דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי כ"ג בניסן תשפ"ד 01.05.24
20.5°תל אביב
  • 14.4°ירושלים
  • 20.5°תל אביב
  • 19.8°חיפה
  • 20.2°אשדוד
  • 17.5°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 20.5°טבריה
  • 15.1°צפת
  • 19.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תכנית הרמזור

שגרת קורונה / שינוי בחישוב הרמזור ירחיב את הערים שיחזרו ללימודים ביום א'

משרד הבריאות העלה את ציון הרמזור המירבי הנדרש לפתיחת מוסדות החינוך ביישוב, בכפוף לשיעור מחוסנים גבוה | החל מראשון יחזרו לבתי הספר גם שכבות ה'-ו' וי"א-י"ב, בקבוצות של 20 תלמידים ל-2-3 ימים בשבוע

חזרה ללימודים תחת הנחיות הקורונה. (צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש 90)
חזרה ללימודים תחת הנחיות הקורונה. (צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש 90)
אסף צבי

משרד הבריאות מקל את התנאים לפתיחת מוסדות חינוך בראשון הבא, מתוך כוונה לאפשר לכמה שיותר תלמידים לחזור לכיתות ולגני הילדים. כחלק מהשינויים, יועלה הציון המירבי ברמזור הנדרש לפתיחת מוסדות חינוך מ-6.5 ל-7, ובדיקת ציוני הערים לשם הפתיחה תיעשה השבוע בלבד בחמישי ולא ברביעי.

במשרד הסבירו שהשינוי נעשה "לאור השיפור במגמות התחלואה המשפיע על ההתקדמות בציוני הרמזור של הרשויות המקומיות", בעקבות דיון שהוביל שר הבריאות, יולי אדלשטיין. בשבוע הבא יחזרו ללימודים פיזיים גם שכבות ה'-ו' וי"א-י"ב, בקבוצות של עד 20 תלמידים, כשכל  תלמיד יגיע לבית הספר יומיים או שלושה בשבוע.

היישובים שהעלאת הציון הנדרש ברמזור תאפשר להם לחזור ללימודים, נכון לנתוני משרד הבריאות היום: בני ברק, טבריה, אשקלון, חצור הגלילית, שדרות, חולון, אזור, גבעת זאב, קלנסווה, כפר קרע, ראמה, ג'דיידה-מכר ויד בנימין. ציון הרמזור של היישובים הללו הוא בין 6.5 ל-7, כלומר, בהגדרות הנוכחיות ליישובים אלו אסור לפתוח את מערכת החינוך, והיא תיפתח בזכות השינוי.

בין היישובים שמוגדרים אדומים נכון להיום, וככל הנראה לא יפתחו את מערכת החינוך בשבוע הבא: קריית מלאכי, בני עי"ש, מצפה רמון, קריית עקרון, אום אל פחם, נתיבות, צפת, קריית גת, רמלה ואלעד.

ההחלטות שנקבעו במהלך הדיון היום, כוללות את השינויים הבאים:

1. חיתוך הרמזור שתוכנן להיום יידחה למחר (חמישי) וישמש כחיתוך הקובע לפתיחת מערכת החינוך ביום ראשון.

2. ציון הרף לערים "כתומות בהירות" שעמד על 6.5 ומטה יעודכן ויעמוד החל מחיתוך זה על 7 ומטה.

3. רף ההתחסנות המחושב ימשיך להיות 70% (בני 50 ומעלה שבוע לאחר חיסון שני).

4. חישוב שיעור ההתחסנות יבוצע על בסיס השיעור המחושב ליום ראשון, ה-23 בפברואר, כלומר השיעור שיהיה נכון ליום פתיחת מערכת החינוך. לא ברור כיצד מתכוונים במשרד לבצע את החישוב הזה.

5. בחישוב שיעור ההתחסנות יבוצע ניכוי של מחלימים.

הנוהל שקבע משרד הבריאות לסגירת ופתיחת מוסדות חינוך בהתאם לרמת התחלואה הוא בדיקת ציון הרמזור של כל יישוב או שכונה מדי יום רביעי, ובהתאם לכך אישור בקבינט הקורונה של רשימת היישובים בהם תיפתח מערכת החינוך בשבוע שמתחיל בראשון שלאחר מכן, למשך שבוע. עם זאת, מאז החזרה מהסגר בחמישי האחרון הוחלט לבצע עדכון נוסף בטרם עבר שבוע, כדי לאפשר ליישובים שרמת התחלואה בהם ירדה לפתוח את מערכת החינוך באופן מיידי. בעקבות זאת התאפשרה פתיחת מערכת החינוך בעשרות יישובים ושכונות בשני האחרון.

במשרד הבריאות ציינו כי מטרת המהלך היא לחזור לעדכון של צבעי הרמזור פעם אחת בשבוע, ביום רביעי. עם זאת, העלאת הציון המרבי לערים כתומות בהירות ל-7 תישאר גם לשבועות הבאים. בימים הקרובים יתחיל המשרד להפעיל את תכנית מגן חינוך במסגרתה יתבצעו ביישובים כתומים בדיקות קורונה קבועות לתלמידים ולמורים במסגרת בית הספר, במטרה לאפשר שגרת קורונה בטוחה.

לפי המתווה שאישרה הממשלה בשני השבוע, בראשון הקרוב יחזרו ללימודים בבתי הספר כיתות ה'-ו' וי"א-י"ב ביישובים שצבעם מוגדר ירוק, צהוב ו'כתום בהיר' ('כתום גבולי'), ויצטרפו לגני הילדים וכיתות א'-ד'. התלמידים יחזרו לכיתות למשך 2-3 ימים בשבוע, בהתאם ליכולת הרשות המקומית, בקבוצות של עד 20 תלמידים. ביתר השבוע תתקיים למידה מרחוק.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!