דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
23.1°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 19.6°חיפה
  • 22.2°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 32.2°אילת
  • 27.4°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 24.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עובדים בקורונה

עובדים בקורונה / הביטוח הלאומי העניק קצבת נכות זמנית לעובדת שנדבקה בקורונה בעבודה

עובדת בת 40, הנמצאת עדיין בתהליך השיקום, הוכרה כנפגעת עבודה ונקבעו לה 100% נכות עד ינואר 2022 | על פי הביטוח הלאומי, כל הדבקה מוכחת במקום העבודה, תוכר כתאונת עבודה

המוסד לביטוח לאומי בתל אביב (צילום: דבר)
המוסד לביטוח לאומי בתל אביב (צילום: דבר)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

המוסד לביטוח לאומי קיבל לאחרונה תביעה של עובדת שנדבקה בקורונה במקום עבודתה להכיר במחלתה כפגיעה בעבודה. עד היום הוכרו בעיקר תביעותיהם של עובדי רפואה וכוחות הצלה שנדבקו בעבודתם, אך רק מעטים מבין הנדבקים במקומות אחרים הוכרו כנפגעי עבודה.

העובדת, בשנות ה-40 לחייה וללא מחלות רקע, לקתה בקורונה עוד בתחילת התפרצות המגפה בישראל. בחקירה האפידמיולוגית עלה כי נדבקה בנגיף במקום עבודתה. היא אושפזה לאורך תקופה ארוכה ועדיין נמצאת בתהליך השיקום. העובדת ממשיכה לסבול מפגיעה תפקודית קשה בגפיה, ובשל כך היא מסתייעת במקל הליכה ובסד לידיים. בשל מצבה הרפואי לא שבה לעבודתה מאז מחלתה ועד היום.

100% נכות ממועד הגשת התביעה ועד ינואר 2022

בעדותה בפני הוועדה הרפואית של הביטוח הלאומי טענה העובדת, בין היתר, כי מאז שחלתה היא סובלת מחולשה, כאבי פרקים, אובדן בחוש הטעם והריח, קשיי שינה, קשיי עיכול, ופגיעות נוירולוגיות. הוועדה הרפואית של המוסד קבעה לה לאחרונה נכות זמנית, בשיעור של 100% ממועד הגשת התביעה ועד ינואר 2022.

לדברי עורכי הדין שייצגו אותה, גיל קראוס ושירי אלון, המתמחים במיצוי זכויות מול המוסד לביטוח לאומי ותביעות ביטוח, מדובר בהחלטה בעלת משמעות כלכלית נכבדה. זאת משום שהאישה תזכה, בין היתר, בקצבה חודשית גבוהה עד תום תקופת נכותה הזמנית, וזאת עוד בטרם נקבעה לה נכות קבועה.

"האישה תקבל מעתה, ובמשך שנה, סכום חודשי השווה, פחות או יותר, לשכרה לפני שחלתה. כמעט פי שלושה מהסכום החודשי אותו הייתה מקבלת כגמלת נכות כללית, אלמלא הוכרה כנפגעת עבודה", אמרו.

לדבריהם, בתום תקופת הנכות הזמנית, צפויה הוועדה הרפואית להתכנס שוב בעניינה על מנת לקבוע את המשך נכותה, ובהתאם את קצבת הנכות שתקבל בעתיד. עורכי הדין העריכו שכנפגעת עבודה תהא העובדת זכאית לתשלומי נכות גם בעתיד, שבכל מקרה של החמרה במצבה הבריאותי, עשויים אף לעלות.

קביעת שיעור נכות זמנית כה משמעותי לתקופה ארוכה של כשנה וחצי מעידה, על פי קראוס ואלון, על כך שהביטוח הלאומי מעריך שתסמיני הפוסט קורונה עשויים להיות קשים ולהימשך זמן רב.

הדבקות בקורונה יכולה להיחשב כתאונת עבודה

מהביטוח הלאומי נמסר ל'דבר' כי כל עובד שנדבק במחלת הקורונה במהלך עבודתו בכל עבודה, ככל שאכן הוכח שכך, האירוע מוכר כתאונת עבודה.

בדצמבר האחרון הודיע הביטוח הלאומי שמי שסובל מסיבוכי קורונה שפוגעים בכושר העבודה שלו, יכול להיות זכאי לקצבת נכות כללית. על מנת לעמוד בתנאי הזכאות לקצבה יש להראות כי סיבוכי הקורונה הביאו לפגיעה משמעותית ביכולת העבודה, שסיבוכי הקורונה קיימים שלושה חודשים ומעלה ושהסיבוכים הביאו להפסקת העבודה או להורדת השכר החודשים אל מתחת ל-6,331 שקלים.

בהגשת התביעה ניתן להיעזר במרכזי 'יד מכוונת', שמעניקים סיוע בהכנת התיק הרפואי בחינם. לקביעת פגישה חייגו 2496*. למידע נוסף על הגשת תביעה בנושא לחצו כאן.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!