דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
29.5°תל אביב
  • 30.4°ירושלים
  • 29.5°תל אביב
  • 28.7°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 35.5°באר שבע
  • 39.2°אילת
  • 34.4°טבריה
  • 29.4°צפת
  • 32.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
צרכנות

צרכנות / יו"ר ועד המועצה לצרכנות: "הארגון שלנו הולך ומתפורר"

עם תקציב של פחות מ-7 מיליון שקלים ל-2021 ובלי מנכ"ל קבוע, עתידה של המועצה לצרכנות מעורפל | יו"ר ועד העובדים: "משרד הכלכלה לא מגבה אותנו"

יהודית לאטי, יושבת ראש ועד עובדי המועצה לצרכנות (צילום: אלבום פרטי)
יהודית לאטי, יושבת ראש ועד עובדי המועצה לצרכנות (צילום: אלבום פרטי)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

תקציב המועצה לצרכנות ל-2021 קוצץ  ביותר מרבע – קיצוץ של 2 מיליון שקלים. עובדי המועצה חרדים לעתידה ומתריעים כי היא מתנהלת כבר כיום בחוסר עובדים וללא הנהלה.

התקציב, שעמד בשנת 2020 על כ-9 מיליון שקלים, יעמוד בשנת 2021 על 6.9 מיליון שקלים בלבד. המועצה מטפלת מדי שנה בעשרות אלפי תלונות ומחזירה לצרכנים בישראל כ-11 מיליון שקלים בשנה בממוצע.

לדברי יהודית לאטי, יו"ר ועד עובדי המועצה, אין למועצה מנכ"ל קבוע כבר שלוש שנים, ובשנה החולפת אין לה מנכ"ל בכלל. "הארגון שלנו הולך ומתפורר ואנחנו כבר לגמרי באפיסת כוחות. אין אצלנו שדרה ניהולית בכלל, גם לא סמנכ"ל, יועץ משפטי ומנהל משאבי אנוש. בתקופת הקורונה מספר הפניות למועצה הוכפל, אבל אנחנו עובדים בכוח אדם חסר מאוד, של 31 עובדים מתוך 50 תקנים. שנים של היעדר הנהלה קבועה עצרו גיוס עובדים חדשים, ואין לנו אפילו עם מי לדבר".

דירקטוריון החברה אישר פה אחד את מינויו של איש העסקים עופר פיינשטיין לתפקיד המנכ"ל בסוף אוגוסט 2020, אבל לעת עתה, ועדת המינויים של רשות החברות בראשות השופטת בילהה גילאור עדיין לא אישרה את המינוי. העובדים חוששים שאם לא יאושר לפני הבחירות, פיינשטיין עשוי לאבד עניין, והסחרור שבתוכו הם נמצאים יימשך עוד זמן רב, ואף עלול לסכן את קיומה של המועצה.

הוועדה צפויה להתכנס ביום שלישי הבא, ובכוונת הסתדרות עובדי המדינה לדחוק בה לאשר את המינוי באופן מיידי. "בכל פעם אומרים לנו שממש עוד רגע ממנים מנכ"ל, אבל זה נמרח משבוע לשבוע", אמרה לאטי. "החשש שלנו הוא שבסוף ידחו את זה לאחרי הבחירות, ומי יודע מה יישאר פה. התחושה היא שמשרד הכלכלה לא מגבה אותנו ואת העבודה החשובה שאנחנו עושים".

עדי בן עמי, יו"ר הסתדרות עובדי המדינה במרחב תל אביב, המלווה את וועד העובדים, אומר ל'דבר': "אני מקווה מאוד שהוועדה תראה לנגד עיניה את גודל השעה וחשיבות העניין, ותיתן קדימות לאישור מינוי המנכ"ל המוצע, שלא כמו בישיבותיה הקודמות.

בן עמי טוען כי הקיצוץ בתקציבי המועצה התאפשר רק בשל העובדה שלא היה מנכ"ל לארגון. "חברה ממשלתית חשובה כזו זקוקה למנכ"ל שיוכל לאייש משרות, לייצג אותה בפורומים השונים ולמנוע פגיעה אנושה בצרכנים", הוא מוסיף. "המועצה נמצאת בתת-תקינה משמעותית. הגיע הזמן להפסיק את הזנחת המועצה לצרכנות".

המועצה הישראלית לצרכנות היא חברה ממשלתית הפועלת תחת משרד הכלכלה, בהתאם לחוק המועצה לצרכנות. היא מייצגת את כלל הצרכנים בישראל ומסייעת להם לממש את זכויותיהם מול בתי עסק שונים, באמצעות ליווי פניות וטיפול פרטני, וכן באמצעות הגשת תובענות ייצוגיות, קידום תיקוני חקיקה והסברה על זכויות צרכניות.​

לשכת שר הכלכלה והתעשייה, עמיר פרץ: "אנו מודעים למצוקה ולמצב המיוחד בה נמצאת המועצה לצרכנות, שנמשכת למעלה משנתיים. מרגע כניסת השר פרץ למשרדו, הוא פועל למען שיפור פעילותה של המועצה, ולכן פעל להאצת איוש חברי הדירקטוריון במועצה, בחירת יו"ר ומינוי מנכ"ל קבע".

"לשמחתינו הצלחנו להשלים מינוי יו״ר הדירקטריון יונה טילמן, שניכנס לתפקידו בימים אלו ועושה כמיטב יכולתו, כאשר אישור המנכ"ל נמצא על שולחנה של רשות החברות שאמורה לאשר את המינוי. ברגע שיתקבל אישור רשות החברות למינוי מנכ"ל הוא יוביל תכנית עבודה מסודרת שתכלול מדיניות ברורה ותוכנית עבודה, כולל גיבוי תקציבי לשנת 2021. עד אז אנו עושים את כל המאמצים למימון ביניים שימנע את שיתוק המערכות"

מהמועצה לצרכנות נמסר: "המועצה לצרכנות אכן חשופה לקיצוץ משמעותי בתקציבה, כשבשנת 2020 נרשמה עלייה של 70% במספר התלונות ופעילותה אפשרה לצרכנים לקבל החזרים כספיים בסכום העולה על 9 מיליון ₪. המועצה מצפה כי על רקע המשבר הכלכלי הקשה, תקציבה יגדל על מנת לאפשר לה למלא את תפקידה כראוי למען כלל ציבור הצרכנים בישראל, שאם לא כן, המועצה לא תוכל לתת שירותים חדשים ואף תאלץ לצמצם את השירותים הקיימים שניתנו עד היום, וסייעו רבות בתקופת הקורונה. אנחנו מקווים שבימים הקרובים הועדה לבדיקת מינויים תסיים את הליך אישור המנכ"ל שנבחר על ידי הדירקטוריון".

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!