דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
38.1°תל אביב
  • 35.0°ירושלים
  • 38.1°תל אביב
  • 37.1°חיפה
  • 33.8°אשדוד
  • 39.6°באר שבע
  • 39.4°אילת
  • 40.5°טבריה
  • 32.4°צפת
  • 40.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בית"ר ירושלים

אלימות / כתב אישום הוגש כנגד 19 אוהדי בית"ר ירושלים

לפי כתב האישום פעלו הנאשמים באלימות במגרשי הכדורגל ומחוצה להם מתוך אידאולוגיה גזענית כלפי המגזר הערבי. בנוסף, מתואר בכתב האישום ניסיון הרצח של אוהד הפועל ת"א באוקטובר 2015.

חברי 'לה-פמיליה' החשודים בתקיפה בשימוע בבית הדין המחוזי בת"א באוגוסט 2016. צילום: פלאש 90
חברי 'לה-פמיליה' החשודים בתקיפה בשימוע בבית הדין המחוזי בת"א באוגוסט 2016. צילום: פלאש 90
דוד טברסקי

פרקליטות מחוז ת"א הגישה היום (ראשון) בצהריים כתב אישום נגד 19 אוהדי בית"ר ירושלים, המואשמים בהשתייכות לארגון 'לה פמילה'. לפני שבועיים פרסמה משטרת ישראל כי עצרה במבצע יזום ורחב היקף 52 חשודים מכל רחבי הארץ בפעילות בארגון בעזרת עד מדינה שפעל כסוכן סמוי.

בעוד הדיון התעכב ביותר משעה, הצטופפו מחוץ לאולם בית המשפט עשרות חברי ובני משפחה של הנאשמים. אחת מאמהות החשודים הסתובבה בין המאבטחים והכתבים וצעקה בבוז לעומתם: "אתם לא עורכי דין ולא שופטים ואתם גוזרים את דינם של הילדים שלנו". ניכר היה שהמשפחות אינן נותנות אמון במשטרה ואינן מעוניינות בסיקור התקשורתי: "אין לנו אמון בתקשורת", אמרו כמה מן הנוכחים והוסיפו: "ראינו איך סיקרו את משפט אלאור עזריה" ו"תקשורת של שמאלנים".

"טהורה לעד". סיסמה שהגה ארגון לה פמיליה. צילום: פלאש 90
"טהורה לעד". סיסמה שהגה ארגון לה פמיליה. צילום: פלאש 90

אם נוספת התלוננה על התנהלות המשטרה ועל כך שלטענת המשפחות עד המדינה הוא שקרן שניצל את בניהן: "משטרת ישראל תופרת תיק לבן שלי כי הוא סירב להיות סוכן סמוי של המשטרה. עד המדינה שקרן, הוא מואשם בגניבות וזיוף ושידל את הילד שלי לעבירות. אתמול עלה וידאו שלו לפייסבוק והמשטרה מחקה אותו. למה היא עשתה את זה? העדות הזו צריכה להתבטל".

לפי כתב האישום שהוגש על ידי פרקליטות מחוז תל אביב בשנת 2005 החליטה קבוצה של אוהדים להקים ארגון שפעל באלימות וונדליזם בקרב המרחב הציבורי ובמגרשי הספורט בפרט וזאת מתוך אידאולוגיה אנרכיסטית וגזענית של שנאת המגזר הערבי. הקבוצה הגתה את הסיסמה "טהורה לעד" ופעלה להפעלת לחצים על הנהלת הקבוצה שלא תצרף שחקנים ערבים לשורות בית"ר.  עוד על פי כתב האישום, בארגון השתתפו בין עשרות למאות משתתפים מכל רחבי הארץ. הפעילים הם מואשמים בעבירות אלימות כלפי בני מיעוטים וכן כלפי אוהדים מקבוצות אחרות. בין היתר מואשמים חבריה בעבירות רכוש ובהחזקת נשק קר וחם כגון רימוני הלם, רימוני יד וחומרי נפץ.

ציוד צבאי גנוב שנתפס אצל אוהדי בית״ר ירושלים. צילום: דוברות המשטרה.
ציוד צבאי גנוב שנתפס אצל אוהדי בית״ר ירושלים. צילום: דוברות המשטרה.

בכתב האישום מתואר גם ניסיון הרצח של אוהד הפועל ת"א, יורי סדלצקי באוקטובר 2015 על ידי אנשי ארגון לה פמיליה. בעקבות התקיפה נפצע סדלצקי באורח קשה. בכתב האישום מתואר כיצד גמלה בלבו של התוקף ההחלטה לרצוח את סדלצקי, וזאת בטענה שהאחרון מחק כתובת גרפיטי של הארגון האלים.

בהמשך השבועות הקרובים מתכוונת הפרקליטות להגיש כתבי אישום נוספים נגד שאר החשודים.

ציוד צבאי גנוב שנתפס אצל אוהדי בית״ר ירושלים. צילום: דוברות המשטרה.
ציוד צבאי גנוב שנתפס אצל אוהדי בית״ר ירושלים. צילום: דוברות המשטרה.

כזכור, 52 אוהדי בית"ר ירושלים מארגון "לה פמיליה" המכונים "הקומץ" נעצרו לפני כשבועיים לאחר חקירה בה היה מעורב סוכן סמוי ועד מדינה. במהלך הלילה בו התקיימו המעצרים התדפקו מעל 400 שוטרים, לוחמי מג"ב ויס"מ על דלתותיהם של החשודים שנעצרו. החשודים מואשמים באירועי אלימות קשים, סחר באמל"ח והחדרת אמצעים פירוטכניים אסורים למגרשי הכדורגל. עד כה נתפסו 20 רימוני הלם סינוור, 1 ק"ג חומר נפץ הודף, שני רימוני גז, שני רימוני עשן, מוקש תאורה, 29 אבוקות בגדלים שונים, 19 רימונים מאולתרים חלקם עם חומר כימי בצבע צהוב ושלושה פרטי סימון ימיים.

נצ"מ בני אלביליה, ימ"ר חוף אמר כי הסוכן הסמוי פעל במשך שבעה חודשים וכי מדובר ב"עד מדינה אשר היה מעורה בתוך המתרחש בלה פמיליה ושיתף פעולה עם המשטרה." עוד הוא הוסיף כי העצורים אחראיים לכמה אירועי גזענות אלימים כלפי בני מיעוטים, ונדליזם והכנסת אמל"ח למגרשי הכדורגל. כמו כן מסר אלביליה שבין העצורים ישנם שני קטינים ותשעה חיילים שנעצרו בשיתוף פעולה עם המשטרה הצבאית.

עוד הוסיף נצ"מ אלביליה כי מטרת המשטרה היא אחת: "לדאוג שאותו אזרח שרק רוצה להגיע ליהנות ממשחק כדורגל יבוא ללא חשש. אנשים פחדו לשלוח את הילדים שלהם והעדיפו שלא יהיו שם. אוהדים הותקפו בגלל הזהות שלהם. אני מאוד מקווה שהמסר שיוצא מאיתנו הוא שאנשים מוזמנים להגיע להינות ממשחקים, ואם יש התארגנויות שרוצות לקום ולהתנהג כמו אותו קומץ אלים – שיחשבו פעמיים."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!