דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת כ"ו בניסן תשפ"ד 04.05.24
19.4°תל אביב
  • 14.0°ירושלים
  • 19.4°תל אביב
  • 17.6°חיפה
  • 19.0°אשדוד
  • 16.9°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 19.2°טבריה
  • 11.3°צפת
  • 18.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך

חינוך / קבינט הקורונה אישר את עדכון ערי הרמזור: אלה הערים שיוכלו לפתוח את מערכת החינוך

הרשימה המעודכנת כוללת את הערים רמת גן ורחובות ורובעים בחיפה, ירושלים ותל אביב | לפי ההחלטה ניתן לפתוח גנים ביישובים אלו כבר בשני, אך ברובן ייפתחו המסגרות בשלישי

תלמידים בבית ספר יסודי בירושלים, 3 במאי 2020 (צילום: אוליבר פיטוסי / פלאש 90).
תלמידים בבית ספר יסודי בירושלים, 3 במאי 2020 (צילום: אוליבר פיטוסי / פלאש 90).
דוד טברסקי

קבינט הקורונה אישר הערב (ראשון) רשימה מעודכנת של סיווגי הרמזור ליישובים בישראל, שתאפשר פתיחת מוסדות חינוך ביישובים נוספים לאלה שכבר פתחו את מערכת החינוך בחמישי. המשמעות היא פתיחה של מוסדות החינוך בהגבלות הקיימות (גנים וכיתות א' עד ד' בלבד) בעשרות ערים ויישובים נוספים שרמת התחלואה בהם ירדה וצבעם ברמזור התחלף מאדום וכתום לצהוב וירוק, או ל'כתום בהיר' – כלומר סיווג כתום עם ציון רמזור נמוך יחסית ושיעור מתחסנים גבוה.

לרשימת המלאה של סיווגי היישובים המעודכנים לפי צבעי הרמזור הקישו כאן. לרשימת היישובים שהוגדרו כ'כתום בהיר' ויוכלו אף הם לפתוח את מערכת החינוך הקישו כאן.

לפי הצעת ההחלטה המקורית מוסדות החינוך היו אמורים להיפתח בשלישי, אולם לבקשת שר החינוך יואב גלנט שונתה ההחלטה כך שניתן יהיה לפתוח את מוסדות החינוך כבר ממחר (שני) ברשויות שמסוגלות להתארגן לפתיחה. "כל יום שבו התלמידים נמצאים בבתי הספר ובגנים הוא יום חשוב", אמר גלנט. עם זאת, רשויות רבות הודיעו שיפתחו את בתי הספר רק בשלישי.

שר הבריאות, יולי אדלשטיין, הורה לעדכן את נתוני הרמזור ולפרסם אותם פעמיים בשבוע, ביום ראשון ורביעי, במקום פעם בשבוע כפי שנקבע בהחלטה המקורית. המהלך נעשה לאחר בקשתו של יו"ר מרכז השלטון המקומי, חיים ביבס, שדרש את פתיחתן של כמה שיותר מסגרות, בעקבות הביקורת על כך שבערים וביישובים רבים ישנן שכונות שמוגדרות כצהובות ואף ירוקות, אך אינן מורשות לפתוח את מערכת החינוך כיוון שמצבן לא עודכן במערכת.

"לא עבר מספיק זמן להסיק מסקנות", אמר פרויקטור הקורונה, נחמן אש ל-ynet.  "אנחנו רוצים לפתוח עוד בתי ספר במקומות שהופכים להיות צהובים". אש אמר כי הודעה על אופן הפתיחה תצא לקראת הערב​.

האזורים החדשים שהפכו לצהובים: מודיעין-מכבים-רעות, קריית ביאליק, קריית ים, סכנין, גבעת שמואל, אריאל, שפרעם ומעלות תרשיחא.

גם ערים ושכונות ה'כתומות הגבוליות' (ציון רמזור נמוך יחסית ושיעור מתחסנים גבוה) יוכלו לחזור הלימודים בימים הקרובים; בין הערים נמצאות רחובות, נתניה, נהריה, דימונה, מגדל העמק, אילת, טמרה, יקנעם עילית ומעלה אדומים. בתל אביב השכונות יד אליהו, תל חיים, נחלת יצחק, רמת ישראל, ביצרון, רמת אביב; בחיפה מערב העיר, הדר ונווה שאנן, ובירושלים יצטרפו לבית הכרם ובית צפאפא תלפיות מזרח. בראשון לציון שכונות ראשונים, רמז וקריות מערב  ובבאר שבע – רמות ושכונה ו'.

רשימת ציוני הרמזור המעודכנים של כלל היישובים מופיעה באתר נתוני הקורונה של משרד הבריאות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!