכות הרעב. תשעה מיליון מתוכם יעברו לניגריה, שני מיליון לקמרון ומיליון וחצי לניג'ר.

במסיבת עיתונאים שערכה המועצה האירופית נאמר כי חבילת הסיוע מיועדת להציל את חייהם של תושבי האזור, שנהרסו מאז פלישת בוקו חארם. "מדובר בסיוע חירום של מצרכי מזון, מים נקיים, תרופות ומוצרי היגיינה. כל האמצעים ישלחו באמצעות ארגוני הסיוע."' נמסר מהמועצה האירופית.

ארגוני זכויות אדם מזהירים כי גם תושבי צ'אד סובלים ממשבר הרעב וקוראים לקהיליית האומות להעניק לה סיוע. באזור אגם צ'אד, הגובל בצפון-מזרח ניגריה, חיים כ-100,000 עקורים שנמלטו מביתם לאחר שאנשי דאע"ש תקפו אותם. ראש תכנית צ'אד של ארגון רופאים בינלאומי, פסקל נשימירינמה, אמר כי "מרב תשומת הלב מוענקת לצד הניגרי של הגבול, בעוד צ'אד נשכחת". עוד הוסיף כי "מדובר באזור המוזנח ביותר בעולם".

בדו"ח של הארגון Crisis Group שמושבו בבריסל שפורסם ביום שישי נכתב כי על מנת למנוע את מותם של קרבנות נוספים ברעב ומחלות, על הממשלה הניגרית לשלוח סיוע הומניטרי לאזור ולהשקיע משאבים בפיתוחו. הארגון ממליץ לממשלה הניגרית לאפשר לסיוע הומניטרי גם באזורי הקרבות, ואפילו במחיר שחלקו יגיע לידיהם של בוקו חארם. עוד ממליץ הדו"ח להסיר את מגבלות התנועה שהוטלו על העקורים. הדו"ח קורא להקים פורום חירום שינהל את מאמצי הסיוע לעקורים במורעבים. פורום זה צריך לכלול את נציגי צבא ניגריה, נציגי הממשל האזורי, נציגי האו"ם, נציגי ארגונים אזרחיים מקומיים ונציגי ארגוני הסיוע ההומניטרי. לבסוף ממליץ הדו"ח כי מנהיגי ניגריה יבקרו במחנות העקורים וישוחחו עמם, כדי להראות את דאגתם ולמנוע את המשך השנאה בין קבוצות במדינה.

 

מנהיג חדש לבוקו חראם

בתוך כך, אתר החדשות הניגרי ונגרד דיווח היום (ראשון) על הכרזת דאע"ש בדבר מינוי מנהיג חדש לבוקו חראם. ממשלת ניגריה מיהרה לבטל את הדברים וטענה כי מדובר בתרגיל תעמולתי בלבד של "ארגון טרור מובס".

המנהיג החדש, לטענת דאע"ש, הוא  אבו מוסאב אל-בארנווי, שכיהן בעבר כדובר הארגון האסלאמי. לא נמסר מידע באשר לגורלו של ראש הארגון הקודם, אבו בכר שקאו.

בראיון שהעניק  למגזין דאע"ש בערבית, אל-נאבּה, אמר בארנאווי כי הארגון הוא "עדיין כוח שיש להתחשב בו, וטען כי מצטרפים אליו מגויסים חדשים. את המלחמה שמנהל הארגון כנגד מדינות מערב אפריקה, תיאר ככזו שמנהלים מוסלמים כנגד "כופרים" ו"צלבנים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!