דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
קורונה

אושר בקריאה ראשונה: העברת מידע מזהה על מתחסנים

אם תושלם החקיקה המידע יועבר לרשויות מקומיות ולמשרד החינוך | סגן שר הבריאות קיש על מלוניות הקורונה: "יש להוביל חקיקה מהירה של צמיד בית למי שיישלח לבידוד ביתי"

סגן שר הבריאות יואב קיש (ארכיון. צילום: מרים אלסטר  פלאש 90)
סגן שר הבריאות יואב קיש (ארכיון. צילום: מרים אלסטר פלאש 90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

מליאת הכנסת אישרה היום (שני) בקריאה ראשונה את הצעת החוק למסירת מידע על מתחסנים, ברוב של 21 תומכים מול 6 מתנגדים. ההצעה תועבר לוועדת העבודה הרווחה והבריאות להכנתה לקריאה שנייה ושלישית.

הצעת החוק נועדה לעגן הסדר שיאפשר למנכ"ל משרד הבריאות להעביר מידע מזהה ופרטי קשר על מתחסנים ועל מי שטרם התחסנו, או התחסנו באופן חלקי, לגורמים רלוונטיים שיבקשו את המידע. על פיח ההצעה יקבלו את המידע רק רשויות מקומיות ביחס לתושביהן, ומשרד החינוך ביחס לצוותי חינוך. ההסדר מוצע כהוראת שעה לשלושה חודשים.

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב כי "מדובר בגורמים שיכולים לסייע למשרד הבריאות לעודד אנשים להתחסן, למשל באמצעות פנייה פרטנית לבירור סיבת אי-החיסון, או בהצעת שירותי סיוע בהגעה למקום החיסון, והכל לפי הנחיות המנכ"ל". לצורך כך, ייקבע במפורש איסור להפעיל לחץ בנוגע לשימוש בסמכויות הרשות המקומית או משרד החינוך על אותו אדם שמבקשים לעודדו להתחסן.

על פי הצעת החוק יוסמך מנכ"ל משרד הבריאות לדרוש ממוסדות רפואיים וציבוריים מידע מזהה של אנשים שהתחסנו או רשאים להתחסן, על מנת לקדם את מבצע החיסונים.

סגן שר הבריאות יואב קיש הציג את ההצעה ולאחר מכן תקף את החלטת ועדת החוקה שלא להאריך את ההכרזה על הבידוד במלוניות שתפקע הלילה בחצות: "הבידוד הביתי לחוזרים מחו"ל לא מספיק אפקטיבי. אנחנו מוצאים יותר מדי הפרות. ההחלטה לבטל את המלוניות היא פתיחת שער לווריאנטים. זו החלטה שגויה ומסוכנת מאוד לבריאות הציבור".

סגן השר הודיע שהממשלה תחליט היום אם לקדם חקיקה בנושא, וכי הפתרון המועדף הוא שחוזרים מחו"ל ישלחו לבידוד במלונית ומי שיימצאו שליליים בבדיקה יידרשו לבידוד בייתי תוך ענידת צמיד דיגיטלי. צעד זה מחייב, על פי היועץ המשפטי לממשלה, שינויי חקיקה.

בנוסף התייחס סגן השר לחג הפורים ואמר: "אנחנו נכנסים לחג הפורים, אם לא נקפיד על החג ולא נמנע מאירועים בעיתים של מסיבות והפרת הנחיות, אנחנו עלולים למצוא את עצמנו בחג פורים רע מאוד. בחג הפורים הזה צריך להיזהר ואסור לעשות מסיבות והתקהלויות, אנחנו שומעים על נטייה לאירועים שבניגוד להנחיות, כנראה יצטרכו להוביל אותנו לעוצר לילה לתקופת הפורים".

ח"כ אעידה תומא סלימאן (הרשימה המשותפת): "עידוד הציבור להתחסן ראויה אך הקריאה צריכה להיות חיובית ולא שלילית, מעודדת ולא מאיימת. המחסום היחיד מהתחסנות מלאה הוא אובדן אמון הציבור. אני מחכה כבר מ-2017 לחוק איזוק אלקטרוני לגברים אלימים. מאז נרצחו נשים והאזיקון האלקטרוני יכול היה להציל חיים".

ח"כ תהלה פרידמן (כחול לבן): "הילדה שלי נמצאת כבר שנה בבית והיא הולכת ונכבית, נגמרת לי מול העיניים, ולא היה בעניינה דיון אחד. זו לא טעות, זו מדיניות. לא נותנים לנו לכנס את ועדת החינוך שבועות ארוכים, כי הרבה יותר נוח לקבל החלטות כשאף אחד לא מפקח עליך. הילדה שלי שנה שלמה בבית לא מעניינת אף אחד בבניין הזה. לפני שבוע אמרה ד"ר אלרעי פרייס שגם אם כל המבוגרים יתחסנו הקורונה לא מאחורינו. יש לי ילדה בבית שנגמרת לי מול העיניים. יש כל מיני פתרונות, רק צריך שזה יעניין. הילדים צריכים פתרון של חיים עם הקורונה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!