דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
21.2°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 21.2°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 17.4°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 18.9°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 20.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
קורונה

נגיף ללא גבולות: טקס בבית הלבן לציון חצי מיליון קורבנות הקורונה בארה"ב

הטקס ציין שנה למקרה המוות הראשון מקורונה במדינה | הנשיא ביידן: "אסור לנו לקבל גורל כה אכזרי"

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, רעייתו ג'יל ביידן וסגנית הנשיא קמלה הריס בטקס בבית הלבן לציון חצי מיליון קורבנות למגפת הקורונה בארה"ב, 22 בפברואר 2021 (AP Photo/Evan Vucci)
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, רעייתו ג'יל ביידן וסגנית הנשיא קמלה הריס בטקס בבית הלבן לציון חצי מיליון קורבנות למגפת הקורונה בארה"ב, 22 בפברואר 2021 (AP Photo/Evan Vucci)
אוריאל לוי

בטקס מיוחד שנערך אמש (שני) בבית הלבן הונצח זכרם של חצי מיליון קורבנות המגפה שמתו בשנה האחרונה בארצות הברית. הטקס כלל דקת דומייה ונאום לאומה מפי הנשיא ג'ו ביידן.

במהלך הטקס אמר הנשיא ביידן: "כאומה, אסור לנו לקבל גורל כה אכזרי. אסור לנו להיות אדישים לצער.איבדנו אנשים יוצאי דופן בגלל המגפה. לאהובים שנותרו מאחור – אני יודע איך זה מרגיש. אני יודע איך זה מרגיש כשאתה אוחז בידיהם ומביט בעיניהם ברגעיהם האחרונים". ביידן סיים את דבריו במסר אופטימי: "נעבור את זה, אני מבטיח לכם. האומה הזאת תחייך שוב, עוד נדע ימים מאושרים".

דוברת הבית הלבן, ג'ן סאקי, אמרה לכתבים בסוף השבוע שהנשיא "ישתמש בקולו ובמעמדו כדי לקחת רגע לזכור את האנשים שאיבדו את חייהם, ואת משפחותיהם שעדיין סובלות, בעת שעודנה קשה מאוד עבור המדינה הזו".

מועד הטקס המיוחד נקבע לאמש בשל ההצטלבות של שני גורמים: שנה לקורבן האמריקאי הראשון, והיום שבו מת האדם החצי מיליון מהמגפה.

מקרה המוות הראשון מקורונה בארצות הברית אירע כי ב-29 בפברואר 2020 בפרבר של סיאטל שבמדינת וושינגטון. מאוחר יותר התגלה כי שני אנשים שמתו בתחילת פברואר בסנטה קלרה שבקליפורניה היו גם הם נשאי קורונה.

נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, מקריא את מספר קורבנות הקורונה, במהלך טקס לזכרם בבית הלבן (צילום: AP Photo/Evan Vucci).
נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, מקריא את מספר קורבנות הקורונה, במהלך טקס לזכרם בבית הלבן (צילום: AP Photo/Evan Vucci).

כעבור ארבעה חודשים הגיע מספר הקורבנות בארה"ב ל-100 אלף. לאחר שלושה חודשים נוספים, בספטמבר 2020, הגיע מספר הקרבנות ל-200 אלף. בדצמבר מספר הקורבנות הגיע ל-300 אלף, ומאז, תוך חודשיים, מספר הקורבנות הגיע לחצי מיליון.

האמריקאים יעטו מסכות עד 2022 לפחות

האתר World Meters, שמתכלל הודעות של גורמי בריאות רשמיים דיווח כבר אתמול שמספר הנספים מקורונה עבר את חצי המיליון, ועומד כעת על 511,133 נספים. מספר המתים ממחלת הקורונה גבוה ממספר האמריקאים שנפלו במלחמת העולם הראשונה, במלחמת העולם השנייה ובמלחמת ויאטנם יחדיו.

לפי הנתונים של אוניברסיטת ג'ון הופקינס מתו מנגיף הקורונה השנה יותר אמריקאים מאשר סך הקורבנות של מחלות נשימה כרוניות, שַׁפַעַת, שבץ, דלקת ריאות, ואלצהיימר יחדיו בשנת 2019.

לפי הערכות שפרסם בשבוע שעבר המרכז לבקרה ולמניעת מחלות (CDC), תוחלת החיים בארצות הברית צנחה בשנה שלמה במהלך המחצית הראשונה של השנה החולפת, בעקבות התפרצות מגפת הקורונה – מ-78.8 ל-77.8 שנים.

אנתוני פאוצ'י, היועץ הראשי לנשיא ביידן בעניין הקורונה. "המגפה לא דומה לשום דבר שחווינו" (צילום: AP/Alex Brandon)
אנתוני פאוצ'י, היועץ הראשי לנשיא ביידן בעניין הקורונה. "המגפה לא דומה לשום דבר שחווינו" (צילום: AP/Alex Brandon)

ההשפעה הרבה ביותר הייתה על קהילות המיעוטים. תוחלת החיים בקרב האוכלוסייה השחורה ירדה בכמעט שלוש שנים, וההיספנים איבדו כשנתיים בממוצע. הירידה בתוחלת החיים בשנה החולפת צפויה להיות חדה יותר, משום שהנתונים משקפים רק את המחצית הראשונה של השנה.

"מגפת הקורונה לא דומה לשום דבר שחווינו ב-102 השנים האחרונות", אמר ל-CNN היועץ הראשי לנשיא בעניין המגפה, ד"ר אנתוני פאוצ'י. "עברנו מצב נורא, ואנחנו עדיין עוברים אותו". כעשרה מיליון אמריקאים הם חולי קורונה פעילים, ו-19 מיליון נוספים החלימו מהמחלה. פאוצ'י הוסיף שהאמריקאים יידרשו לעטות מסכות לפחות עד שנת 2022, גם אם יוסרו ההגבלות ושיעור המתחסנים יעלה.

פחות מ-15% מהאוכלוסייה בארצות הברית קיבלה לפחות מנה אחת של החיסון נגד קורונה. לפי נתונים שפרסם הממשל, כמעט 43 מיליון אזרחים קיבלו לפחות מנה אחת, ו-18 מיליון נוספים התחסנו גם במנה השנייה.​

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!