דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
24.8°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלה

בתגובה לבקשת מנדלבליט: כ"ץ מעביר את התכנית הכלכלית ותוקף את יועמ"ש משרדו

היועץ המשפטי לממשלה פנה לשר האוצר בדרישה לקבל את התכנית שהוכרזה כבר לפני חודש | שר האוצר תקף את יועמ"ש משרדו אסי מסינג: "התנגד קטגורית והילך אימים על הפקידים"

שר האוצר כ"ץ והיועמ"ש מנדלבליט (צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש90)
שר האוצר כ"ץ והיועמ"ש מנדלבליט (צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש90)
טל כספין
טל כספין
רכז המערכת
צרו קשר עם המערכת:

שר האוצר ישראל כ"ץ העביר אתמול (ראשון) את חוקי התכנית הכלכלית ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. זאת בתגובה לבקשתו של היועמ"ש, שהעביר אתמול מכתב לכ"ץ בו ביקש לראות את חוקי התוכנית עליה הוכרז כבר לפני חודש כדי שניתן יהיה לאשרם בזמן. במכתב התשובה תוקף שר האוצר את יועמ"ש משרדו אסי מסינג, ואומר כי התכנית "אינה יכולה לחכות עד לסיום הבחירות ולהקמת ממשלה חדשה".

התכנית כוללת 9 סעיפים שהמרכזיים הם מענק לכל אזרח עד עשירון שביעי, פיצוי נוסף לעסקים שנפגעו ומענק למובטלים שיחזרו לעבודה.היא הוצגה לפני קרוב חודש, והיא אינה עולה לאישור הממשלה בגלל וטו של כחול לבן. עם זאת, העברת החוקים המרכיבים את התכנית ליועץ המשפטי לממשלה הם תנאי מוקדם לאישורם בממשלה, וזה כאמור עדיין לא קרה. ככל שחולף הזמן הסיכוי לאשר את התכנית לפני הבחירות פוחת.

במכתב התשובה תקף כ"ץ את יועמ"ש המשרד אסי מסינג. "בהמשך ישר להתנהגותו החד צדדית והעוינת, עליה התרעתי בפניך כבר בעבר" כתב כ"ץ, הוא "הביע בדיון שקיימתי את התנגדותו הקטיגורית לתוכנית ואף הילך אימים על הפקידות הרלוונטית באוצר ואסר עליה ליטול חלק בדיונים לגיבוש המתווה".

שר האוצר כתב כי בדומה לצעדים בריאותיים שננקטים, הוא אינו חושב שיש בעיה באישור התכנית במועד הסמוך לבחירות, וכי הוא מצפה "שהמערכת המשפטית עליה אתה מופקד תאפשר קידום מהיר של התכנית".

אתמול כתב מנדלבליט לשר האוצר: "על אף חלוף חודש ימים מאז מועד משלוח המכתב, עד למועד זה טרם הוצגו לפני גורמי המקצוע והייעוץ המשפטי לממשלה מרבית פרטי התכנית. זאת, בשעה שביחס ליוזמות ממשלתיות אחרות מתקיים שיח שכזה כעניין שבשגרה".

בתוך הדברים אישר היועמ"ש שתי הצעות שהוצגו כחלק מהתכנית, למרות שאינן מהוות חלק מרכזי ממנה:

מענק חד פעמי לנכים – היועמ"ש קובע שאין מניעה לקדם את החוק, אך מתריע כי יהיה קשה יותר להגן משפטית על מענק שיינתן לשישה חודשים ולא לשלושה בלבד. עם זאת, מציין היועמ"ש, "ככל שזו תהיה ההחלטה – אין מניעה משפטית בכך". יש לציין שהחלטה זו התקבלה בנפרד מהתכנית הכלכלית, והיא בעצם הארכה זמנית לחוק להעלאת קצבאות הנכות שלא אושר סופית בגלל היעדר תקציב".

תקנות שיאפשרו למוסדיים להשקיע יותר בישראל – ניתן לקדמן כרגיל. יש לציין שאת התקנות האלו מכינים ברשות ההון לפני ההכרזה על התכנית והן אינן תלויות בה.

במכתב מבהיר מנדלבליט: "אין אמירה קטיגורית לפיה לא ניתן מבחינה משפטית לקדם כל תכנית כלכלית בתקופת הבחירות", אך מציין שהדבר כפוף לשיקולים אותן פירט, וכי "הממשלה היוצאת לא תקבל החלטות שתקשנה על הממשלה החדשה", וכן תוך הימנעות משימוש בכוח שלטוני למטרות תעמולה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!