דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
34.5°תל אביב
  • 28.5°ירושלים
  • 34.5°תל אביב
  • 29.7°חיפה
  • 29.0°אשדוד
  • 31.7°באר שבע
  • 32.9°אילת
  • 32.0°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 30.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

רפואה ציבורית / האחיות נאבקות לשיפור מערכת הבריאות: שביתת אזהרה בבי"ח מאיר

חדר המיון בבית החולים מאיר יושבת בשלישי בין השעות 8-10 במחאה על התעלמות ממצב הרפואה הציבורית בהצעת התקציב. יו"ר הסתדרות האחיות אילנה כהן: "אנחנו לא דורשות העלאת שכר אלא את תיקון המערכת"

אילנה כהן, יו"ר הסתדרות האחיות (צילום: פלאש 90)
אילנה כהן, יו"ר הסתדרות האחיות (צילום: פלאש 90)
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

(עדכון:) הסתדרות האחים והאחיות בישראל תשבית את בית החולים מאיר בבוקר יום שלישי בין השעות 8-10 במחאה על ההתעלמות ממצבה הקשה של מערכת הבריאות הציבורית בתקציב המדינה.

ראשת הסתדרות האחים והאחיות בישראל, אילנה כהן, שלחה הבוקר (שני) מכתב לשר הבריאות יעקב ליצמן ולמנכ"ל המשרד משה בר סימן טוב. "תקציב המדינה המוצע מפקיר את בנינו ובנותינו לפגעי מערכת הבריאות הציבורית הקורסת", נאמר במכתב, "הממשלה חייבת להיענות לזעקת העם ולהתמודד עם המחסור המתגבר באמצעים ומשאבים". במכתבה מזהירה כהן כי אם הדאגה לבריאות הציבור לא תעלה לראש סולם העדיפויות בתקציב המדינה הבא, תפעיל ההסתדרות את כוחה הארגוני תוך שימוש בכל האמצעים החוקיים העומדים לרשותה.

כהן אמרה ל'דבר ראשון' כי "מערכת הבריאות בהזנחה שנים וכשאנחנו רואים מה קורה בבתי החולים, במסדרונות בתי החולים זה דבר שחייבים למצוא לו פתרון. כל העומסים האלה מקשים מאוד על האחיות שנמצאות בקריסה. אנחנו לא דורשות העלאת שכר אלא את תיקון המערכת".

בראש מכתבה ציינה כהן כי הצעת תקציב המדינה מתעלמת לחלוטין ממצבה הקשה של מערכת הבריאות הציבורית בישראל, ואם יוותר התקציב על כנו הוא יחשוף קהות חושים ביחס למצוקה הבלתי נסבלת של המטופלים הבאים בשערי מערכת הבריאות הציבורית, כשהיא תותיר את המטפלים חסרי אונים וללא האמצעים הנדרשים והמתחייבים למתן שירות רפואי הולם.

בין היתר, כהן הבהירה בפנייתה כי "הסתדרות האחיות כבר חזרה והתריעה על המצוקה החריפה והמחסור המתרחב באמצעים בכל מוסדות הבריאות – מצב בו האחיות, כמו יתר הגורמים המטפלים, נדחקות ונאלצות לתן טיפול בתת תנאים ובתת כוח אדם, המגיעים לכדי סיכון ממשי ומוחשי של כלל אוכלוסיית ישראל".

"מערכת הבריאות בישראל קורסת אל תוך משבר בו אין לאחיות הכלים שיבטיחו טיפול סיעודי הולם – על כן ולאור האסון ההולך ומתרקם, ממשלת ישראל, דרך תקציב המדינה, חייבת להיענות לזעקת העם הבוקעת מכל מוסדות הבריאות הקורסים, לשנס מותניים ולהתמודד עם המחסור המתגבר באמצעים והמשאבים של מערכת הבריאות", הוסיפה יו"ר הסתדרות האחיות.

בסיום, כתבה כהן לליצמן ולבר סימן טוב: "אנו קוראים לממשלת ישראל לעשות חשבון נפש ולבצע שינוי מהותי בתקציב המדינה, כך שתציב את בריאות העם בסדר עדיפות ראשון, וזאת באמצעות הקצאת משאבים, תוספת כוח אדם וחיזוק התשתיות במערכת הבריאות הציבורית, על מנת לתת לנו את הכלים להעניק טיפול נאות, כפי שאנחנו במערכת הבריאות יודעים ושואפים לתת לכל אחת ואחד מתושבי הארץ. היה ולא תעשו כן, אנו נאלץ לפעול בכל האמצעים החוקיים העומדים לרשותנו, לרבות נקיטה בצעדים ארגוניים".

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה כי |שר הבריאות ומשרדו עושה את מירב המאמצים כדי שהתקציב שיובא לאישור הממשלה ייתן למערכת הבריאות את המענה לצרכים הדחופים האלה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!