דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
23.1°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 19.6°חיפה
  • 22.2°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 32.2°אילת
  • 27.4°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 24.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
קורונה

השרים אישרו: סגר לילי יוטל בפורים, מחמישי עד ראשון

הגבלות התנועה יוטלו מהשעה 20:00 עד 5:00 | ההחלטה על הרחבת פתיחת מערכת החינוך נדחתה לשני

ראש הממשלה נתניהו וראש הממשלה החלופי גנץ (צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש 90)
ראש הממשלה נתניהו וראש הממשלה החלופי גנץ (צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש 90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

הממשלה אישרה הערב (שלישי) את הצעת משרד הבריאות להטיל סגר בלילות פורים, מחמישי עד ראשון, בין השעות 20:00 עד 5:00 בבוקר, במתכונת דומה לסגר השלישי.  החלטה על הרחבת פעילות מערכת החינוך תתקבל בשני הבא. ההחלטה התקבלה בתמיכת כלל שרי הממשלה, מלבד שר התרבות חילי טרופר שנמנע.

לפי הודעת משרד ראש הממשלה ומשרד הבריאות, יופעל סגר לילה בין השעות 20:30 בערב ועד 05:00 בבוקר במתכונת הסגר השלישי, עם מגבלת מרחק של 1 ק״מ בשעות אלו, כמו גם איסור שהייה בבית מגורים של אדם אחר.  שרת התחבורה מירי רגב הוסמכה לקבוע את מגבלת התחבורה הציבורית בימים אלו.

בהודעת הממשלה צוין כי לאורך כל שעות היום אין לקיים אירועים החורגים מהתקנות בעניין התקהלויות (10 אנשים במרחב סגור ו-20 אנשים במרחב פתוח), ובכלל זאת אין לקיים תהלוכות ״עדלאידע", כינוסים, מופעים וכיוצ"ב. אירועי התרבות שנקבעו לזמן בו יוטל הסגר יבוטלו. לאחר ויכוח בין שר התרבות חילי טרופר לראש הממשלה נתניהו, סוכם כי האמנים יפוצו.

הסיקור החי הסתיים.
ניתן לקרוא את הסיקור כפי שהיה

הצעת משרד הבריאות: סגר מ-20:00 עד 5:00 מחמישי עד ראשון בבוקר, וצמצום התחבורה הציבורית ב-50%

נתניהו: "נקבל החלטה ביום שני על מערכת החינוך, בהתאם לנתוני התחלואה"

בפתח הישיבה אמר ראש הממשלה נתניהו: "אנחנו נחליט היום על הגבלות, אני בטוח שנוכל השנה למנוע את העליה בתחלואה. יש גם בקשות לדון בשינויים בפתיחה במערכת החינוך, נקבל החלטה ביום שני בהתאם לנתוני התחלואה​".

גנץ הביע תמיכה בסגר: "צריך להדק את ההגבלות שאנחנו מטילים על עצמנו בפורים"

שר הבטחון וראש הממשלה החליפי אמר בישיבת הממשלה: "אני חושב שצריך להדק את המגבלות שמטילים על עצמנו בפורים. אולי בפורים יהיה סגר אבל בפסח יהיה סדר. צריך למנוע התקהלויות רחבות. יש הסכמה בעניין הזה. אני מבקש שנשמע את שר החינוך ונראה מה התוכנית. חיוני ואפשר להתקדם, לראות מה המגמות ובהתאם לפתוח את החינוך לכלל הגילאים בערים ירוקות וצהובות.
גנץ התייחס לפתיחת מעברי הגבול לסיני. "אני רוצה להגיד תודה לרב דרעי, שנענה לפנייה שלי לפתוח את מעבר טאבה בכדי להכניס ישראלים שתקועים בסיני. חלקם רוצים לחזור לשטח מדינת ישראל. בסיני יש גם סיכון ביטחוני, וצריך לראות שהאנשים שמגיעים נכנסים מיידית לבידוד."

המשטרה ממליצה למנוע או למזער לגמרי את ההגעה לירושלים במהלך פורים

לפי דיווח בגלי צה"ל, המשטרה צופה אירועים גדולים בירושלים גם אם יוטל סגר לילי. לשאלת ראש הממשלה נתניהו ממתי צריך להטיל עוצר, אמר נציג המשטרה: "למנוע או למזער לגמרי את ההגעה והתחבורה לירושלים בימים האלה"

אושר: סגר לילי בחמישי עד ראשון, מ-20:00 עד 5:00

הממשלה אישרה פה אחד את הצעת משרד הבריאות להטלת סגר במתכונת דומה לסגר השלישי – איסור על שהייה בבית אדם אחר, איסור תנועה מעל 1,000 מטר מהבית למעט מטרות חיוניות, וצמצום התחבורה הציבורית.

לאחר ויכוח בין השר טרופר לנתניהו: מופעי התרבות שנקבעו לזמן הסגר יבוטלו

בישיבת הממשלה עלתה סוגיית אירועי תרבות בתו ירוק שנקבעו לימים חמישי עד ראשון בשעות הערב בהם הוטל סגר. שר התרבות חילי טרופר אמר כי מרבית המופעים שנקבעו בוטלו, ובהסכמת מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי נותרו מספר בודד של מופעים. טרופר דרש להשאיר את המופעים, וראש הממשלה בנימין נתניהו כינה זאת "אובדן פרופורציות". בהסכמת ראש הממשלה החלופי בני גנץ סוכם שהמופעים יבוטלו ויינתן פיצוי לאמנים.

ההחלטה על הרחבת פעילות מערכת החינוך נדחתה לשני הקרוב. ברקע עומדת הכרזת פורום 15 הערים העצמאית, ביניהן אשדוד, תל אביב ורחובות, כי יפתחו החל מרביעי השבוע את הלימודים לשכבות ז' עד י'ף שעל פי המתווה הנוכחי מורים להמשיך בלמידה מרחוק עד ה-9 במרץ. מהלך כזה לא נראה ריאלי, מכיוון שהסתדרות המורים הודיעה שלא יעבדו בניגוד להוראות משרד החינוך, אך הוא הגביר את הלחצים על משרד הבריאות לאפשר את הפתיחה. בהידברות בין מרכז השלטון המקומי למשרד הבריאות עלתה הצעה להקדמת החזרה ללימודים ב-1 במרץ.

סוגיה נוספת היא דרישת משרד הבריאות לדרוש מהממשלה להטיל סגר לילי במהלך פורים, כדי למנוע התקהלויות ומסיבות. שר הבריאות, יולי אדלשטיין, וסגנו יואב קיש התראיינו אתמול במספר כלי תקשורת ואמרו כי הטלת סגר נדרשת כדי למנוע היווצרות של גל תחלואה נוסף. בממשלה כבר אישרו מתווה לקיום החג, שאוסר על התקהלויות ומסיבות מלבד פתיחת בתי כנסת לקריאת מגילת אסתר במתווה התו הירוק.

בממשלה שוקלים גם לצמצם את מספר הנכנסים לישראל מחו"ל באישורים חריגים מ-2,000 ל-200, בעקבות ביטול חובת הבידוד במלונית על ידי ועדת החוקה בכנסת אתמול (שני). ועדת החוקה בראשות ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה) ביטלה את תקנות הממשלה לחובת בידוד ותוקפן פקע החל מהלילה בחצות.

משרד הבריאות הודיע כי 1% מחולי הקורונה החדשים בישראל חולים בווריאנט הדרום אפריקאי של הקורונה, וכי הוא נפוץ באזורים מסוימים אותם המשרד לא ציין. מרבית החולים החדשים בישראל נגועים בזן הבריטי, שידוע כמדבק יותר ומסוכן יותר.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!