דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י' באייר תשפ"ד 18.05.24
30.4°תל אביב
  • 29.8°ירושלים
  • 30.4°תל אביב
  • 27.6°חיפה
  • 28.6°אשדוד
  • 35.6°באר שבע
  • 39.6°אילת
  • 36.1°טבריה
  • 28.4°צפת
  • 32.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
התו הירוק

נאבקים בקורונה / קבינט הקורונה יתכנס היום (א'): מחלוקת על המשך ההקלות ופתיחת המסחר

לפי מתווה משרד הבריאות, הקניונים ומרכזי ביג ייפתחו רק בשבוע הבא בכפוף למתווה התו הירוק - כניסה למחוסנים, מחלימים או מי שעבר בדיקת קורונה | בכחול לבן דורשים להקדים את הפתיחה

שר הביטחון בני גנץ וראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום:Alex Kolomoisky/POOL, יונתן זינדל/פלאש 90)
שר הביטחון בני גנץ וראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום:Alex Kolomoisky/POOL, יונתן זינדל/פלאש 90)
אסף צבי

קבינט הקורונה צפוי להתכנס היום (ראשון) בצהריים, להחלטות על המשך מתווה פתיחת המשק ומערכת החינוך. בעוד המתווה שהציג משרד הבריאות כולל פתיחה של המסחר ויישום מתווה התו הירוק (כניסה למקומות למי שהתחסן לקורונה, החלים או מציג בדיקה שלילית) רק בשבוע הבא, ראש הממשלה החליפי בני גנץ דורש לקדם פתיחה של חנויות וקניונים. מפלגת כחול לבן הודיעה אתמול כי "גנץ ימשיך להוביל לפתיחה הדרגתית של המשק לפי התו הירוק 'התחסנת – נכנסת'".

ההגבלות הנוכחיות למניעת התפשטות הקורונה, ביניהן סגירת החנויות והקניונים, הוארכו על ידי הממשלה עד לשני בבוקר. בישיבת הקבינט יידרשו השרים להאריך אותן לשבוע נוסף, עד לפעימה הבאה של היציאה מהסגר, מה שעלול לעורר מחלוקת בין השרים. בינתיים, פורום ראשי המסחר והנהלות הקניונים הודיעו על פתיחת חנויות בניגוד להנחיות, וחנויות בחלק מהקניונים נפתחו.

סוגיה נוספת על הפרק היא קשיים משפטיים לאשר את מודל התו הירוק. היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, אמר בישיבת הממשלה האחרונה כי ש קושי לאשר מתווה כזה ולהגן עליו בבג"ץ.

 

מתווה היציאה מהסגר שהציג משרד הבריאות לממשלה כולל פתיחה מדורגת של המשק ומערכת החינוך בשלוש פעימות. המרווח המשוער בין הפעימות הוא שבועיים, ומעבר שלב מותנה בעמידה ביעדים להפחתת התחלואה והגברת ההתחסנות. הפעימה הראשונה החלה בראשון שעבר, וכוללת הסרת מגבלות הסגר, איסוף עצמי מחנויות ועוד, וכן פתיחת הגנים, כיתות א'-ד' וי"א-י"ב בערים צהובות, ירוקות וחלק מהכתומות החל מחמישי.

הפעימה השנייה: פתיחת קניונים וחדרי כושר בכפוף לתו ירוק

הפעימה השנייה, שאמורה לצאת לפועל בשבוע הבא, כוללת פתיחה של המסחר – חנויות רחוב, וכן כיתות ה'-ו' במערכת החינוך בערים ירוקות, צהובות ובערים כתומות עם ציון רמזור נמוך ושיעור התחסנות גבוה. בנוסף כוללת פעימה זו פתיחה לפי מתווה התו הירוק – כניסה בכפוף להצגת תעודת מתחסן, החלמה מקורונה או בדיקת קורונה שלילית לקניונים, מרכזי ביג,חדרי כושר, מופעי תרבות, תערוכות, ספריות ומלונות (חדרים בלבד). הפעימה השלישית כוללת פתיחה של כלל השכבות במערכת החינוך ביישובים עם תחלואה נמוכה, ופתיחה לפי התו הירוק של מסעדות, מלונות, גני אירועים, אטרקציות וכנסים.

המעבר לפעימה השנייה מותנה לפי המתווה ב-3 מיליון  מחוסנים מנה שנייה (כרגע 2.4 מיליון מחוסנים במנה שנייה, ועוד 1.4 מיליון נוספים קיבלו את המנה הראשונה וטרם קיבלו את השנייה), 90% מחוסנים בקבוצת הגיל 50 ומעלה (88.6% נכון לשישי האחרון), מקדם הדבקה נמוך מ-1 (נכון לשישי האחרון עמד מקדם ההדבקה על 0.88), פחות מ-900 חולים במצב קשה (נכון להבוקר 999).

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!