דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
28.4°תל אביב
  • 26.6°ירושלים
  • 28.4°תל אביב
  • 31.4°חיפה
  • 29.2°אשדוד
  • 31.3°באר שבע
  • 34.0°אילת
  • 28.8°טבריה
  • 28.6°צפת
  • 30.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

מחאה / מחאת הגשרים נמשכת, ארגוני המחאה יפגינו הערב (שבת) בירושלים

שני אירועי אלימות נגד מפגינים אירעו היום בצומת רופין ובצומת הטרקטורים | קריים מיניסטר: "נתייצב ונזכיר שכל יום שנתניהו מכהן הוא פיגוע חמור לדמוקרטיה הישראלית"

מחאת הדגלים השחורים בגשר נעורים (צילום: הדגלים השחורים)
מחאת הדגלים השחורים בגשר נעורים (צילום: הדגלים השחורים)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

ארגוני המחאה הודיעו הערב (שבת) על הפגנות שיתקיימו ברחבי ירושלים. תנועת "קריים מיניסטר" הודיעה שהפעילים יתאספו החל מהשעה 18:30 בגשר המיתרים בירושלים, ויחלו בצעדה לעבר מעון ראש הממשלה בירושלים, כשההפגנה תחל בשעה 19:00.

מחאת הדגלים השחורים ברשפון (צילום: הדגלים השחורים)
מחאת הדגלים השחורים ברשפון (צילום: הדגלים השחורים)

שני אירועי אלימות אירעו במהלך השבת: אלימות פיזית ומילולית בגשר הטרקטורים והטרדת פעילים בצומת רופין.

"אני כבר בן 70 וראיתי הרבה דברים", אמר פעיל הדגלים השחורים, יאיר כידן, "אבל היום מצאתי את עצמי מתעמת עם תומך נתניהו שקרע לנו שלטים. הוא תפס את הטלפון שלי בכח ואיים עליי 'אל תתעסק איתי אני מזהה את האוטו שלך ואני יודע היכן אתה גר'. רדפתי אחריו כדי לצלם אותו ואז הוא התקרב ונתן לי מכה, תוך כדי רכיבה על אופניים, והפיל את המצלמה שלי. הכל מתועד בסרטון. לא יפחידו אותנו אנו עומדים על הגשר בשביל שהמדינה שלנו תראה אחרת״.

רז חסיד מכפר מונש: ״עמדנו בצומת כפר רופין, ובחור גדול על אופנוע עם קסדה ירד ואיים עלינו ש'יפוצץ אותנו'. נתנו את המספר למשטרה ותוגש תלונה".

מתנועת 'קריים מיניסטר' נמסר: "כשארגון הפשע מבלפור מאיים על עדים ומאחל להם 'חג שמח', חייבים להתייצב ולהזכיר לציבור שכל יום שנתניהו מכהן הוא פיגוע חמור לדמוקרטיה הישראלית ולמערכת אכיפת החוק. אסור לנרמל את הטירוף. מחדל הקורונה הוכיח שישראל זקוקה לראש ממשלה במשרה מלאה ולא לנאשם בפלילים שחוצה כל קו אדום וכורת ברית עם כהניסטים כדי להימלט מהדין. השינוי בידיים שלנו. נמשיך להפגין כל מוצאי שבת, בכל מזג אוויר ובכל מצב עד שהוא יילך".

מחאת הדגלים השחורים בגשר נעורים (צילום: הדגלים השחורים)
מחאת הדגלים השחורים בגשר נעורים (צילום: הדגלים השחורים)

מ"הדגלים השחורים" נמסר: "ישראל במקום האחרון בעולם במספר ימי הלימוד בשנה החולפת. ילדי החינוך הממלכתי הופקרו, בעוד שתלמודי תורה נפתחו והמשיכו לפעול תוך הפרת הגבלות הקורונה באין מפריע כמעט. תלמידי החינוך הממלכתי והוריהם הם אזרחים שאינם מהווים קבוצת לחץ, ולכן הנאשם לא סופר אותם ומה שלא חשוב לו, לצרכיו האישיים ולטובתו, לא חשוב לממשלה, לא למשרד החינוך ולא למשטרה. הייתה שנה תמימה למצוא פתרונות הולמים שיאזנו בין מגבלות הקורונה לבין הצורך החינוכי. זהו כישלון מהדהד".

 

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!