דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

רווחה / זוכים חדשים במכרז תווי המזון למשפחות: עמותות פתחון לב ואשל ירושלים

משרד הפנים הודיע על הזוכות החדשות, לאחר שבג"ץ פסל את זכייתה של שופרסל במכרז | 200 אלף משפחות יקבלו כרטיס נטען לרכישת מזון, בסכום של 225-300 שקלים לנפש | משרד הפנים: החלוקה תתחיל בימים הקרובים

"סיוע למקבלי הנחה של 70% בארנונה ולאזרחים ותיקים המקבלים גמלת הבטחת הכנסה". למצולמים אין קשר לתוכן הכתבה.  (צילום: פלאש 90)
"סיוע למקבלי הנחה של 70% בארנונה ולאזרחים ותיקים המקבלים גמלת הבטחת הכנסה". למצולמים אין קשר לתוכן הכתבה. (צילום: פלאש 90)
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

משרד הפנים פרסם הערב (שלישי) את תוצאות המכרז החדש לחלוקת תווי המזון לנזקקים, לאחר שבג"ץ ביטל את זכייתה של שופרסל במכרז. משרד הפנים הודיע שחלוקת תווי המזון תתחיל בימים הקרובים, אך לא הודיע על תאריך התחלה. ברשויות המקומיות לא הכירו את לוח הזמנים הזה.

העמותות "פיתחון לב" ו"אשל ירושלים" יפעלו את הפרויקט. במשרד הפנים הודיעו שהפרויקט יצא לדרך בימים הקרובים. 

על פי הודעת משרד הפנים, "פיתחון לב" תהיה אחראית על החלוקה במחוזות תל אביב, חיפה והצפון, ו"אשל ירושלים" תבצע חלוקה במחוזות דרום, מרכז, יהודה ושומרון וירושלים. 

מנכ"ל "פתחון לב", אלי כהן, אמר: "אנו שמחים וגאים על בחירתנו כשותפים במיזם החברתי הגדול בתולדות מדינת ישראל, בעת משבר בריאותי-כלכלי חמור שהוביל משפחות רבות אל מתחת לקו העוני".

אלי כהן מנכל פתחון לב, "גאים על בחירתנו כשותפים במיזם" (צילום: באדיבות פתחון לב)
אלי כהן מנכל פתחון לב, "גאים על בחירתנו כשותפים במיזם" (צילום: באדיבות פתחון לב)

במסגרת הפרויקט יחולקו תווי מזון בהיקף של כ-700 מיליון שקלים ל-200 אלף משפחות מוחלשות, בהן למעלה ממיליון זכאים. החלוקה תתבצע בהתאם לאמות המידה שנקבעו ושיפורסמו באתר האינטרנט של משרד הפנים. המידע באתר יפורסם במספר שפות ויכלול קובץ שאלות ותשובות, מפה אינטראקטיבית לאיתור נקודות המכירה השונות בארץ.

תווי המזון יחולקו למקבלי הנחה של 70% ומעלה בתשלום הארנונה, ולאזרחים ותיקים המקבלים גמלת הבטחת הכנסה, בכפוף לנתונים הקיימים במחלקות הגביה ברשויות המקומיות. כל אלה זכאים לכרטיסי המזון שיגיעו לביתם באמצעות שליח, ללא צורך בהגשת בקשה מיוחדת. 

כרטיס רב פעמי שניתן לשימוש ב-1,500 נקודות מכירה

מי שאינו רשום במחלקת הגביה של הרשות אליה הוא משתייך אך היה עומד בתנאים אלו אם היה מחזיק בנכס לעניין תשלום ארנונה, רשאי להגיש בקשה לרשות המקומית לקבלת הכרטיסים וזו תיבחן על ידה. מי שיימצא זכאי בכפוף למבחן ההכנסה שנקבע, יקבל את הכרטיסים רטרואקטיבית במקרה שיאחר את מועד חלוקתם ובלבד שבקשתו תוגש לא יאוחר מהיום שייקבע. 

כרטיסי המזון הנטענים יחולקו במספר פעימות במהלך החודשים הקרובים. שווי כרטיס לזכאי (בעל/ת משק בית ובת/בן זוגו/ה) יעמוד על 300 שקלים. שווי כרטיס לכל נפש נוספת במשק הבית, על פי מבחני הכנסה, יעמוד על 225 שקלים.

"הקורונה היא מסע הישרדות יום-יומי"

שווי הכרטיס יהיה זהה בכל הפעימות, אך הדבר נתון לשינויים וכפוף למגבלת תקציב. מקסימום גובה הכרטיסים הנטענים למשק בית בכל אחת מהפעימות יעמוד על 2,400 שקלים.  

שר הפנים, אריה דרעי, "הקורונה – סיוט כלכלי מתמשך"  (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
שר הפנים, אריה דרעי, "הקורונה – סיוט כלכלי מתמשך"  (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

הכרטיסים ניתנים לשימוש בכ-1,500 נקודות מכירה בפריסה ארצית רחבה, בהן מכולות שכונתיות, רשתות פרטיות ועסקים קטנים שעוסקים בממכר מוצרי מזון. הכרטיסים נטענים ועם גמר השימוש בהם, ובהינתן זכאות, יוטענו פעם נוספת. לכן קיימת חשיבות לשמירת הכרטיס לשימוש רב פעמי. 

שר הפנים, אריה דרעי אמר: ״אני שמח וגאה להוביל את הפרויקט החשוב והגדול שיסייע למשפחות רבות שעברו טלטלה קשה בעקבות משבר הקורונה, ועבורן הוא סיוט כלכלי מתמשך ומסע הישרדות יום-יומי. חלק מהמשפחות הגיעו לחרפת רעב וחייבים לסייע להן. לאחר מאמצים רבים, יוענקו להן כרטיסי המזון הנטענים לטובת רכישת מוצרים חיוניים בכבוד״.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!