רכבת ישראל חנכה אתמול (א') את הטרמינל הדרומי של תחנת רכבת השלום. הטרמינל שבנייתו החלה ב-2016 במבצע הנדסי מסובך יפתח היום לנוסעים ויקל את העומס על הטרמינל הצפוני של התחנה העמוסה ביותר של רכבת ישראל בה עוברים כ-1.4 מיליון נוסעים בחודש.

תחנת רכבת השלום נחנכה ב-1996 כתחנה של שני רציפים בלבד. קניון עזריאלי שניבנה בסמוך נפתח רק שלוש שנים אח"כ ב-2009. על אף מיקומה המרכזי, התחנה שחוברה לקניון נחשבה אז למשנית ביחס לתחנת סובידור מרכז שנמצאת כחצי ק"מ צפונה.

במהלך השנים האחרונות עם בניית המגדלים בצומת קפלן-בגין ובמתחם שרונה גדלה תנועת הנוסעים בתחנה שהפכה צפופה יותר ויותר. מגמה שצפויה להמשך בשנים הקרובות עם השלמת בנייתו של מתחם מגדלים נוסף בסמוך לתחנה.

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

הטרמינל החדש תוכנן כהעתק של הטרמינל הצפוני ועלות הבניה שלו עומדת על כ-100 מליון שקלים. כדי למנוע את השבתת הרכבת לתקופת הבניה, הוחלט להקים את שלד הברזל של התחנה ששוקל כמעט 500 טון, תוך שלושים שעות. בעזרת 12 מנופים הונחו חלקי השלד במקומם בסוף שבוע אחד באוגוסט 2016. מאז ועד היום נמשכה בניית הטרמינל בתוך שלד הברזל שתלוי מעל התחנה.

ברכבת ישראל מדגישים כי הטרמינל יהיה נגיש לבעלי מוגבלויות באופן מלא באמצעות דרגנועים ומעליות.

שרת התחבורה, ח"כ מירי רגב: "רכבת ישראל מקדמת בהנחייתי את המהלך לשידרוג ושיפור השירות בתחנות הקיימות. התחנה החדשה תגדיל את הנגישות של באי הרכבת למרכזי התעסוקה הצמודים אליה, ותאפשר עוד הזדמנויות תעסוקה, מסחר, פנאי ובילוי לכל תושבי הארץ".

באשר לזיהום האוויר החריג השורר לעיתים קרובות בתחנת השלום טוענים במשרד התחבורה כי "הרכבת הינו אמצעי התחבורה הירוק ביותר רכבת נוסעים אחת מורידה כאלף מכוניות מהכביש, ומטען כ-70 משאיות.

"בתחנת השלום בוצע פרויקט מפוחים ראשון מסוגו בעולם, שכלל התקנת 16 מפוחים ומערכות סינון בעלות של כ-15 מיליון שקלים. עם הפעלת המערכת נרשם שיפור באיכות האוויר בתחנה עד לכדי הפחתה של עשרות אחוזים בריכוזי החלקיקים והחנקן הדו חמצני. ואלה משתפרים עם שיפור האופטימיזציה למערכת".​