דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
33.5°תל אביב
  • 26.2°ירושלים
  • 33.5°תל אביב
  • 28.5°חיפה
  • 27.1°אשדוד
  • 28.8°באר שבע
  • 29.7°אילת
  • 27.8°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 30.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עובדים במאבק

עובדים במאבק / עובדי טלדור מזהירים: מבחני הנהיגה בחולון ודרומה יושבתו החל מיום רביעי

לטענת ועד העובדים וההסתדרות, המשא ומתן על הסכם קיבוצי ראשון בחברה הגיע למבוי סתום וההנהלה פועלת בחוסר תום לב

מורי נהיגה. ארכיון. (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
מורי נהיגה. ארכיון. (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

מבחני הנהיגה המעשיים מחולון ודרומה עשויים להיות מושבתים החל מיום רביעי הקרוב, זאת בשל מבוי סתום במשא ומתן להסכם קיבוצי לעובדי החברה המפעילה טלדור. ההסתדרות התריעה היום בפני הנהלת החברה על כוונתה לנקוט בצעדים ארגוניים.

בהסתדרות טוענים כי הנהלת החברה גוררת רגליה ונוהגת בחוסר תום לב במשא ומתן להסכם קיבוצי ראשון לכמאה העובדים. עוד הוסיפו כי החברה מתנהלת כך למרות התראות חוזרות ונשנות, ועל אף שקיים סכסוך עבודה בין הצדדים מאז פברואר 2020.

מההסתדרות נמסר כי על אף בקשות רבות לשוב להידברות, הנהלת טלדור "לא מוצאת את הזמן לכך", וכי מאז הכרזת סכסוך העבודה התקיימה רק פגישה אחת בלבד בנושא, שלא הניבה פירות והובילה למבוי סתום.

במכתב שנשלח על ידי מנהל חטיבה ארצית באיגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, עו"ד מור אבלה לסמנכ"ל חברת טלדור שי גואטה, התריע אבלה כי אם שלא יהיה שינוי בהתנהלות החברה יחלו ביום רביעי הקרוב עובדי החברה בצעדים ארגוניים. במסגרת הצעדים, יפסיקו העובדים לערוך מבחני נהיגה מעשיים עד להודעה חדשה. יו"ר איגוד עובדי התחבורה אבי אדרי: "מדובר בציבור עובדים חשוב אשר אחראי על הענקת רישיון נהיגה לילדנו. בואו נדאג כולנו לתנאי העסקתם".

עובדי החברה התאגדו בהסתדרות במטרה להסדיר תנאי עבודתם בהסכם קיבוצי לפני כשנתיים, לאחר שהחברה זכתה במכרז להפעלת מבחני הנהיגה בדרום, עם הפרטת מערך הבחינות

מחברת טלדור נמסר: "נציגות העובדים אינה פוגעת רק בבוחני הנהיגה, שלא עבדו במצטבר כחצי שנה, ונפגעו מכך עקב משבר הקורונה, אלא גם באנשים רבים הכמהים לקבל את רישיון הנהיגה שלהם. דווקא עכשיו בעיתוי בעייתי כל כך, בו המדינה והציבור נלחמים לחזור לחיים מעט שפויים יותר עם חופש תנועה ולנשום אוויר, ועד העובדים בוחר בשביתה שאין בה שום צורך.

"הפרויקט מתקיים מזה כשנתיים במרכז, שפלה ירושלים ודרום הארץ, כאשר לכל אורך הפרויקט לא פגענו בתעריף השכר או בתנאיו של אף בוחן. בששת החודשים בהם הפרויקט היה מושבת בגלל המאבק בנגיף הקורונה, המשכנו להשקיע כספים וזאת כדי לשמור על מוכנות ליום שהוא יחזור לפעילות.

"במהלך חודשים הללו התקיימו מספר פגישות עם נציגי הועד ופגישה נוספת כבר נקבעה לשבוע הבא, עוד בטרם נשלח המכתב מטעמם. בנוסף לכך הצענו מספר תאריכים לפגישות נוספות. אנו קוראים לוועד העובדים להתעשת, לנהוג באחריות ולחשוב על ציבור העובדים שנפגע ממשבר הקורונה וציבור הנבחנים הגדול שמחכה זמן רב לקבלת רישיון הנהיגה וכמו כן לשוב למשא ומתן".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!