דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
24.8°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ועד עובדי רשות האוכלוסין וההגירה

עובדים במאבק / עיצומים ברשות האוכלוסין: "ההנהלה נוהגת בבריונות"

עובדי רשות האוכלוסין וההגירה נוקטים עיצומים בעקבות צעדים חד-צדדיים של ההנהלה | יו"ר הוועד, שני שבתוב: "קיבלנו כתף קרה, זלזול, הסתרת מידע, הטעיה וגרירת רגליים" | רשות האולכוסין: "העובדים היו מעורבים בכל שלב"

רשות האוכלוסין וההגירה. "מנסים לכופף את העובדים באופן הכוחני ביותר" (צילום: אסף צבי)
רשות האוכלוסין וההגירה. "מנסים לכופף את העובדים באופן הכוחני ביותר" (צילום: אסף צבי)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ועד עובדי רשות האוכלוסין וההגירה מקיים הבוקר (חמישי) עיצומים מ-8:00 עד 11:00. העיצומים ננקטים במחאה על סירוב ההנהלה לנהל משא ומתן בגין השלכותיה של הטמעת המערכת הטכנולוגית החדשה 'איתן' על עובדי הרשות.

בעיצומים צפויים לקחת חלק יחידות הרשות, סניפי רשות האוכלוסין וההגירה, למעט באזורי הצפון, אילת וירושלים. לא יונפקו ולא יהיה טיפול בדרכונים, תעודות זהות ואשרות. לעיצומים יצטרפו גם עובדי רשות אכיפה וזרים ועובדי מעברי הגבול, לרבות בנתב"ג.

ועד רשות האוכלוסין וההגירה. "ההנהלה מזלזלת בנו" (צילום: ועד העובדים)
ועד רשות האוכלוסין וההגירה. "ההנהלה מזלזלת בנו" (צילום: ועד העובדים)

מערכת 'איתן' היא מערכת תפעול חדשה שנכנסה לתפקידה בתחילת חודש ינואר ברשות, תחילה באגף האכיפה וזרים, ומחליפה את המערכת הישנה 'ניצן' שיצאה מכלל שימוש. המערכת אמורה להכווין את פעולות מינהל אכיפה וזרים ולהעביר מידע לצוותי השטח המצוידים בטאבלט.

בוועד העובדים חוששים בין היתר שהמערכת החדשה תשמש באופן חד-צדדי להוספת משימות לעובדים, להערכה שלהם, להתחקות אחריהם, וכן לשינוי חד-צדדי באופי המשימות המוטלות עליהם ותפקידי היחידות.

"לצערנו הרב, ההנהלה מזלזלת בנו ועד עתה לא קיימה איתנו שום הידברות רצינית בעניין ההשלכות על העובדים עם הטמעת המערכת", כתבה יו"ר הוועד שני שבתוב במכתב ששלחה אמש לעובדים. "קיבלנו כתף קרה, זלזול, הסתרת מידע, הטעיה וגרירת רגליים. כל זאת כאשר אנו כבר מבינים שההטמעה תשפיע על תנאי העבודה".

"צעד מכוער וחסר תקדים"

סמנכ"ל רשות האוכלוסין וההגירה, נאיף הנו, שלח אמש מכתב לעובדי אגף אכיפה וזרים, ובו הבהיר כי היות שמערכת 'ניצן' הישנה הושבתה כבר, הרשות דורשת מעובדים המסרבים להטמיע ולהשתמש בה לא להגיע לעבודתם, ולא ישולם להם שכר.

שבתוב כתבה שהרשות נקטה "צעד מכוער וחסר תקדים", והוסיפה: "במקום להאיץ את תהליך ההידברות, הם בחרו לנסות לכופף את העובדים באופן הכוחני ביותר".

מנהל חטיבה ארצי בהסתדרות עובדי המדינה, רן קופל, השיב למכתבו של הנו וכתב שאין בסמכותו להרחיק עובדים ממקום עבודתם. "העובדים אינם מבצעים עבודה חלקית, כי אם עבודה מלאה על פי המתכונת שהייתה ערב השינוי החד-צדדי שביצעה הרשות", כתב קופל.

"סירובך לדון על הנושאים שעל הפרק עם נציגות העובדים אינה אלא צעד כוחני פסול, בריונות לשמה. הצעד הפוגעני ומרחיק הלכת, במקום לדון עמנו בדרך ארץ, הוא בגדר השבתה פראית בלתי חוקית. התנהלותה הכוחנית של הרשות אינה מונעת משיקולים ענייניים. אני קורא לך לחזור בך ממכתבך, שנראה שהוכתבו על ידי גורם מחוץ לרשות, ולשוב לשולחן המשא ומתן לאלתר".​

יו"ר הסתדרות עובדי המדינה, אריאל יעקבי, אמר: "המדינה מפקירה דווקא את העובדים החדשים שגויסו בכללים-לא-כללים במקום בהסכם קיבוצי. אנחנו חייבים לוודא שעל אף שהמעסיק בתקופה זו של מגפה חושב שהוא יכול לעשות ככל העולה על רוחו, הוא עדיין מחויב ציבורית לדאוג לעובדים".

מרשות האוכלוסין וההגירה נמסר בתגובה:

"בניגוד לטענות, מתנהלת הידברות לאורך כל הדרך והליך הטמעת מערכת איתן הנו תהליך ארוך שבו היו מעורבים העובדים בכל שלב. לא מדובר בהליך הטמעה שקרה בוקר אחד ׳בהפתעה׳."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!