דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

אל על הודיעה על פיטורי 600 עובדים

הפיטורים הם חלק מתהליך ההבראה אליו התחייבה החברה כתנאי לקבלת הלוואות בסך 300 מיליון שקלים | במסגרת התהליך צפויים להיות מפוטרים 2,000 מתוך 6,000 עובדי החברה

אל על  (צילום: פלאש 90)
אל על (צילום: פלאש 90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

אל על מתחילה ביישום תוכניות ההתייעלות והודיעה על פיטוריהם של 600 עובדים במהלך החודש הקרוב. לצד זאת נערכת החברה לפתיחת השמיים לטיסות נוסעים ולהשקת טיסות במתכונת 'ירוקה'.

הפיטורים הנוכחיים הם חלק מיישום הסכמי ההבראה שנחתמו בחברה, כתנאי של משרד האוצר לקבלת ההלוואה בסך 300 מיליון דולרים בערבות המדינה. במסגרת ההתייעלות יפוטרו בסופו של דבר כ-2,000 מתוך 6,000 עובדי החברה.

רשימות העובדים הצפויים להיות מפוטרים החודש הועברו אתמול לוועדי העובדים. אלו רשאים להגיש את השגותיהם על כ-15% מהשמות. יצוין כי במקביל האריכה שלשום אל על את החל"ת של 5,245 מעובדיה עד סוף חודש מרץ, רבים מהם מצויים בחל"ת רצוף עוד מאז חודש מרץ בשנה שעברה.

מנכ"ל אל על הנכנס, אביגל שורק, העביר מסר מצולם לעובדים ובו דיווח להם על ההנפקה המוצלחת של החברה במסגרתה גייסו כ-250 מיליון שקלים ונרשמו עודפי ביקוש. "אנחנו מתקדמים מאוד לקראת השלמת גיוס ההלוואה והמדינה הצהירה על מחויבותה לאל על, ואנו פועלים להשלמת התהליך. כבר בתקופה הקרובה נתחיל ביישום תוכנית ההתייעלות. החלק הראשון הוא הקשה והכואב ביותר – פרידה מחברים. מדובר בצעד שהוא הכרחי על מנת להבטיח פרנסה לאלפי בתי אב. אני מבטיח לכם שנעשה הכל ברגישות, שקיפות והגינות. נעשה זאת בשיתוף פעולה מלא של המנהלים, ההסתדרות ונציגי העובדים".

לדבריו בימים אלו מפתחים באל על לצד חברות התעופה הישראליות הנוספות ומשרדי התחבורה והבריאות תפיסה של טיסות בטוחות שמטרתה להבטיח שבכל שלבי הטיסה במטוס ובשדה התעופה אף נוסע או עובד איננו חולה. "התפיסה תאפשר לישראל להניע מחדש את ענף התעופה ללא התפשרות על בריאות הנוסעים. אני כבר התחסנתי פעמיים, ואני גאה שכל אנשי הקו הקידמי שבאים במגע עם הנוסעים כבר חוסנו ואני מבקש לכו להתחסן כי רק ככה ננצח את הקורונה".

בהודעה ששלח יו"ר ועד העובדים, שרון בן יצחק, לעובדים נכתב: "נאלצנו להגיע להסכמה על סיום העסקת עובדים כדי שהחברה תוכל לקבל הלוואה הנחוצה להישרדותה".

יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, ל'דבר': "החברה נערכת ליישום ההסכמים. מדובר בהסכמים קשים ובפרידה מאלפי עובדים. מחזק את וועדי העובדים באל על שעומדים בימים אלו מול פניות קורעות לב של עובדי אל על. נלווה את העובדים וועדי העובדים גם בהליך הקשה והמחייב הזה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!