דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.1°תל אביב
  • 19.0°ירושלים
  • 20.1°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 21.9°אשדוד
  • 18.6°באר שבע
  • 25.8°אילת
  • 21.4°טבריה
  • 21.3°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
יוצאים מהסגר

יוצאים מהסגר / התו הירוק יוצא לדרך, כיתות וקניונים ייפתחו: מדריך להקלות שיחלו הבוקר (א')

חדרי כושר ואירועי תרבות וספורט יפתחו למתחסנים ולמחלימים, התעודה תונפק באפליקציה או בשיחת טלפון | חנויות, קניונים ומוזיאונים יפתחו לקהל הרחב בהגבלות התקהלות

(צילומים: אבשלום ששוני/פלאש90)
(צילומים: אבשלום ששוני/פלאש90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

הפעימה השנייה בהקלות על הסגר תיכנס לתוקף היום (ראשון), ותכלול לימודים בבתי הספר לשכבות גיל נוספות במערכת החינוך, פתיחת מגוון עסקים, בתי תפילה, אירועי תרבות וספורט וענפי משק נוספים. לראשונה מתחילת מגפת הקורונה ייפתחו מקומות ציבוריים ועסקים במתווה התו הירוק, שיאפשר כניסה למתחסנים ומחלימים בלבד. את התעודה יהיה ניתן להנפיק החל ממחר באמצעות אפליקציית 'רמזור' שהשיק משרד הבריאות, אתר משרד הבריאות או מוקד טלפוני ייעודי.

מהו התו הירוק?
התו הירוק הוא אמצעי המאפשר את פתיחתם של ענפי משק שונים שהיו סגורים עד כה
לכניסת מחוסנים ומחלימים בלבד. בפעימה הקרובה, ביום ראשון, ייפתחו מספר ענפי משק באמצעות תו ירוק, ואחרים ייפתחו ללא תו ירוק

ענפי משק מסוימים ייפתחו רק בפעימה השלישית, הצפויה להתבצע ב-7 במרץ, כפוף ליעדי התחלואה והמתחסנים.

מי יכול להיכנס למקום שפועל תחת התו הירוק?
אנשים שהשלימו את שתי מנות החיסון, ועבר לפחות שבוע מתאריך השלמת המנה
השנייה (בעלי תעודת מתחסן) או מחלימים, בעלי תעודת מחלים בין שאומתו כחולים בעת מחלתם ובין שקיבלו תוצאה חיובית בבדיקה סרולוגית.

בשלב זה לא תתאפשר כניסה למקומות תו ירוק עבור נבדקים שקיבלו תוצאה שלילית ולא עבור ילדים מתחת לגיל 16 שאינם מחלימים.

איך מתנהגים במקום שפועל תחת תו ירוק?
גם במקומות הפועלים לפי התו הירוק חשוב להמשיך ולהקפיד על כללי ההתנהגות הנדרשים לצמצום: א. הקפדה על עטיית מסכת פה-אף; הימנעות או צמצום קרבה שאינה מחויבת בין אנשים לרבות מניעת התקהלות ושמירת מרחק של 2 מטרים לפחות;
ג. רחיצת ידיים תכופה עם מים וסבון או לחילופין חיטוי ידיים עם תכשיר מבוסס אלכוהול; ד. הימנעות מנגיעה בפנים, באף ובעיניים ככל שניתן ושמירה על היגיינה נשימתית (שיעול למרפק וכו').

איך משתמשים בתו הירוק?
הציבור יוכל להנפיק את 'התו הירוק' החל מיום ראשון הקרוב, ה-21 בפברואר, באחת משלוש הדרכים הבאות:

1 .אפליקציית (יישומון) "רמזור"
2 .אתר משרד הבריאות
3 .באמצעות מוקד משרד הבריאות

הנפקת התו הירוק דרך אפליקציית "רמזור" היא פשוטה ומהירה, ודורשת הליך הזדהות קצר. את האפליקציה ניתן יהיה להוריד דרך חנויות האפליקציה החל מיום ראשון. אחרי הורדת האפליקציה ותחת בחירה באופציית "הנפקת תו ירוק", ניתן יהיה להתחיל בהליך הנפקת התו. בתום התהליך יקבל המשתמש תמונת אנימציה נעה של התו הירוק, המעידה על השלמת התהליך.

הנפקת התו דרך האפליקציה היא חד פעמית. התו נשאר קבוע באפליקציה ואינו דורש הפקה מחודשת עבור כל כניסה וכניסה. כאשר המשתמש נדרש להציג את התו, ניתן יהיה לעשות זאת דרך האפליקציה באמצעות הבחירה ב-"הצגת תו ירוק". כך, לצד תעודה מזהה, ניתן יהיה להיכנס לעסקים או לאירועים הפועלים תחת המתווה.

אפשרות נוספת היא להדפיס את התו דרך אתר משרד הבריאות או לבקש לקבלו באי-מייל, בפקס או בדואר דרך המוקד הטלפוני של משרד הבריאות. התו יודפס על נייר, בתוכו יוטמע ברקוד. המסמך יהיה תקף בתוספת תעודה מזהה של בעל התו. הצגת שני המסמכים יאפשרו להיכנס לעסק או לאירוע, בכפוף לסריקת המסמך על ידי מפעיל העסק בכניסה למקום.

אמצעי ההפקה של התו הירוק מופיעים בארבע שפות: עברית, ערבית, רוסית ואנגלית.
כמו כן, תתאפשר כניסה למקומות הפועלים בתו ירוק באמצעות הצגת "תעודת מתחסן" או תעודת מחלים – שניתן להנפיק באתר משרד הבריאות ובאתרי קופות החולים.

מלבד הפקת התו, אפליקציית "רמזור" מספקת מידע שוטף לציבור על אודות מגפת
הקורונה. בין היתר ניתן לדעת באיזה צבע רמזור מצוי היישוב בו נמצא המשתמש, לקבל פירוט מלא של כל ההנחיות בכל תחומי החיים ולפי נושאים, ללמוד את התקדמות ציוני הרמזור בכל יישוב ועוד.

מה העונש על הפרת הנחיות המתווה?
במסגרת תקנות התו הירוק המובאות בקרוב לאישור הממשלה, ייכללו גם תקנות הנוגעות לאכיפת התו הירוק. על פי תקנות אלו, אדם ששוהה במקום הפועל בתו ירוק ללא היתר צפוי לקנס של 1,000 שקלים. בעל עסק המכניס קהל ללא תו ירוק צפוי לקנס בגובה 10,000-5,000 שקלים.

שקלים. בנוסף, מכילות התקנות גם חיוב בהצבת שלט בכניסה למקומות פועלים בתו ירוק המיידע את הנכנסים על החובה להציג אישור תו ירוקה בכניסה, בשפות עברית, ערבית ואנגלית. עסק המפר את החובה להציב שלט, צפוי לקנס של 3,000 שקלים.

אילו ענפים ייפתחו ביום ראשון?
כיתות ה'-ו', כיתות יא'-יב' וכיתות י"ג-י"ד בערים ירוקות וצהובות וכן בערים כתומות "בהירות" בהן רמת ההתחסנות לבני 50 + היא של 70% ומעלה. במקומות אלה יתחדשו גם הלימודים בכיתות עולים בבתי ספר יסודיים ועל יסודיים וכן פעילות תנועות הנוער.

תותר פעילות בשטח פתוח של עד 20 משתתפים של גנים, בתי ספר, מוסד להשכלה או הכשרה מקצועית לבגירים וכן מוסד תורני. פעילות פנימיות תותר גם במסלול "פתוח" ולא רק במסלול "סגור". יותרו טיולים חד יומיים ומפעילים חיצוניים במסגרות שפועלות.

בנוסף, ייפתחו חדרי כושר ובריכות שחייה; אירועי תרבות וספורט; תערוכות ;ובתי תפילה.

איך יפעלו עסקים ומוסדות שייפתחו ללא תו ירוק?
בחנויות רחוב ומרכזי קניות, חנות ששטחה מתחת ל-150 מ"ר תוכל להכניס אדם אחד לכל 7 מ"ר, או עד 10 אנשים. חנות ששטחה גדול מ-150 מ"ר תוכל להכניס אדם אחד לכל 15 מ"ר. חנויות חיוניות: אדם אחד בכל 7 מ"ר או עד עשרה אנשים, לפי הגבוה מביניהם.

בשטחים הציבוריים בקניון תחול מגבלת תפוסה של אדם אחד על כל 15 מ"ר. ובחנויות על פי התנאים של חנויות הרחוב. בשווקים יותר אדם אחד על כל 15 מ"ר. במוזיאונים תוחל מגבלת תפוסה זהה לזו של חנויות הרחוב. בספריות יותר אדם אחד על כל 7 מ"ר.

בבתי תפילה תותר התקהלות של עשרה בני אדם בפנים או 20 בחוץף על פי מגבלות ההתקהלות, למעט אם מדובר בבית תפילה הפועל במתכונת של תו ירוק.

איך יפעלו עסקים ומוסדות שייפתחו עם תו ירוק?
חדרי כושר או סטודיו ובריכות שחייה יוכלו להכיל אדם לכל 7 מ"ר. באירועי תרבות ואירועי ספורט תותר תפוסה של עד 75%, במקום סגור: עד 300 איש, במקום פתוח: עד 500 איש.

בתערוכות יותר אדם אחד על כל 7 מ"ר. במקום סגור: עד 300 איש בזמן נתון, במקום פתוח: עד 500 איש בזמן נתון.

במלונות, ללא חדרי אוכל, יותר בשטחים הציבוריים אדם אחד על כל 7 מ"ר. גם ילדים עד גיל 16 ,שנמצאו שליליים לקורונה עד 48 שעות לפני ההגעה לבית המלון, יכולים להתארח.

בתי תפילה שיבחרו לפעול תחת התו הירוק יצטרכו להירשם מראש ברשות המקומית, ותותר בהם תפוסה של עד 50%, לפי מספר המושבים הקבועים. במקום ללא מושבים
קבועים תיקבע התפוסה לפי יחס של אדם על כל 7 מ"ר, ולא יותר מ-300 איש. בטופס ההרשמה יש לציין את מספר השוהים המותר, לפי חישוב זה, וכן את שם העמותה או הגורם שהוא המחזיק או המפעיל האחראי על בית התפילה.

מה צפוי להיפתח בפעימה השלישית?
בפעימה השלישית צפויים להיפתח סקטורים נוספים וצפויה להתרחב הפעילות בסקטורים שכבר נפתחו באחת משתי הפעימות הראשונות.

בחינוך ייפתחו כיתות ז'-י' בערים ירוקות, צהובות או כתומות "בהירות" בהן רמת ההתחסנות לבני 50 + היא של 70% ומעלה. בתי קפה ומסעדות קטנות ייפתחו ללא תו ירוק. מסעדות גדולות ייפתחו עם תו ירוק.

על פי התקנות שיקבעו בהמשך, ייפתחו גם מלונות כולל חדרי אוכל (בהזמנה מראש), גני אירועים (חתונות וכו'), כנסים, אטרקציות. מגבלת ההתקהלות תהיה  20 אנשים בתוך מבנה, ו-50 בחוץ.

במשרד הבריאות הזכירו כי בכל מקום בו יש הבדל בין ההנחיות שפרסם אמש לבין התקנות, נוסח התקנות הוא הקובע.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!