דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
25.6°תל אביב
  • 23.0°ירושלים
  • 25.6°תל אביב
  • 20.5°חיפה
  • 20.6°אשדוד
  • 21.5°באר שבע
  • 28.3°אילת
  • 26.2°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 23.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ארצות הברית

1.9 טריליון דולר, והעלאת שכר המינימום: 7 מתוך 10 אמריקאים תומכים בתכנית הסיוע של ביידן

הרפובליקנים צפויים להתנגד | העלאת שכר המינימום ל-15 דולר נכנסה ברגע האחרון גם היא לתכנית

הנשיא ג'ו ביידן ושרת האוצר ג'נט ילן במשרד הסגלגל של הבית הלבן, 29 בינואר 2021. (צילום: AP/Evan Vucci)
הנשיא ג'ו ביידן ושרת האוצר ג'נט ילן במשרד הסגלגל של הבית הלבן, 29 בינואר 2021. (צילום: AP/Evan Vucci)
דניאל צ'רד

תכנית הסיוע על סך 1.9 טריליון דולר בארה"ב צפויה לעלות השבוע להצבעה בסנאט. בשישי האחרון פורסמו פרטי התכנית המלאים המתפרשת על פני 600 עמודים.  בין השאר כוללת התכנית העלאת שכר המינימום ל-15 דולר, לאחר שנראה היה שהדבר ירד מהפרק. למרות שהתכנית זוכה לתמיכה משמעותית בציבור האמריקני, הרפובליקנים צפויים להתנגד.

ככל הנראה לתוכנית לא תהיה תמיכה מהרפובליקנים ולפי דיווח של ה-CNN סטיב סקאליס, מצליף הרפובליקנים, שלח אימייל שדוחק להצביע כנגד ההצעה. הרפובליקנים מנהלים קמפיין אינטנסיבי נגד התכנית, ובעיקר לחלק הנוגע לסיוע למדינות וערים, אותו הם מכנים "חילוץ לדמוקרטים". זאת, למרות שחלק גדול מהמקומות שיקבלו סייעו מזוהים עם המפלגה הרפובליקנית. בנוסף טוענים כי הטבות בדמי האבטלה ימנעו חיפוש עבודה.

לעומת התנגדות ההנהגה הרפובליקנית נראה כי לתוכנית יש תמיכה גדולה אצל האמריקאים ולפי סקר של הניו יורק טיימס, 7 מתוך 10 אמריקאים תומכים בתכנית של ביידן. נתון זה כולל גם תמיכה ממצביעי הרפובליקנים ש-2 מתוך 5 תומכים בתוכנית ובנוסף גם שלושת רבעי מהמצביעים העצמאיים. נתון זה עוקף אפילו את התמיכה שהייתה לתוכנית של טראמפ בסוף השנה שעבר שזכתה גם לתמיכה של הרוב הציבור בסקרים.

התוכנית הסיוע תכלול בתוכה העלאת שכר המינימום ל-15 דולר, דבר שהיה נראה שירד מהפרק, והגדלת דמי האבטלה ב-400 דולר לשבוע גם כן נכנסו. עוד נושא שהיה שנוי המחלוקת הוא צ'ק התמריצים ואיך יחולק. ככל הנראה הושג הסכמות ולפי התוכנית יחלקו אותו למי שמרוויח 75,00 דולר בשנה ומטה ויהיה על סך 1,400 דולר שמשלים את ה600 דולר שכבר חולקו בדצמבר וממלא את הבטחת הבחירות לתת צ'ק של 2,000 דולר.

לקראת סוך השבוע אמורה התוכנית לעלות להצבעה בסנאט. ככל הנראה מה שיצטרכו בשביל להעביר את החבילה יהיה רוב פשוט (מעל 50 הצבעות בעד)  ובמקרה שלא יושגו 51 הקולות הנדרשים, קמילה האריס שגנית נשיא ארה"ב תוכל לשמש כשוברת שוויון ולהכריע.

בתגובה לסקאליס משרדה של ננסי פלוסי הגיב: "כשמיליוני אמריקאים מובטלים ודורשים הקלה , לפתוח את בתי הספר ולהחזיר אנשים למקומות העבודה הנהגת הרפובליקנים קוראת לחבריה להצביע נגד תכנית דו-מפלגתית לאזור לאמריקאים שנאבקים".​

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!