דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
יוצאים מהסגר

יוצאים מהסגר / תנועות הנוער יחזרו היום (א') לפעילות תחת הגבלות

התנועות יפעלו בשטח פתוח ובקפסולות, רק בערים בהן מערכת החינוך תיפתח |

חניכי המחנות העולים (צילום ארכיון: פלאש90)
חניכי המחנות העולים (צילום ארכיון: פלאש90)
דוד טברסקי

תנועות הנוער יחדשו היום (ראשון) את פעילותן, אחרי חודש וחצי של השבתה מוחלטת. הפעילות תחודש במתווה מהודק שיפעל רק בערים ושכונות ירוקות, צהובות וכתומות עם שיעור מתחסנים גבוהה. מאז תחילת שנת הלימודים, תנועות הנוער פעלו פחות מחודש במצטבר.

על פי הנחיות משרד הבריאות, מבני הסניפים של התנועות יישארו סגורים לחניכים, לפחות לעת עתה. הפעילות תתקיים בשטח פתוח בלבד, בסביבת הסניפים, כשכל משתתף ימלא הצהרת בריאות. מתווה הפעילות יאפשר  מפגשים על פי קפסולות בית ספריות לכתות א' -ו', ובקפסולות קבועות של עד 20 איש עם מדריך קבוע לכתות ז'-י'.

בנוסף, בכיתות ז'-י' כל תנועה או ארגון ידרשו למנות ממונה קורונה ארצי וממונה קורונה סניפי. צוותיי המדריכים, מעל גיל 16, יצטרכו להיות מחוסנים, מחלימים או שליליים לקורונה ב-48 השעות שקדמו לפעילות.

שר החינוך יואב גלנט בירך את ראש הממשלה ושר הבריאות על היתר הפתיחה והוסיף: "תנועות הנוער הן מוקד חינוכי מרכזי לעיצוב נכון של ילדינו כפרטים, וכמעורבים ומשפיעים יותר בחברה ובקהילה. פעילותן היא אבן יסוד בהתנהלות מערכת החינוך".

יו"ר מועצת תנועות הנוער, נפתלי דרעי, ל'דבר': "לשמחתנו המשרדים מכירים בחשיבות של פעילותם החינוכית של התנועות והארגונים לילדים ובני הנוער. התנועות והארגונים ימשיכו את העשייה החינוכית החשובה למען  הילדים ובני הנוער ויסייעו להם לעבור את התקופה הקשה".

רכז הפעילות הארצית בתנועת הנוער העובד והלומד, עמיר עמר: "אחרי סגר שלישי בו מדריכי ומדריכות התנועה פעלו בהדרכה מקוונת ובהתנדבויות חיוניות בקהילה, אנחנו מברכים על האישור לחדש את הפעילות הפיזית בתנועה. החניכים וההורים כל כך מצפים להיפגש עם המדריכים פנים אל פנים, והשנה האחרונה לימדה אותנו שלמפגש הזה, ל'יחד' הזה, אין תחליף".

עמר סיפר כי התנועה תמשיך להפעיל את תכנית 'שובר גלים' לסיוע בהתמודדות עם השפעות הקורונה על הילדים ובני הנוער בכל התחומים, ביניהם החינוכי, הרגשי והחברתי. דגש נוסף הוא על עידוד חיסונים: "אנחנו שותפים למאמץ הלאומי כדי לעודד את בני הנוער, חניכינו, להתחסן וכן ערוכים כתמיד עם תכניות לפעילות בטוחה ואחראית, בהתאם להנחיות."

חניכי תנועת בני עקיבא עוסקים בימים אלו בפעילות לקראת פורים, כשבמרכזה שני מיזמים ארציים שמובילה התנועה- "צוות הקוראים" לקריאת מגילה עד הבית למבודדים, חולי קורונה וקשישים, ומיזם בשיתוף עמותת "אור למשפחות" לחלוקת 1,300 משלוחי מנות למשפחות שכולות של חללי צה"ל. בתנועה אמרו כי ימשיכו בעידוד ההתחסנות בקרב חניכי התנועה מגיל 16 ומעלה, ובמחוזות השונים תימשך תחרות נושאת פרסים לסניפים "ירוקים" ו/או בעלי שיעור התחסנות של למעלה מ-90%.

מזכ"ל בני עקיבא, יאיר שחל: "חזרת הפעילות לסניפים והמפגש האישי של החניכים היא משמעותית וחשובה לאחר ימים ארוכים מול המסכים. תנועת בני עקיבא פעלה ללא הפסקה בשנה האחרונה מאז פרוץ משבר הקורונה, והחזרה לפעילות שטח תאפשר לנו להרחיב עוד את הפעילות. התנועה כולה ממוקדת לפעילות חברתית לקראת חג הפורים ואנו נערכים גם למשימות נוספות למען החברה הישראלית."

חצי שנה עם שבועיים של פעילות בסניפים

הפעילות בתנועות הנוער, בה משתתפים כרבע מיליון ילדים ובני נוער, הופסקה כבר עם תחילת שנת הלימודים עם תחילת הסגר השני. במסגרת ההגבלות התנועות הורשו לקיים פעילות התנדבותית בלבד, כגון סיוע לקשישים בודדים וחלוקת מזון.

רק אחרי שלושה חודשים, ומאבק שכלל הפגנות, אישר משרד הבריאות מתווה פעילות לחזרתן, שכלל הגבלות מחמירות, כגון זהות בין הקבוצה בתנועת הנוער לכיתה בבית הספר היסודי. המתווה, שיצא לפועל בתחילת דצמבר, כלל גם עידוד של המדריכים לעבור בדיקות קורונה. בעקבות העלייה בתחלואה ותחילת הסגר השלישי, הפעילות הופסקה​ לחלוטין.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!