דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
22.1°תל אביב
  • 19.5°ירושלים
  • 22.1°תל אביב
  • 18.7°חיפה
  • 21.6°אשדוד
  • 20.7°באר שבע
  • 26.3°אילת
  • 23.5°טבריה
  • 17.4°צפת
  • 21.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הסתדרות

עבודה בינלאומית / יו"ר ההסתדרות לשר החוץ אשכנזי: "ההסתדרות נחרדת מהתפיסה הכוחנית של הצבא במיאנמר"

במכתב ששלח בר-דוד הוא דוחק בממשלה "לגנות בפומבי את ההפיכה הצבאית ולעשות כל אשר בכוחה לעצור את ההפיכה מלהצליח"

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד (צילום: אגף דוברות ההסתדרות)
יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד (צילום: אגף דוברות ההסתדרות)
יעל אלנתן
יעל אלנתן
כתבת עבודה וצרכנות
צרו קשר עם המערכת:

ההסתדרות מביעה סולידריות עם העובדים במיאנמר ודורשת משר החוץ לגנות את ההפיכה הצבאית ומהממשלה להצטרף ללחץ הבינלאומי להפעלת הלחץ על המשטר בינאמר לכבד את הדמוקרטיה וזכויות האדם.

"ההסתדרות נחרדת מהתפיסה הכוחנית של הצבא במיאנמר", כתב ארנון בר-דוד לשר החוץ אשכנזי. "ההסתדרות דוחקת בממשלה לגנות בפומבי את ההפיכה הצבאית ולעשות כל אשר בכוחה לעצור את ההפיכה מלהצליח, לוודא את שחרורם של על העצורים ולהביא לסיום את האלימות וההטרדה כלפי אנשים. מבצעי ההפיכה חייבים להיות מוקעים".

מאז ההפיכה הצבאית במיאנמר נוקט השלטון הצבאי פעולות דיכוי אלימות כנגד אזרחים. בימים האחרונים החריף המצב, כשהאגודים המקצועיים מדווחים על מתקפות מאורגנות ועל ניתוק המדינה מרשת האינטרנט.

ביום ראשון (א'), טרם ניתוק האינטרנט, שלחו האיגודים המקצועיים בקשת סולידריות מהאיגודים המקצועיים במיאנמר לאיגודים מקצועיים בכל העולם, בבקשה להפעיל לחץ מהקהילה הבינלאומית על המשטר הצבאי החדש.

ההסתדרות החליטה מיידית להירתם לבקשת הסולידריות. יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד שלח מכתב בקשה לשר החוץ גבי אשכנזי בו הוא דורש ממשלת ישראל לגנות את ההפיכה הצבאית ולתמוך במיאנמר הדמוקרטית. ההסתדרות דורשת ממשלת ישראל להפעיל אמצעים פוליטיים בזירה הבינלאומית, כדי ללחוץ על המשטר הצבאי לחדול מפעולותיו הפוגעות בזכויות אזרחי מיאנמר.

מפגינים במיאנמר. אנשים נעצרים מדי לילה בחשד לארגון ההפגנות וסיוע לממשלה (AP Photo)
מפגינים במיאנמר. אנשים נעצרים מדי לילה בחשד לארגון ההפגנות וסיוע לממשלה (AP Photo)

ההסתדרות דורשת מהממשלה מספר פעולות קונקרטיות ביניהן: הפעלת סנקציות כלכליות כלפי מיאנמר; איתור שרשרת הייצור של חברות הצבא של מיאנמר; תמיכה בפליטים שנוצרו בעקבות הרדיפה הצבאית; הגנה על הצוות הדיפלומטי של מיאנמר בישראל; ובקשה של הממשלה מחברות ישראליות הפועלות במיאנמר לספק תמיכה לעובדים שהפעילות שלהם קוצצה.

את המכתב לאשכנזי חתם בר-דוד בקריאה: "אנחנו עומדים בסולידאריות עם העובדים במיאנמר ועם העם של מיאנמר ומוקירים את העובדים האמיצים הלוקחים חלק בפעילות להתנגדות בהפיכה הצבאית".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!