דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.1°תל אביב
  • 19.0°ירושלים
  • 20.1°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 21.9°אשדוד
  • 18.6°באר שבע
  • 25.8°אילת
  • 21.4°טבריה
  • 21.3°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
קצבאות הנכות

קצבאות הנכות / 190 שקלים לחודש לחצי שנה: משרד המשפטים נתן אור ירוק להמשך המענק לנכים

המשנה ליועמ"ש רז נזרי אישר לקדם חקיקה למתן המענק עד יוני, לאחר שנבחנו קשיים להמשך המענק בתקופת בחירות | שר האוצר, ישראל כ"ץ: "אפעל לביצוע מהיר של ההחלטה" | ארגון הנכים הופכים לפנתרים: "תוספת חיונית"

המחאה על העלאת קצבאות הנכות בת"א, 30 בינואר 2020 (צילום: דוד טברסקי)
המחאה על העלאת קצבאות הנכות בת"א, 30 בינואר 2020 (צילום: דוד טברסקי)
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

משרד המשפטים אישר השבוע קידום חקיקה להמשך המענק הזמני למקבלי קצבאות הנכות בסך 190 שקלים לחודש, כחלופה להעלאה קבועה של הקצבאות הנדרשת בחוק. המענק ניתן בסוף שנת 2020 באופן רטרואקטיבי, עקב היעדר תקציב מדינה שחסם את היכולת להעלות את הקצבאות. פקיעתו בינואר הובילה למאבק של ארגוני הנכים בדרישה להמשיך אותו, ולא לפגוע בקצבאות. שר האוצר ישראל כ"ץ ושר העבודה והרווחה, איציק שמולי, הודיעו לפני שלושה שבועות כי יקדמו את המשך המענק לחצי שנה נוספת, עד להקמת ממשלה והעברת תקציב מדינה. העלות המוערכת היא חצי מיליארד שקלים.

מתן המענק דורש חקיקה בכנסת. בשבועות האחרונים התנהלו דיונים במשרד המשפטים, שהעלה קשיים משפטיים לאישור חקיקה כזו בתקופת בחירות. פעילי מחאת הנכים הודיעו בתחילת השבוע כי אם אישור המשך המענק לא יקודם, הם יפגינו מול ביתו של שר המשפטים, בני גנץ.

השבוע התקבל האישור מהמשנה ליועץ המשפטי לממשלה, רז נזרי, להפצת תזכיר חוק להערות הציבור (השלב הראשון בחקיקה ממשלתית) ולאחר מכן תוכל הממשלה להביא את המענק לאישור הכנסת, שתארך מספר שבועות.

שר האוצר, ישראל כ"ץ, אמר בעקבות האישור: "תודה למנהיגי ציבור הנכים על המעורבות והסיוע. כעת אפעל למען ביצוע מהיר של ההחלטה, על מנת שהכסף יגיע לחשבונות הנכים בהקדם האפשרי, כפי שמגיע להם"/

אייל כהן, ראש ארגון 'הנכים הופכים לפנתרים' שנאבק להעלאת הקצבה: "לאחר שיחות עם שר האוצר ומשרד המשפטים העברנו מסר תקיף כי התוספת לנכים היא תוספת חיונית לאוכלוסיות הנכים, ועדיף שנמנע גל מחאה שישטוף את כל הארץ. אנו נמשיך בעשייה בכדי שהאוכלוסיות המוחלשות ימשיכו לקבל את מה שהובטח ולפי החוק הקיים".

אלכס פרידמן, מייסד ויו"ר "נכה לא חצי בן אדם": "אני שמח שפנייתי לשר האוצר להאריך את המענק המיוחד לנכים מלפני חודשיים יוצאת אל הפועל. תודה למשנה ליועץ המשפטי על החלטתו המתחשבת בציבור הנכים, שזקוק לתוספות הללו כאוויר לנשימה. תודה מיוחדת לכל השותפים בדבר ובמיוחד לשותפי חנן טל ולשר האוצר ישראל כ"ץ על הובלת המהלך החשוב. בתקווה להמשך שיתוף פעולה פורה והסדרת חוק הנכים המלא בהקדם."

חנן טל, מייסד ומנכ"ל "נכה לא חצי בן אדם": "הקורונה לא פסחה על ציבור הנכים, לא במובן הבריאותי ולא במובן הכלכלי. העברת 500 מיליון השקלים הם צעד חלקי אך חיוני במסע להבטחת המחייה בכבוד של ציבור הנכים. נמשיך לפעול ללא לאות לשימור ציבור הנכים בחזית החברה הישראלית ובראש סדר העדיפויות החברתי כלכלי.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!