דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
20.9°תל אביב
  • 19.2°ירושלים
  • 20.9°תל אביב
  • 20.7°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.8°באר שבע
  • 29.2°אילת
  • 21.9°טבריה
  • 20.7°צפת
  • 21.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
משטרה

אלימות משטרתית / המפכ"ל החליט: הקצין שירה למוות בסלומון טקה לא ישרת במשטרה עד לסיום משפטו

הקצין הואשם בגרימת מוות ברשלנות | אחרי ששהה במשך שנה בחופשה כפויה, החליט המפכ"ל שיסופח למערך הכבאות וההצלה: "מגבה את השוטרים בפעילותם, חובתנו המוסרית להיות קשובים לציבור ולרחשי לבו"

המפכ״ל יעקב שבתאי (שלישי מימין) וסגן השר לביטחון הפנים גדי יברקן (רביעי מימין) בפגישה עם בני משפחתו של סלומון טקה ז"ל (צילום: דוברות המשטרה)
המפכ״ל יעקב שבתאי (שלישי מימין) וסגן השר לביטחון הפנים גדי יברקן (רביעי מימין) בפגישה עם בני משפחתו של סלומון טקה ז"ל (צילום: דוברות המשטרה)
יהל פרג'

מפכ״ל המשטרה יעקב שבתאי החליט כי השוטר שירה למוות בצעיר יוצא אתיופיה סלומון טקה לא ימשיך לשרת במשטרה עד לסיום משפטו. המפכ"ל הודיע על החלטתו לאחר שאתמול (חמישי) פורסם כי קצין המשטרה, שעד כה שהה בחופשה כפויה, ישוב לשירות פעיל במחוז חוף. לפי הודעת המשטרה, השוטר יסופח באופן זמני למערך הכבאות וההצלה.

המפכ"ל שבתאי הודיע על ההחלטה במפגש עם בני משפחתו של סלומון טקה, בו השתתף גם סגן השר לבטחון פנים, גדי יברקן. ״מדובר באירוע מצער וטרגי, אני משתתף בצער המשפחה על אובדנם. מאז המקרה הקצין מצוי בחופשה כפויה ומשפטו מתנהל בימים אלו״, אמר שבתאי.

לדברי המפכ"ל, ״שקלתי ובחנתי בכובד ראש את ההחלטה על החזרתו לשירות פעיל בארגון, ומצאתי לנכון לספח אותו בשלב זה למערך הכבאות וההצלה, ולהשיבו לפעילות במסגרת זו עד לסיום ההליך המשפטי התלוי ועומד בעניינו. חלה על כולנו החובה לנהוג באחריות בהווה ובעתיד. אני מגבה את השוטרים בפעילותם, ועם זאת לא נעלמה מעיני חובתנו המוסרית להיות קשובים לציבור ולרחשי לבו".

לפני כשנה הגישה המחלקה לחקירות שוטרים כתב אישום כנגד הקצין, תושב קריית חיים, בגין גרימת מותו ברשלנות של טקה ביוני 2019. לפי כתב האישום, הקצין שהה בגן ציבורי עם משפחתו כשלא היה בתפקיד, והתקרב לטקה ולחבורת נערים שחשד כי דרשו מנער אחר ששהה במקום להעביר להם כסף. הוא הזדהה כשוטר והחל לתשאל אותם על האירוע, והם בתגובה הקניטו אותו. כשהחל להתרחק מהמקום הנערים רדפו אחריו והחלו ליידות אבנים שפגעו בו וגרמו לפציעתו. מתוך תחושת הסכנה, השוטר טען את אקדחו וירה כדור לעבר האספלט. הקליע התפצל, חדר לבית שחיו של טקה ופגע בבית החזה ובריאותיו. הוא התמוטט ולמרות מאמצי החייאה במקום, נפטר מפצעיו..

לפי הודעת הפרקליטות, "רשלנותו (של השוטר – י.ה.) באה לידי ביטוי בעיקר בכך שביצע ירי לעבר האספלט, ולא הסתפק, לכל היותר, בירי אזהרה באוויר לצורך נטרול הסכנה שבפניה עמד, והכל בניגוד לפקודות המשטרה המחייבות בנושא ולנהלי המשטרה בנוגע לירי, שאינם מתירים ירי לעבר הקרקע, בנסיבות ובאופן בהם פעל הנאשם. בהחלטה נלקחה בחשבון העובדה שהנאשם היה במקום עם בני משפחתו, הותקף באבנים על ידי המנוח ונערים אחרים ואף נפצע באירוע, בטרם השתמש באקדחו, אך במכלול הנסיבות נמצא, כאמור, כי יש מקום להעמידו לדין".

המפכ"ל קיבל את ההחלטה בהסכמת הקצין

לאחר שביקר את בני משפחתו של טקה, הגיע המפכ"ל שבתאי לביתו של הקצין שהיה מעורב לפני כשנה וחצי באירוע ונפגש עמו ועם בני משפחתו, בכדי למסור לו באופן אישי על החלטתו. במשטרה ציינו כי סיפוחו של הקצין למערך הכבאות וההצלה התקבלה לאחר שהקצין נתן לכך את הסכמתו.

בשיחתו עם הקצין אמר המפכ״ל: ״היה חשוב לי להגיע אליך באופן אישי ולבשר לך על החלטתי, לאחר לבטים ומחשבה רבה שהקדשתי לנושא. אני יודע שאתה ובני משפחתך עוברים תקופה קשה ומורכבת מאז המקרה הטראגי ומחזק את ידיכם. בהזדמנות זו אני רוצה להודות לעמיתי, נציב הכבאות וההצלה רב טפסר דדי שמחי, שנעתר לבקשתי לספח אותך לשורות הכבאות עד לסיום ההליך המשפטי בעניינך״.

בטרם החלטת המפכ"ל פנתה שרת העלייה והקליטה, פנינה תמנו שטה, לשר לביטחון פנים אמיר אוחנה בבקשה שיתערב וימנע את חזרתו של הקצין לשירות פעיל. במכתב בהול לאוחנה כתבה תמנו-שטה: "ההחלטה הינה בניגוד לכל היגיון וכללי הצדק הטבעי, שכן כנגד השוטר מתנהל משפט פלילי, הליך שנמצא בעיצומו וטרם הוכחה חפותו של השוטר שכרגע הוא בגדר נאשם בפלילים. השוטר במצבו הנוכחי אינו ראוי או/ו כשיר לשרת את הציבור בתפקיד רגיש זה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!