דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
25.8°תל אביב
  • 24.8°ירושלים
  • 25.8°תל אביב
  • 23.3°חיפה
  • 22.0°אשדוד
  • 25.1°באר שבע
  • 25.9°אילת
  • 20.1°טבריה
  • 20.2°צפת
  • 23.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ארה"ב

ארצות הברית / נשיא ארה"ב נפגש עם ראשי האיגודים המקצועיים, ביקש תמיכה בתכנית הכלכלית

ג'ו ביידן הציג את חבילת הסיוע שתעלה בקרוב לאישור הסנאט, והתייעץ על תכנית התשתיות שבכוונתו לקדם | ראשי האיגודים ביקשו מביידן לקדם חקיקה שתקל על התאגדויות עובדים

הנשיא ג'ו ביידן נפגש עם מנהיגי העבודה בבית הלבן, 17 פברואר, 2021. (צילום: AP/Evan Vucci)
הנשיא ג'ו ביידן נפגש עם מנהיגי העבודה בבית הלבן, 17 פברואר, 2021. (צילום: AP/Evan Vucci)
דניאל צ'רד

"מעמד הביניים בנה את אמריקה ואיגודי העובדים בנו את מעמד הביניים" כך אמר נשיא ארה"ב ג'ו ביידן במפגש שערך ביום רביעי השבוע עם נציגי איגודים מקצועיים על תכנית התמריצים שהוא מקדם ועל תכניותיו השקעה בתשתיות. הפגישה הייתה חלק ממאמציו של הנשיא להשיג תמיכה לתכנית התמריצים שתעלה לאישור סנאט בשבוע הבא.

ביידן הציג לראשי האיגודים את ה'תכנית להצלת אמריקה' והתייעץ איתם על תכנית התשתיות המתוכננת, עליה אמר "יש הזדמנות לעבוד ביחד בתחום הזה". בהמשך הוסיף לחזק את איגודי העובדים ואמר כי הם "עמוד השדרה של האומה האמריקאית".

ליז שולר, מפדרציית האיגודים המקצועיים הגדולה בארה"ב AFL-CIO צייצה אחרי המפגש כי אמרה לביידן "שהדרך הכי טובה לקדם שוויון היא דרך חברות באיגוד וזה הזמן להעביר את ה'פרו אקט'", חקיקה לטובת איגודים שמטרתה לאפשר לעובדים להתאגד בקלות גדולה יותר ולמנוע ממעסיקים לפגוע בניסיונות התאגדות.

בניסיון להשיג תמיכה ציבורית בתכנית, כינס ביום בשלישי ביידן אירוע ציבורי במילווקי, בו הציג בין השאר את עיקריה. באירוע בו השתתפו רפובליקנים ודמוקרטים העביר ביידן מסר מאחד וענה לשאלות מהקהל, בנושא פתיחת בתי הספר, המאבק בקורונה התכנית הכלכלית ועוד. "אי אפשר לשלוט בלי קונצנזוס" אמר ביידן, "יש פחות פיצול ממה שחושבים".

על המאבק בקורונה אמר ביידן כי "יהיו חיסונים לכל האמריקאים עד הקיץ". הנשיא התייחס לנושא העלאת שכר המינימום ל-15 דולר ואמר ש"אף אחד לא צריך לעבוד 40 שעות בשבוע ולחיות בעוני", והתחייב העלות אותו בהדרגתיות.

עדיין לא ברור מה ייכנס לחבילת התמריצים ומה ירד על מנת להשיג תמיכה משתי המפלגות, אבל אחד הדברים שיש הסכמה לגביו בין המפלגות הוא מענק ישיר שככל הנראה יחולק לכל מבוגר זכאי. אך גם בסוגיה זו יש מחלוקת לגבי מי יהיה זכאי למענק, ומה יהיה גובהו.

הדמוקרטים מעוניינים לחלק את המענק רק לאנשים שהשכר השנתי שלהם מתחת לתקרה מסוימת, שעדיין לא נקבעה. ביאירוע ביום שלישי אמר ביידן שעכשיו זה הזמן להגדיל את ההוצאה, ונראה כי שרת האוצר שלו ג'נט יילן מציגה קו דומה.

על פי דיווח של האתר POLITICO ההצבעה על חבילת הסיוע תתקיים, ככל הראה, בשבוע הבא. על פי יו"ר בית הנבחרים הדמוקרטית ננסי פלוסי, "מתקיים שיח עם הסנאט מה חוק Byrd (המגביל העברת תקציב לצורך חבילות סיוע) יאפשר".​

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!