דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
33.5°תל אביב
  • 26.2°ירושלים
  • 33.5°תל אביב
  • 28.5°חיפה
  • 27.1°אשדוד
  • 28.8°באר שבע
  • 29.7°אילת
  • 27.8°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 30.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

נשים בספורט / לצד כדורגלניות מובילות בעולם: סילבי ז'אן תשתתף באירוע ליום האישה בגרמניה

כוכבת העבר נבחרה על ידי ההתאחדות הגרמנית וקבוצת ורצברגר קיקרס, ביחד עם אייבי וומבאך מנבחרת ארה"ב | באתר הקבוצה נכתב: "ז'אן מייצגת את רדיפתן של מיליוני נשים יהודיות בגרמניה הנאצית"

סילבי ז'אן: כבוד גדול להיכלל בטופ העולמי של כדורגל הנשים (צילום: אלבום פרטי)
סילבי ז'אן: כבוד גדול להיכלל בטופ העולמי של כדורגל הנשים (צילום: אלבום פרטי)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

סילבי ז'אן, כדורגלנית העבר וכוכבת נבחרת ישראל, נבחרה על ידי ההתאחדות לכדורגל בגרמניה, האקדמיה לכדורגל נשים במדינה ומועדון ורצברגר קיקרס, לציין את יום האישה הבינלאומי שיחול ב-8 במרץ, באירוע מיוחד שיתקיים בזום.

לצידה של ז'אן, נבחרו להשתתף 10 שחקניות מובילות בכדורגל העולמי, ביניהן: אליס קל מבריטניה, ג'וזפין לאוטנבך מאוסטריה, שרלוט שפט, כריסטה קלינהאנס, בארבל וולבן, מריון איסברט ובריג'יט פרינס מגרמניה, דורין מאייר ששיחקה בגרמניה המזרחית, מרסי אקידה-אודו מניגריה ואייבי וומבאך מארה"ב.

ז'אן זכתה לכבוד להיבחר כמייצגת של העשור ה-40 במאה ה-20 וחולצתה תהיה עם המספר 4. על כך נכתב באתר הרשמי של מועדון ורצברגר קיקרס: "סילבי ז'אן כבשה בקריירה שלה יותר מ -1,000 שערים והיא חלוצה של כדורגל הנשים בישראל. ז'אן לא חיה בשנות ה-40, אך כשחקנית מצליחה מאוד מישראל, הקריירה שלה מהווה דוגמה סמלית לרדיפה של מיליוני נשים יהודיות בגרמניה הנאצית".

כחלק מהאירוע המיוחד, יימכרו חולצות חתומות הנושאות את דמותן של כל אחת מהכדורגלניות המשתתפות במכירה פומבית, ההכנסות יעברו לארגוני נשים מאזור העיר וירצבורג בצפון בוואריה.

בגיל 22 חתמה ז'אן בקבוצת קולבוטן מהליגה הנורווגית, מכיוון שבאותם ימים לא הייתה קיימת ליגת נשים בישראל. כבר בעונתה הראשונה בנורווגיה כבשה 12 שערים וסיימה כסגנית מלכת השערים של הליגה. בשתי העונות הבאות היא כבשה 25 שערי ליגה, אך לא הצליחה להוביל את קבוצתה מעבר למקום הרביעי בטבלה.

עם הקמת ליגת הנשים בישראל, ב-1998, ז'אן החליטה לחזור מנורווגיה ולהצטרף לקבוצת הפועל תל אביב. בעונת 2000/2001 היא זכתה עם הקבוצה בדאבל. בהמשך שיחקה גם במכבי חולון ובאס"א תל אביב.

על בחירתה להשתתף באירוע אמרה ז'אן: "כבוד גדול להיכלל בטופ העולמי של כדורגל הנשים. אני כאישה גאה לתרום את חלקי באירוע בינלאומי דווקא ביום האישה ב-8 במרץ עם זום מכובד. שמחה על ההזדמנות לדבר על המדינה שלי, עליי כאישה כדורגלנית ועל 'לא לאלימות' לא רק בעקבות המקרים המזעזעים בישראל, אלא נגד אלימות כלפי נשים בכל העולם, לדבר על קידום הערכה ליכולותיהן וחיזוקן והעצמתן בכל דרך. כנציגת ישראל אני גאה להרים לכל הנשים בעולם. אנחנו שוות וחזקות".

מירב אוילייניק, מ"מ מנהלת "אתנה": "אנחנו גאות בסילבי ז'אן, שגרירת 'אתנה' מעוררת השראה המשמשת דוגמה לנערות ולנשים רבות, על שנבחרה להשתתף במעמד מיוחד עם עוד שחקניות מובילות מכל העולם. המטרה לשמה מתקיים האירוע היא חשובה וכיחידה האמונה על קידום ספורט הנשים בישראל, נציגה ישראלית בפעילות זו מעידה על כברת הדרך שאנו עוברות".​

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!