דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
21.5°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 21.5°תל אביב
  • 18.3°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 19.2°באר שבע
  • 25.1°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 14.1°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
רווחה

עובדים במאבק / עובדי משרד הרווחה הכריזו על סכסוך עבודה: "העומס גדל, ולא אוישו תקנים"

הסכסוך הוכרז בעקבות מחסור ב-630 תקנים שלא אוישו, וקיצוץ בשעות נוספות ובכונניות | יו"ר ועד העובדים, מזל גולן: "האוכלוסייה שקופה ולצערי הרב גם העובדים שקופים"

מזל גולן, יו"ר ועד עובדי משרד הרווחה והשירותים החברתיים (אלבום פרטי)
מזל גולן, יו"ר ועד עובדי משרד הרווחה והשירותים החברתיים (אלבום פרטי)
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

עובדי משרד הרווחה הכריזו הבוקר (שלישי) על סכסוך עבודה, יו"ר ועד העובדים, מזל גולן: "אין כאן סכסוך עבודה רגיל. אני נלחמת עבור מתן מענה לאוכלוסיות הרווחה, אוכלוסייה שקופה ולצערי הרב העובדים גם שקופים".

במשרד הרווחה כ-3,600 עובדים. סכסוך העבודה הוכרז בעקבות מחסור של 630 תקנים לא מאוישים וקיצוץ בשעות נוספות ובכוננויות. המחסור בתקנים הוא בכל חלקי המשרד, חוקרי ילדים, קציני מבחן, מטפלים במעונות ממשלתיים, עו"ס לחוק ועוד. בשנה האחרונה, בעקבות משבר הקורונה העומס על עובדי המשרד גדל ועם זאת קוצצו שעות נוספות וכוננויות ולא אוישו תקנים.

יו"ר ועד עובדי משרד הרווחה, מזל גולן אומרת ל'דבר': "הסכסוך לא מבקש תוספת שכר או הטבות שכר. יש עכשיו משבר, משבר בריאותי, קורונה בריאותית, חברתית וכלכלית. כתוצאה ממשבר הקורונה הצטרפו אלינו אוכלוסיות חדשות, העניים החדשים. מספר הפניות עלו במאות אחוזים: אלימות במשפחות, נוער בסיכון, פגיעה בחסרי ישע, פגיעות מיניות, טיפול בצווי הגנה. העובדים נדרשים לתת מענה מידי כאן ועכשיו 24/7 וכאן האבסורד, במשך שנתיים צריכים לעבור ועדות חריגים על כל תקן שמתפנה. נוצר מחסור חמור של תקנים, לא מספיק העומסים שנוספו בא האוצר ומקצץ כאילו היינו משרד התיירות והחוץ, בשעות נוספות כוננויות ואחזקות רכב".

לדברי גולן, העומס ניכר במצבם של העובדים וחלקם ממש קרסו. "יש מחסור חמור בתקנים הנטל נופל על אחרים. תוספת של אלפי פניות. האוצר מקצץ, האוצר אומר לי על תתני מענה לאוכלוסיות רווחה, תשאירי את החברה לקרוס. העובדים מחזיקים את זה 11 חודשים במסירות ומקצועיות עושים רונדלים, חלק מהם התמוטטו נפשית, הם נחשפים לדברים מאוד קשים."

"11 חודשים במצב יש פה עובדים מסורים ומחויבים, חלקם נותנים את המענה בהתנדבות. יש תסכול, משפחות, יש עובדים שקורסים, אף אחד גם לא רוצה לאייש את המשרה. אני כרגע באירוע חירום ולא נותנים לי כלים. אני לא מקבלת כלי נשק, אנחנו יודעים לעשות את העבודה עם הידיים, לא נותנים לנו לצאת למלחמה לעשות את העבודה, קושרים לנו את הידיים".

"אני לא בית חולים" אומרת גולן, "אבל בגדול אני מטפלת במצבים קשים מצבים אקוטיים שדורשים מענים כאן ועכשיו, מצבי חיים. אם יש לי אישה עם 6 ילדים שסבלה מכות, אני צריכה להוציא אותה למקלט, ילד נאנס אני צריכה להוציא לו חוקרת ילדים, יש אוכלוסיות חלשות חדשות, יש מוגבלים במעונות ממשלתיים. זה המצב. ואני היום מתריעה שמערכת הרווחה עומדת לקרוס. מה שאני מבקשת זה לאייש את המשרות ותגמול על העבודה שאתם דורשים ממני לבצע. במדינה מתוקנת מוסיפים כוח אדם".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!