דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
20.3°תל אביב
  • 13.0°ירושלים
  • 20.3°תל אביב
  • 14.9°חיפה
  • 20.0°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 21.0°טבריה
  • 16.9°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מזג האוויר

מזג האוויר / ירושלים מושלגת, המשטרה חוסמת כבישים לסירוגין | עדכונים שוטפים

הלימודים בבירה החלו בשעה 9:00 | השלג צפוי להיערם על הקרקע לגובה של 15-5 ס"מ | חשש משיטפונות במדבר יהודה ובים המלח

  • נבי סמואל (צילום: עמוס טל רשות הטבע והגנים)
    נבי סמואל (צילום: עמוס טל רשות הטבע והגנים)
  • מצדה (צילום: רשות הטבע והגנים)
    מצדה (צילום: רשות הטבע והגנים)
  • מבצר נמרוד מכוסה בשלג (צילום: עופר שנער רשות הטבע והגנים)
    מבצר נמרוד מכוסה בשלג (צילום: עופר שנער רשות הטבע והגנים)
  • מעיין עין לבן (צילום: דודו בן אור רשות הטבע והגנים)
    מעיין עין לבן (צילום: דודו בן אור רשות הטבע והגנים)
  • גבעת זאב (צילום: איה דותן)
    גבעת זאב (צילום: איה דותן)
  • שלג ברחובות ירושלים (צילום ארכיון: יונתן זינדל, פלאש 90)
    שלג ברחובות ירושלים (צילום ארכיון: יונתן זינדל, פלאש 90)
  • צבי בשלג (צילום: נתיבי ישראל)
    צבי בשלג (צילום: נתיבי ישראל)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

שלג כבד בכניסה לירושלים היום (חמישי). בעקבות הקרח שהצטבר על הכבישים, נחסם לתנועה כביש 1 לכיוון ירושלים ונפתח מחדש כעבור שעה. פעילות התחבורה הציבורית בבירה הופסקה וכל הקווים הבינעירוניים אליה וממנה. המשטרה צפויה לחסום כבישים לסירוגין, המשתנים שיקבעו את משך זמן הסגירה הם, הקרח שכיסה את הכבישים וכמות השלג שהצטבר.

צפון רמת הגולן כוסתה בשלג הלילה והכבישים באזור נחסמו לתנועה. גם במצפה רמון החל לרדת שלג. מזג אוויר בצפון ובמרכז גשום וסוער החל מאתמול בערב והטמפרטורות ימשיכו להיות נמוכות.

שלג ברחובות ירושלים (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
שלג ברחובות ירושלים (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

 

השירות המטאורולוגי במשרד התחבורה מעדכן כי בשעות האחרונות השלג מתפשט בהדרגה להרי המרכז וירושלים, בעיקר במקומות מעל 1,000 מטרים. החל משעות הערב, השלג צפוי להיערם על הקרקע לגובה של 15-5 סנטימטרים ולקראת הלילה להגיע לשכבה משמעותית. ייתכן מעט שלג  גם בהרי הנגב.

בהרים הגבוהים ברמת הגולן ובגליל העליון נערמו כבר 20-30 סנטימטרים של שלג. בהרים בגובה של 800 מטרים רק סנטימטרים בודדים. לקראת מחר בבוקר יחלשו השלגים בהדרגה, ויפשירו ברוב המקומות.

חסימות כבישים בעקבות מזג אוויר (נכון ליום חמישי בשעה 7:00 בבוקר)

צפון: כביש 99 ממסעדה למפל סער בשני הכיוונים, כביש 98 מעין זיוון למג'דל שמס בשני הכיוונים, כביש 91 מצומת השריון לצומת עין זיוון בשני הכיוונים, כביש 959 מצומת גונן לצומת וואסט בשני הכיוונים, כביש 87 מצומת המפלים לצומת הבשן בשני הכיוונים, כביש 89 מצומת גוש חלב לצומת מירון בשני הכיוונים, כביש 866 מצומת עין אל אסד לצומת מירון בשני הכיוונים, כביש 8900 מצומת עין זיוון לצומת צפת בשני הכיוונים.

דרום: כביש 90 ממלונות ים המלח לעין גדי בשני הכיוונים.

מחוז ש"י: כביש 60 מצומת המנהרות לבית חגי בשני הכיוונים, מעבר וואלגה בשני הכיוונים, מעבר הל"ה בשני הכיוונים.

נבי סמואל (צילום: עמוס טל רשות הטבע והגנים)
נבי סמואל (צילום: עמוס טל רשות הטבע והגנים)

מרשות הטבע והגנים נמסר שגן לאומי מצדה מכיוון מזרח (שביל הנחש) סגור, עקב שיטפונות על כביש 90 וסגירת הכביש. גם שמורת עין גדי סגורה למבקרים.

מאיגוד ערים כינרת נמסר שחופי האיגוד ייפתחו הבוקר לקהל. מפלס הכינרת עומד על
209.48-, עלייה של 8 ס"מ ביממה האחרונה. המפלס עומד על 68 ס"מ מהקו האדום העליון.

חברת נתיבי ישראל פרסה  נקודות הזנקה בצפון הארץ ובאזור ירושלים ובהן 680 עובדים ו-360 כלים הנדסיים, אשר ערוכים לפנות שלג שצפוי להיערם בכבישים ולהבטיח רציפות תנועתית ובטיחותית. כמו כן, החברה הכינה 220 טון חומר למניעת החלקות רכב, לשימוש מיידי בכבישים בינעירוניים בכל רחבי הארץ.

מעיין עין לבן (צילום: דודו בן אור רשות הטבע והגנים)
מעיין עין לבן (צילום: דודו בן אור רשות הטבע והגנים)

ראש העיר ירושלים, משה ליאון, הודיע כי לאור תחזית מזג האוויר: "גני הילדים, בתי ספר וכיתות החינוך המיוחד יחלו ללמוד מחר בשעה 09:00. בנוסף, מסגרות החינוך בשכונות הצהובות והכתומות, שפעלו במהלך הימים ופועלים על פי מתווה משרד הבריאות, ילמדו כרגיל, כולל הפעלת צהרונים בגנים עד כיתות ב'. בשעה 05:30 בבוקר תתבצע הערכת מצב בה יתקבלו החלטות עדכניות לאור מזג האוויר בפועל".

בתל אביב קשיש נפגע מענף, בעפולה נמצא על ספסל גבר מבוגר עם כוויות קור

הרוחות החזקות גרמו גם לנזקים ופציעות. קשיש כבן 80 נפצע בתל אביב מענף עץ שנתלש ופגע בו. הוא פונה לבית החולים איכילוב במצב קל עד בינוני עם שבר ברגל וחבלה בראשו.

מבצר נמרוד מכוסה בשלג (צילום: עופר שנער רשות הטבע והגנים)
מבצר נמרוד מכוסה בשלג (צילום: עופר שנער רשות הטבע והגנים)

גבר נוסף כבן 50 נפגע במהלך עבודתו מדלת משאית שנסגרה עליו בעקבות רוחות חזקות בתל אביב. הוא פונה לבית החולים וולפסון במצב קל-בינוני עם חבלת בטן.

בנתניה אישה בת 74 נפלה, ככל הנראה בעקבות רוח חזקה. היא פונתה לבית החולים לניאדו במצב קל עם חבלה בגפיים. בבת ים גבר בשנות ה-40 לחייו נחבל בראשו משלט פח שעף ברוח. הוא פונה לבית החולים וולפסון במצב קל-בינוני.

צבי בשלג (צילום: נתיבי ישראל)
צבי בשלג (צילום: נתיבי ישראל)

גם הקור העז גרם לפגיעות גופניות. גבר בן 47 נמצא שכוב על ספסל בעפולה. הוא פונה לבית החולים העמק במצב בינוני עם כוויות קור.

מזג האוויר הנוח של השבוע האחרון התחלף אתמול (שלישי) במערכת חורפית. הרוחות התחזקו החל משעות הצהריים, ובצפון הארץ ובמרכזה החל לרדת גשם מלווה בסופות רעמים ורוחות.

ביום חמישי יירדו מידי פעם גשמים מצפון הארץ ועד צפון הנגב וייתכנו סופות רעמים יחידות. בהרים יפסיק בהדרגה לרדת שלג. במדבר יהודה ובים המלח עדיין קיים חשש לשיטפונות.

ברמת הגולן לא יתקיימו לימודים ב'קו קשת צפונה' – כלומר ביישובים קשת, מרום גולן ואל רום. גם הסעות שמובילות תלמידים מיישובים אלה ליישובים אחרים לא יפעלו. גם מוסדות חינוך שעובדיהם נמצאים באזור שצפוי להיות חסום לא יפעלו. גם התחבורה הציבורית באזור תפעל באופן חלקי וחלק מהקווים יבוטלו. המועצה האזורית גולן תעדכן מחר (ד') לגבי הפעלת החינוך והתחבורה הציבורית ביום חמישי.

שיבושים בקווי התחבורה הציבורית

הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה הודיעה כי בהתאם לתחזיות מזג האוויר, השירות העירוני בצפת והשירות הבינעירוני אל צפת וממנה, יפסיק את פעילותו בשעות הבוקר המוקדמות, ויתחדש בהתאם להערכות מצב עדכניות.

גבעת זאב (צילום: איה דותן)
גבעת זאב (צילום: איה דותן)

במידה והשלג יערם גם בצפון הארץ ובהרי המרכז וירושלים, תופסק התחבורה הציבורית העירונית והבינעירונית גם באזורים אלה. רכבת ישראל תאריך מחר את שעות הפעילות של הקו המהיר לירושלים עד לשעה 22:30, ותפעיל שתי רכבות בשעה לכל כיוון.

הרשות הארצית לתחבורה ציבורית פתחה היום חדר מצב, המתעדכן בזמן אמת אחר מזג האוויר והשלג בכבישים, וידווח על השינויים בתחבורה הציבורית לרשויות המקומיות, למוקד התחבורה הציבורית *8787, ובאתר הרשות הארצית לתחבורה ציבורית bus.gov.il. הנוסעים מתבקשים להיערך מבעוד מועד לשינויים הצפויים, ולהתעדכן באופן שוטף אחר התחזית והשינויים המתפרסמים.

חברת החשמל ערוכה לסערה

חברת החשמל ערוכה כבר למזג האוויר הסוער. מהחברה נמסר כי עקב הצפי לרוחות חזקות והיערמות שלג וכן לעומס קור עז, הציבור מתבקש לחזק או להסיר חפצים מעופפים שעלולים לפגוע ברשתות החשמל.

החברה תגברה את המענה במוקד שירות הלקוחות 10, כמו גם את את צוותי שטח וביטלה עבודות יזומות. עוד הודיעה כי קידמה אספקת דיזל לגנרטורים וציוד כבד לאזור גוש עציון, אריאל, קצרין וצפת. בחברת החשמל שבים ומדגישים כי אין מצב של אפס פגיעות ברשת החשמל וכי החברה ערוכה לטפל בכל מצב.

שלג ברמת הגולן (צילום: באסל עווידאת/פלאש90)
שלג ברמת הגולן (צילום: באסל עווידאת/פלאש90)

בחברה קראו לציבור לא לגעת בחוטי חשמל קרועים עקב סכנת התחשמלות, ולדווח על כך מיידית למרכז השירות 103 או למוקד משטרת ישראל 100, או באמצעות האפליקציה של חברת החשמל בטלפון הסלולארי או בעמוד הפייסבוק של החברה.

מגן דוד אדום פועלים בכוחות מתוגברים

במד"א פרסמו הנחיות למזג האוויר החורפי. רכבי 4X4, טרקטורונים ואמבולנסים בצפון, בהרי המרכז ובירושלים ערוכים עם שרשראות על מנת לנוע בשלג ופרוסים במקומות המועדים לשיטפונות, במטרה להגיע במהירות ובבטחה לנפגעים ולהעניק טיפול רפואי מציל חיים במהירות ובמקצועיות בכל מקום ובכל מזג אוויר.

הנחיות מד"א למזג האוויר החורפי:

  • היזהרו שלא להחליק: במקומות בהם מצטבר קרח או שלג על המדרכות והכבישים, מתבקש הציבור להימנע מלנוע בהם שלא לצורך, בשל ריבוי מקרים של החלקה ושבירת גפיים בעבר.
  • רוחות חזקות: יש להקפיד לחזק ריהוט גן, מתקני ייבוש כביסה וחפצים נוספים, על מנת שלא יפגעו בבני אדם.
  • המנעו מרחצה בים: המערכת החורפית צפויה להיות מלווה ברוחות חזקות וגלים גבוהים מסוכנת וקיימת סכנת גדולה טביעה. כמו כן, טמפרטורת המים בעונה זו נמוכה מאוד וקיים חשש מהיפותרמיה.
  • שמירת חום גוף: יש להלביש אנשים מקבוצות אוכלוסייה הנמצאות בסיכון (קשישים, תינוקות וחולים) בשכבות של בגדים קלים, שיאפשר תנועה. במקרה של ירידה בתפקוד, בלבול, מיעוט אכילה ושתיה, שינוי התנהגות וישנוניות, יש לחמם את החולה ולהזעיק מיד את צוותי מד"א בטלפון 101.
  • פגיעות קור: במקרה של כוויות קור, צפוי החולה להרגיש תחושת קור בגפיים, כאבים והרגשת נימול. במקרה כזה יש לשפוך מים פושרים (לא חמים) על האיבר הקר, לקבע אותו ולהזעיק מיד את צוותי מד"א בטלפון 101.
  • מכשירי חשמל והסקה: הרעלת חד תחמוצת הפחמן (co) היא קטלנית. בזמן הפעלת ההסקה יש להקפיד על אוורור נאות, לשם תחלופת אוויר. יש להרחיק תנורי חימום הפועלים על אש גלויה מחפצים העשויים להתלקח (ספות, שמיכות). אין לייבש בגדים על תנורים כאלה, ויש לבדוק טרם חיבור התנור לחשמל את תקינות השקע והתקע.
  • נהיגה בטוחה: הקפידו לשמור מרחק גדול מהרגיל מהרכב שלפניכם, לנסוע במהירות נמוכה, להאט משמעותית בעת ביצוע פניות ולנהוג בהתאם לתנאי הדרך. יש להקפיד על אוורור הרכב ועל הפשרת האדים באופן קבוע. על הנהגים להקפיד על הדלקת אורות דרך, בייחוד כאשר הראות לקויה. יש לשים לב שלא להיכנס עם הרכב לשלוליות, גם אם נראה שהן אינן עמוקות במיוחד.
דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!